«اسدالله نیکنژاد» کارگردانی است که سالها پیش به هالیوود رفته و در آنجا کار فیلمسازی را در ردههای مختلف پیگیری کرده است. به گزارش سینماسینما، بخش هایی از حرف هایش را درباره سینما و فیلمسازی در زیر بخوانید.
_ فقط در اینجاست که با حاشیهسازی و جنجال درباره یک سریال یا یک فیلم سینماسی شکست خورده آن را موفق نشان میدهیم یا بر عکس سریال و فیلمی که میتواند موفق باشد را زمین میکوبیم.
_در ایران شکست کارگردان معنی ندارد. یعنی فیلمش نمیفروشد ولی چهار دوست مطبوعاتیاش از او حمایت میکنند و به همین دلیل شکستش به چشم نمیآید.
_ در سینمای معتبر اگر مردم از کار یک کارگردان خوششان نیاید، ادامه کار برای آن فرد مشکل خواهد شد. باید کنار برود. دلیلش این است که اینجا مردم، میزان سنجش ما نیستند! یعنی برای مردم، کار تولید نمیکنیم بلکه میزان برای ما ارتباطات ماست، نه سلیقه تماشاگر!
_ من و دوستی با اسفندیار رحیم مشایی؟ واقعاً دوست دارم بدانم سرچشمه این حرفها چه کسانی بودهاند؟! پاسخ این شایعات را بارها دادهام و تعجب میکنم دوباره پرسیده میشود.
_ از این واژه فیلم و سریال مستهجن به شدت متنفرم. یک سایت این خبر را درج کرد و مدارکش هم موجود است. از آنها به دادگاه شکایت کردم که به جرم نشر اکاذیب محکوم هم شدند. سایت و روزنامهشان هم بسته شد.
_ چند جوان به دادگاه آمده بودند. با خودم گفتم این حرفها نمیتواند کار این جوانها باشد! به آنها گفتم بگویید چه فردی پشت شما بوده تا رضایت بدهم. آنها اعلام کردند که چهارنفر به دنبال بدنام کردن من بوده و نام آن افراد در دادگاه برده شد. متأسفانه نام آن افراد را امروز در همه جا میشنوید و بنده هم در کمین نشستهام تا روز موعد اسامیشان را افشاء کنم.
_ من در هالیوود هیچ فیلم و سریال غیرمتعارفی با جامعه آمریکایی تولید نکردم چون اگر چنین چیزی بود، اولا هرگز پخش از شبکههای معتبر آمریکا انجام نمیشد و دوما امروز روبهروی شما برای گفتوگو ننشسته بودم! حسادت در بعضی افراد آنان را به یک قاتل تبدیل میکند.
_نزدیک به هفتاد درصد فیلمبرداری فیلم «لاله» تمام شده و تنها صحنههای پیست باقی مانده که وقتی دولت عوض شد، شبانه پیستی را که ساختیم تخریب و پروژه را تعطیل کردند. به گفته خودشان نزدیک به هفت میلیارد از پول ملت را خواباندهاند و متأسفانه فقط من هستم که میپرسم این پول کجا رفته و چرا نمیگذارید پول ملت به نتیجه بنشیند؟
_درباره «لاله» مزخرف زیاد گفته و شنیده میشود. ولی واقعیت یک روی بیشتر ندارد. دو سالونیم است که با لبخند میگویند موافق راهاندازی دوباره پروژه هستند، ولی مدتی است که عنوان میکنند پول ندارند.
_ شنیده بودم فیلمنامههای دفاع مقدسی چند اصلاحیه میخورند اما فیلمنامه من که در هالیوود نوشته شده، هیچ اصلاحیهای از وزارت ارشاد نخورده.
منبع : هفته نامه تماشاگران امروز
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ آیا اعتیاد هالیوود به دنبالهها آینده سینما را میبلعد؟
- اصغر فرهادی در لسآنجلس فیلم میسازد
- در روز همبستگی؛ نویسندگان بریتانیا در حمایت از اعتصاب در آمریکا به خیابان میآیند
- سینمای ایران جایگزین هالیوود در روسیه میشود؟
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- مهر آمد، سینما هم میآید؟!
- سینمای ایران در دهه آینده/ به مناسبت روز ملی سینما
- فیلمسازی در عربستان رشد میکند/ پاداشها و طرحهای تشویقی برای سازندگان فیلم و سریال
- تماشاگران چینی به «مرگ بر روی نیل» هالیوودی اقبال نشان ندادند
- چرا دراماتیک نیستیم؟/ سینمای جزئیات، سینمای کلیات
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- صِفر، نوزده/ سوءتفاهم دربارهی مفهوم قضاوت
- عاشقانی که چراغ صحنه را روشن نگاه داشتهاند
- مواضع تند و تیز وزیر پیشنهادی ارشاد/ خانه سینما وجاهت قانونی ندارد، فیلمها ضدارزش و غیراخلاقیاند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- اکران ۳ فیلم جدید از ۲۸ آذر
- در مراسم زادروز زندهیاد «داریوش مهرجویی» مطرح شد؛ مهرجویی سهم عمدهای در بخشهای مختلف تاریخ سینمای ایران دارد
- داوران هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران معرفی شدند
- یک کارگردان دیگر به دفاع از «جوکر ۲» برخاست؛ منتقدان احمق بمیرید!
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- «دِویل» با ردهبندی سنی روی صحنه میرود
- بررسی مسائل حقوقی سکوهای نمایش خانگی
- درباره نمایش «کاتیوشا»؛ تکنیک در میدان رنگ
- پنج جایزه برای فیلم ژاک اودیار/ رکورد داری «امیلیا پرز» در جوایز آکادمی فیلم اروپا
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- با همکاری همراه اول و وزارت بهداشت؛ برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با رویکردی نوین اجرایی میشود
- «لیلای بیمجنون» تمدید شد
- نگاهی به آخرین ساخته کیانوش و فرزاد دالوند؛ شنگول و منگول، از قدیم تا امروز
- تازهترین آمار از فروش فیلمهای روی پرده/ فیلم بهرام افشاری؛ پیشتاز گیشه سینما در تعطیلی آخر هفته
- برترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب ۱۰۰ منتقد سینمایی
- محمدرضا اصلانی: سینمای مستند پایگاه اندیشه است
- سویه پنهان ضد قهرمان؛ «خانواده خلج» حاصل ۴ سال فیلمبرداری است
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- معرفی نامزدهای جوایز اسپریت ۲۰۲۵
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ باب دیلن: تیموتی شالامی در نقش من درخشان خواهد بود
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است