یک تهیه کننده سینما با انتقاد از اینکه حوزه هنری کمکاری خود در بخش تولید را با تحریم فیلمهای بخش خصوصی جبران میکند، گفت: خانه سینما و اصناف سینمایی باید در برخورد با حوزه هنری قاطعانه عمل کنند. مردم هم میتوانند برای حمایت از سینمای ایران و بخش خصوصی برای فیلم دیدن به سالنهای متعلق به حوزه هنری نروند.
به گزارش سینماسینما، سید غلامرضا موسوی که خودش در مقطعی در مقام تهیهکننده فیلمهایش توسط حوزه هنری تحریم شده بودند، درباره اقدام تازه حوزه هنری مبنی بر نمایش ندادن فیلم «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی با این استدلال که فیلم را خانوادگی تشخیص نداده و حق خود میداند که برای نمایش فیلمها در سینماهای تحت اختیارش تصمیمگیری کند، بیان کرد: متاسفانه حوزه هنری نعل وارونه میزند و کم کاری خود را با روشهایی مثل عدم اکران برخی فیلمها تلافی میکند تا از این طریق برای خود افتخار نزد مسئولان بخرد. وقتی فیلمی مجوز نمایش وزارت ارشاد را که متولی صدور مجوز برای نمایش فیلمهاست میگیرد، اکرانش در تمام مراکز نمایشی کشور لازمالاجراست و این اقدام حوزه هنری سانسور مضاعف است.
او افزود: متاسفانه حوزه هنری بی عمل بودن خود را به این شکل دنبال میکند و شاید میخواهد نزد مدیران بالادستی خود با این رفتارهای منفی، خودی نشان دهد و کمکاریاش را توجیه کند. اگرچه ظاهراً از مقامات بالا هم کسی به آنها نگفته این رفتار منطقی نیست و اگر اهلش هستید، کار کنید. شاید در این زمینه بد نباشد موسسه اوج را مثال بزنم که در تولید آثار سینمایی فعال شده و آنچه را بخش خصوصی به تنهایی نمیتواند بسازد روی پرده سینماها میآورد و شعارهای از این دست نمی دهد وفتارهای غیراصولی و به گمان من خلاف قانون حوزه هنری را ندارد.
تهیهکننده فیلم «من مادر هستم» با اشاره به اینکه حوزه هنری مدتی است برای تعمیر و بهسازی برخی سالنهای سینمایی اقدام کرده و این در خور تقدیر است، ادامه داد: اما حوزه هنری با اقدام منفی در نمایش ندادن فیلمها در سالنهایی که به هرحال متعلق به مردم است اعتباری منفی برای خود کسب میکند و این کار مذموم است. به همین دلیل معتقدم مسئولان سازمان سینمایی به عنوان متولی نظارت بر کار سالنها دست از محافظهکاری بردارند و با این رفتار برخورد کنند. همچنین اعضای صنوف باید از دادن فیلم به سالنهای حوزه هنری خودداری کنند.
موسوی خاطرنشان کرد: در این رابطه متاسفانه در صنف با کمکاری روبرو هستیم چرا که اگر فیلمی به سالنهای حوزه هنری داده نشود نتیجه آن را خواهیم دید که مجبورند فقط سالی یکبار همان فیلمهای تولید شده خود را نمایش دهند. به این ترتیب کانون پخش کنندگان سینما و نیز شورای عالی تهیه کنندگان باید به سمتی بروند که از دادن فیلم به حوزه هنری خودداری شود.
او اضافه کرد: البته در تهران فقط سینما آزادی که ۵۰ درصد آن متعلق به حوزه هنری است قابل توجه است و بود و نبود دیگر سینماهای حوزه در تهران چندان اهمیتی ندارد، به همین دلیل آنچه در این جا رخ میدهد بیشتر فرافکنی است که امیدوارم همکاران من در اصناف شجاعت بیشتری برای برخورد با آن پیدا کنند چون متاسفانه همکاران در شورای عالی تهیهکنندگان به مسئولیت خود عمل نمیکنند و باید با برخورد با این نوع اقدامات به سالنهای حوزه هنری فیلم داده نشود.
وی در پایان گفت: در این باره مردم میتوانند برای حمایت از سینمای ایران با کمپینی سینماهای حوزه را تحریم کنند تا بدانند از آنچه متعلق به مردم است نمی توان به این شکل استفاده سلیقهای کرد و همچنین از آنجا که ۵۰ درصد سینما آزادی متعلق به شهرداری است، شورای شهر تهران با رفتار (حوزه هنری) مقابله و از حق شهروندان دفاع کند.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صدور پروانه ساخت برای چهار فیلمنامه سینمایی
- نمایش ده فیلم از فیلمسازان دفاع مقدس در محوطه باز موزه سینمای ایران
- قیمت بلیت سینماهای حوزه هنری شناور میشود/ اجرای طرح با«هناس»
- ۸۶ سالن به چرخه اکران سینمای ایران میپیوندند/ آغاز به کار ۲۰ سالن
- غلامرضا موسوی: کرج را از زیر سایه تهران خارج کنید/ لزوم ارتقای زیرساختهای فرهنگی
- بزرگداشت علی سلیمانی / گزارش تصویری
- ۶۵ سالن سینمایی تازه تاسیس حوزه هنری افتتاح میشوند
- سیدغلامرضا موسوی: ثبت جشنواره جهانی فجر در فیاپف به نفع سینمای ایران است
- هشدار سینماگران نسبت به انحصار در نمایش خانگی و اینترنت
- یک انیمیشنساز جوان: در صورت حمایت، تولیدات فاخر و ارزشمندی در ایران شکل خواهد گرفت
- مهلت دریافت آثار جشنواره استاپ موشن تمدید شد
- سینما آفریقا به حوزه هنری تحویل داده شد
- اختتامیه جشنواره فیلم عمار / گزارش تصویری
- از پخش گشت ۲ تا تحریم گشت ۱ !/انتقاد روزنامه جام جم از تناقضهای عجیب درعملکرد حوزه هنری
- سحر قریشی در جذب مخاطبان ناکام ماند/ گزارش فروش هفتگی سینمای ایران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- جایزه اول جشنواره فرانسوی برای «آیههای زمینی»
- مهسا قریشی: پیکر بیتا فرهی سهشنبه بدرقه میشود/ دوست داشت در خاک ایران آرام بگیرد
- مجمع منتقدین نیویورک بهترینها را برگزیدند/ «آناتومی یک سقوط» بهترین فیلم بینالمللی
- پناهیان: مسئله حجاب با ساخت ۲ سریال قابل حل است / احدی در جمهوری اسلامی عرضه ساخت این سریال را ندارد
- پروانه معصومی درگذشت
آخرین ها
- دومین جشنواره ملی چندرسانهای میراث فرهنگی به ایستگاه پایانی رسید
- یک نوع سینمای غیرمتعارف/ نگاهی به ۳ فیلم یک کارگردان
- اهمیت جزئیات کلیدی/ نگاهی به سریال «هفت»
- جدیدترین آمار فروش فیلمها با ۱۸ میلیون تماشاگر
- «کشتی روسی» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- مجمع منتقدین نیویورک بهترینها را برگزیدند/ «آناتومی یک سقوط» بهترین فیلم بینالمللی
- «پایان دنیا» در شیراز به صحنه رفت
- راهیابی مستند «تنها» به جشنواره گوانجو
- حسین مهری با «شیرجه» به جشنوارههای داخلی و خارجی میرود
- کامران شیردل؛ فیلمسازی به دنبال حقیقت
- بازخوانی یادداشت خواندنی کریم امامی در سال ۷۶ ، پس از دریافت جایزه نخل طلای کن توسط کیارستمی
- نشست تخصصی همراه اول با شرکتهای دانشبنیان برای حل مسائل فناورانه بخش رادیویی ۵G
- چگونه ورود فرزندتان به صنعت بازیسازی را آسان کنید
- ثبت نام ۱۷ فیلم فارابی برای رقابت در جشنواره فجر
- جایزه بهترین فیلم و بازیگر جشنواره هند برای «مرز بی پایان»
- اکران آنلاین آخرین ساخته کیومرث پوراحمد
- نقشی بر آب/ مروری بر کارنامه بازیگری بیتا فرهی
- رکوردزنی در شبکه نمایش خانگی
- «خالق» فراخوانی برای زندگی با هوش مصنوعی نیست!
- تولید «گلادیاتور ۲» از هفته آینده از سر گرفته میشود
- فصل دوم «بگو بخند» تولید میشود/ معرفی داوران
- در نمایش و تحلیل «دوربین فرانسوی» مطرح شد؛ کثیریان: یک مستند «راشومون»وار/ ضرابینسب: فیلمی بازیگوش و سرخوشانه
- بررسی مسائل مبرم سینما در نشست مشترک شورایعالی تهیهکنندگان و کانون کارگردانان
- عاید نباء در پنل «غزه» سینماحقیقت
- «نفس» بهترین فیلم جشنواره پالرمو شد
- بیتا فرهی به خانه ابدی بدرقه شد
- صدور ۳۶ پروانه ساخت غیرسینمایی
- گاتهام ۲۰۲۳ برندگانش را شناخت/ «زندگیهای گذشته» بهترین فیلم شد
- رونمایی از اولین عکس «آنیتا، گمشده در اخبار»/ مستند-انیمیشن ایرانی به هند رفت
- نمایش «مشق امشب» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران