این حجم از خونسردی وزیرارشاد واقعا شاهکار است !


محمد تاجیک :

در دیدارهایی که در راستای دیپلماسی صله رحم با بسیاری از سینماگران داشته ام اکثر آنها منتظرند تا ببینند بالاخره چه کسی رییس سازمان سینمایی دولت پزشکیان می شود.
الان چه در تماسهای تلفنی و چه در دیدارهای حضوری ، در صحبتهایی که با اکثر سینماگران داشته ام آنها منتظر پروانه ساخت فیلم خود هستند یا منتظر پروانه نمایش .
تازه همین امروز هم رییس سازمان سینمایی مشخص شود ، اینکه چه کسی معاون اداره نظارت خواهد شد باز از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود و سینماگران باز منتظر خواهند شد که مسئول ممیزی چه کسی خواهد بود و وضعیت شوراها و چگونگی صدور پروانه ساخت و نمایش فیلمها چه خواهد شد ؟
به نظرم خونسردی و آرامش وزیر ارشاد در این وضعیت واقعا شاهکار است .قبلا چند باری درباره نگاه مثبتم به وزیر محترم ارشاد نوشته ام ، اما این خونسردی او در زمینه اعلام نکردن رییس سازمان سینمایی واقعا شاهکار است .الان بسیاری از سینماگران بلاتکلیف هستند .
تا آنجایی که می دانم آقای خزاعی از مدتی قبل به وزیر اعلام کرده که حتما جایگزینی برای او پیدا کند و حتی شنیده ام تاریخ ۷ مهر را به عنوان زمان جدایی از سازمان را به وزیر گوشزد کرده بود.
قبلا هم دوستانی چون کیوان کثیریان عنوان کرده بودند در خیلی از وزارتخانه ها ، بسیاری از معاون ها و مدیر کل ها انتخاب شده اند ولی در ارشاد هنوز معلوم نشده چه کسی رییس سازمان سینمایی است.

ای کاش وزیر چند مشاور خوب در حوزه سینما داشت، تا متوجه می شد این تعلل و خونسردی چه قدر به ضرر سینماست .
چند وقت پیش دوست روزنامه نگاری ، در جمله شاهکاری درباره وزیر ارشاد گفت که آقای صالحی گویا هنوز باورش نشده که وزیر شده است .
انتخاب رائد فرید زاده بسیار قطعی به نظر می رسد ولی آنقدر در اعلام رسمی این انتخاب تعلل شده است که پای حرف و حدیثهای دیگری به محافل باز شده است .

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 201207 و در روز سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۹:۳۴
2024 copyright.