سایت اصولگرای بولتن نیوز نوشت :از وقتی خبر درگذشتش آمد، شروع شد. آنطرفیها در رثای مظلومیت وچنددهه ممنوعالکاریش ناله زدند و انقلاب و انقلابیها را نواختند. انقلابیها هم شروع کردند به بازخوانی تاریخ و آرشیو و اثبات اینکه به پیر به پیغمبر قسم که همین چپیهای دیروز و اصلاحطلبهای امروز – از میرحسین موسوی گرفته تا محسن مخملباف- باعث و بانی اصلی ممنوعالکاری او بودهاند.
یک سوال؛ واقعا جماعت حزباللهی و رسانههای ارزشی معتقدند ممنوعالکاری بازیگری که نماد فیلمفارسیهای فاسد رختخوابی زمان شاه بوده کار غلطی بوده؟ اگر غلط بوده چرا در این همه سال نرفتند سراغش و با یک اعلام پشیمانی ضمنی و جبران گذشته، دوباره به سینما برش گردانند؟ اگرهم معتقدند کار درستی بوده و ملکمطیعی به عنوان سمبل سینمای فاسدالاخلاق زمان پهلوی نباید به روی پرده برمیگشته؛ خب چرا صریح از آنچه معتقدند دفاع نمیکنند و همه کاسه کوزه را میخواهند سر مخملباف و میرحسین موسوی بشکنند؟
در فاسدالاخلاق بودن ملکمطیعی که شکی نیست، چرا سینه تخت نمیکنند و بیانش نمیکنند؟ از چه میترسند؟ از انگ و برچسبهای تندروی و افراط که سلبریتیها و رسانههای معلومالحال نثارشان کنند؟ حکایت جماعت و رسانههای حزباللهی، شده حکایت آن قورباغهای که آرام آرام پختهشده و خودش هم متوجه نشده چه بلایی سرش آمده! بله؛ امام گفت «ما با سینما مخالف نیستیم، با فحشا مخالفیم»، خب مگر ملکمطیعی از برجستهترین چهرههای همانفحشای سینمای قبل ازانقلاب نبود؟ پس چرا صریحا این را نمیگوییم؟ از چه چیزی میترسیم یا خجالت میکشیم؟
تعیین «مقصر ممنوعالکاری ملکمطیعی»، «آدرس غلط» و اشتباه است. دقت کردهاید مطالب اغلب رسانه و افراد ارزشی درباره ملکمطیعی، ذرهای بار ارزشی و عقیدتی و انقلابی ندارد؟ چرا؟ چرا رسانههای حزباللهی به جای اینکه در برابر فشار رسانهای تجلیل و تکریم ملکمطیعی بیایند صریح و شفاف درباره گذشته و کارنامه فاسد و سیاهش حرف بزنند؛ دارند دنبال مقصر ممنوعالکاریاش میگردند؟ پیام ضمنی این کار کوتاه آمدن است و اینکه بله، ما هم موافقیم که نباید با او اینگونه برخورد میشد. ولی به خدا تقصیر چپها و اصلاحطلبها بوده، نه ما!
اینکه حزباللهیها خجالت بکشند یا بترسند یا عادت کنند که از خاستگاه مکتبی و عقیدتی تحلیل نکنند و قلم نزنند، فاجعهای است که در بلندمدت به استحاله خودشان میانجامد.
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محمد احمدی، کارگردان و تهیهکننده سینما از سالهای همکاریاش با مخملباف میگوید
- ماجرای دستور میر حسین موسوی به وزارت ارشاد :تکلیف خط قرمز کیمیایی را روشن کنید
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
- افغانستان دوباره در مرکز توجه جشنوارهها/ نمایش «سفر قندهار» در جشنواره زوریخ
- بهزاد فراهانی: برای حل مشکل گلشیفته با خاتمی و موسوی تماس گرفتم
- بخشهایی از مراسم اختتامیه جشنواره که در پخش زنده تلویزیون به نمایش در نیامد + عکس
- عکسی که لاله اسکندری از ناصر ملک مطیعی و پوری بنایی منتشر کرد
- حالا ما به همه گفتیم زدیم شمام بگید زده خوبیت نداره/ درباره بهمن مفید
- تاملی بر بازیگران سنتی و مدرن در سینمای ایران/ بخش دوم
- سالهاست که مردهایم
- مستند زندگی ناصر ملک مطیعی ساخته میشود
- “مارگه و مادرش” فیلم سینمایى جدید محسن مخملباف در ایتالیا
- مضحکه تاریخ از برادر محسن تا فیلمساز طاغوتی
- روایت سایت مشرق از نظر فردین، بهروز وثوقی و پوری بنایی درباره مینیژوب
- جوانمرد؛ یادی از درگذشتگان سینما در سالی که گذشت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود