پرویز پرستویی بازیگر مطرح سینما ،یادداشتی را به عنوان سرمقاله روزنامه سینما منتشر کرده و در بخشهایی از آن به اظهار نظر درباره فیلم دو ساخته سهیلا گلستانی پرداخته است .
پرویز پرستویی بازیگر مطرح سینمای ایران که این روزها فیلم «دو»ساخته سهیلا گلستانی را بر پرده سینماهای گروه هنروتجربه دارد به بهانه اکران این فیلم یادداشتی را به عنوان سرمقاله در روزنامه سینما منتشر کرده است.به گزارش سینما سینما،متن کامل این یادداشت به شرح زیر است :
خلوت دنیای بازیگری برای من به اندازه یک دنیا ارزش دارد.خلوتی که در عین حضور در جمع برای بازیگر به وجود می اید و ارزش و اهمیت ان برای من بسیار زیاد است.در میان این خلوت،پیشنهاد بازی در فیلمی به کارگردانی یکی از همبازی های سال های اخیرم به من پیشنهاد شد.سهیلا گلستانی که با او در فیلم های«مهمان داریم»و«امروز»همکاری کرده بودم.در یکی از روزهای همکاری مان از من خواست تا در نخستین فیلم سینمایی او بازی کنم و این شروع کار ما بود.روزها سرگرم بازی در فیلم سینمایی«مهمان داریم»ساخته محمد مهدی عسگر پور بودیم،من در نقش پدر خانواده و سهیلا گلستانی در نقش دختر خانواده در همان روزها بود که ماوه سجادی حسینی پیشنهاد بازی در فیلم«بوفالو»را با من مطرح کرد.فیلم نامه را خواندم و اتفاقا قصه و شخصیت به گونه ای بود که نظرم جلب شد و برای بازی در نخستین ساخته سینمایی سجادی حسینی پاسخ مثبت دادم.در روزهایی که رد شمال کشور سرگرم فیلم برداری«بوفالو»بویدم،سهیلا گلستانی از قصه ای گفت که ذهن او را به خود مشغول کرده بود.ماجرای پیرمردی که به دلیل بیماری نیازمند یک پرستار است .همراهی این مرد و پرستار و زندگی عادی انان با همه چالش های درونی اش به نظرم می توانست من را به ان خلوت بازیگری که بسیار علاقه مند هستم نزدیک کند.نظر سهیلا گلستانی این بود که من نقش آن مرد را بازی کنم و فاطمه معتمد آریا نقش زن پرستار را.شرایط به گونه ای شد که معتمد آریا در جریان ساخت این فیلم حضور پیدا نکرد و مهتاب نصیر پور جایگزین شد.
اما برای ساخت«دو»احساس کردم بد نیست کمی از آن خلوت بازیگری فاصله بگیرم و در مقام تهیه کننده نیز در فیلم حضور پیدا کنم.این مسئولیتی بود که به نظرم در مورد این فیلم خاص می توانستم قبول کنم.زیرا هم فیلم نامه را خوانده بودم ومتن را دوست داشتم و هم از سوی دیگر خانم گلستانی به واسطه همکاری های قبلی که داشتیم فردی بود که آشنایی با روحیات او داشتم.همه چیز به گونه ای فراهم شده بود که پذیرش مسئولیت تهیه کنندگی این کار برای من نه تنها کار دشواری نبود بلکه بسیار دلچسب نیز به نظر می رسید.نقاط مثبت این کار من را به وجد اورد تا تهیه کننده ان شوم.
فیلم سینمایی«دو»تجربه لذت بخشی برایم بود.فیلمی شریف و قابل اعتنا که با میل و رغبت و همت همه اعضای گروه ساخته شد.فیلم«دو»جدید نیست اما نوع پرداخت و نگاه سهیلا گلستانی برای من مهم بود و باعث شد خودم را کامل در اختیار کارگردان قرار دهم.تلاشی در پس این فیلم بود تا قصه ای که از ابتدا در ذهن شکل گرفته بود به بهترین شکل در مقابل مخاطب قرار بگیرد.هر مخاطبی بعد از دیدن فیلم ازاد است و حق دارد که نظر خود را در مورد فیلم اعلام کند.عواملی حرفه ای و کاربلد در کنار سهیلا گلستانی قرار گرفتند،تا بتوانند در فضایی حرفه ای و رد شرایطی کاملا مناسب قصه نخست رادر به فیلمی قابل قبول تبدیل کنند.ماجرا در این فیلم از ان قرار بود که نمی خواستیم با یک قصه عجیب مخاطب را غافلگیر کنیم.بلکه هدف اصلی انتقال حس انسانی به مخاطبان بود.این که انسانها در شرایط متفاوت تا چه حد می توانند به واسطه نعهد خود ارزش و جایگاه خود و کارشان را ارتقا ببخشند.«دو»با دغدغه ای انسانی و با موضوعی انسانی ساخته شده تا برداشتی جدید از یک موضوع را رد سینمای ایران مطرح کند.
فیلم در جریان نمایش در جشنواره فیلم فجر از سوی مخاطبان و برخی منتقدان با استقبال روبه رو شد،اما هیئت داوران توجه چندانی به ان نشان ندادند،غفلت هیئت داوران از فیلم نکته ای بود که انتظار نمی رفت.اماب ه هر حال این که مخاطبان با فیلم ها به خوبی ارتباط برقرار کرده اند،نتیجه ای خوشایند است که امیدوارم در جریان اکران عمومی بیش تربا ان روبه رو شویم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- همه چیز درباره امکان مینا به بهانه پخش از تلویزیون
- «۱۳ روز ۱۳ شب»؛ فیلمی فرانسوی به شیوه هالیوودی
- یادداشتی بر کتاب «سینماگر متفکر: گفتوگو با داریوش مهرجویی»/ فراتر از تصویر؛ از جهان فلسفه تا زبان سینما
- نگاهی به نمایش «رامسس دوم»/ شیطان یا فرشته؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- رونمایی از کتاب «استادان بزرگ بازیگری و شیوههای آموزش آنها» با ترجمه پیمان معادی؛ پاکدل: مادر سینما، کتاب است/ پیروزفر: آموزش بازیگری فقط انتقال تجربه نیست/ معادی: رونمایی این کتاب جذابتر از لحظات روی فرش قرمز فیلمها بود
- «چیزهایی که میکُشی»؛ پدرسالاری، سکوت و خشونت
- با این همه جشنواره چه کنیم؟
- تریلر فیلم «مایکل»؛ نمایش دگرگونی اساسی جعفر جکسون
- یک نظرخواهی متفاوت؛ فیلمهای محبوب رهبر کاتولیکهای جهان
- در سومین فیلم تام فورد؛ ادل برای نخستین بار بازیگر میشود
- تولید کپیهای مجازی از صدای ۲ هنرمند؛ متیو مککانهی و مایکل کین باهوش مصنوعی کنار آمدند
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- بدرقه پیکر همایون ارشادی به خانه ابدی
- رونمایی از جدیدترین اثر شمس لنگرودی / گزارش تصویری
- اکران آنلاین مستند «بودن»؛ مرزی باریک میان بخشش و قصاص
- طراحی در سینما در هفته طراحی تهران
- فواد شمس درگذشت
- پارسا پیروزفر «خانم شین» را میسازد
- طعم تلخ گیلاس
- «آقای زالو»؛ روایتی کمیک با طعم تلخ و گزنده
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- نگاهی به فیلم «ناتور دشت»؛ یسنا گم شده!
- «چای سرد»؛ تصویر تلخ سیمای هنر و هنرمند در تنگنای زندگی
- نرگس آبیار خدای زدن به دل ماجراست
- نمایش «کازابلانکا» / گزارش تصویری
- موافقت شورای پروانه فیلمسازی سینمایی با ساخت ۷ فیلم
- «هزار و یک فریم» برنده دو جایزه از جشنواره فیلم تسالونیکی شد
- همایون ارشادی درگذشت
- «سامی»؛ هرمنوتیک رنج و کنشگری ضدهژمونیک پیرامون
- «پیرپسر» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نمایش موزیکال «رابین هود» روی صحنه تالار وحدت
- جشنواره تورین با تمرکز بر فیلمسازان زن برگزار میشود
- برگزاری نخستین جلسه شورای داوری هنرهای نمایشی در انجمن صنفی تماشاخانههای ایران
- محمدعلی دشتی درگذشت





