کارگردان فیلم سینمایی «خشکسالی و دروغ» معتقد است جشنواره فیلم فجر میتواند برای هر اثر سینمایی بهترین بستر تبلیغات را فراهم کند و دومین فیلم او با عدم شرکت در جشنواره سال گذشته این فرصت خوب را از دست داده است.
به گزارش سینماسینما، پدرام علیزاده در پاسخ به این سوال که درباره اکران مهرماهی دومین فیلمش چه احساسی دارد، توضیح داد: ما حضور در جشنواره فجر سال قبل را از دست دادیم و طبیعی است برای هر کارگردانی ناراحت کننده است که از حضور در مهمترین رقابت داخلی سینمایی کشور باز بماند. با این حال مهر ماه امسال فیلم روی پرده میآید و امیدوارم استقبال از آن پاسخ مناسبی باشد برای همه سختیهایی که در یکی دو سال گذشته برای این فیلم کشیدیم. راضیام به رضای خداوند و منتظرم ببینم چه پیش میآید.
او در ادامه گفت: بدیهی است در این مدت انرژی زیادی از من گرفته شد، آنقدر که نتوانستم به ساخت فیلم جدیدی فکر کنم. متأسفانه سوءتفاهمهایی رخ داده بود و من باید همه آنها را حل میکردم. حالا فیلم با اعمال برخی از ممیزیها آماده نمایش شده است. این فیلم یک فیلم کاملا خانوادگی است و داستان آن هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی یا حتی تلخیهای اجتماعی ندارد و به همین دلیل ما اصلا تصور نمیکردیم برای دریافت پروانه نمایش یا شرکت در جشنواره فجر با مشکلی رو به رو شویم.
علیزاده در پاسخ به این سوال که آیا جاری ساختن ممیزیهای وارده بر فیلم، الکن شدن آن را به دنبال داشته تصریح کرد: واقعیت این است که از همه ممیزیهایی که سال قبل دم جشنواره بر فیلم وارد کردند، بخشی را لحاظ کردیم و موفق شدیم برای چشم پوشی از برخی دیگر، اجازه بگیریم. حالا این نسخهای که روی پرده آمده خدا را شکر نسخه قابل قبولی از نگاه من به عنوان کارگردان اثر است. سال قبل ما فیلم را قبل از اینکه به دبیرخانه جشنواره فجر بفرستیم برای دریافت پروانه نمایش ارائه کردیم و همین موضوع سرآغاز مشکلات شد. سوءتعبیرهایی پیش آمد که حالا رفع شده اما زحمت زیادی برای مرتب کردن اوضاع کشیدیم و گویا این خستگی فقط با اکران مناسب فیلم به در میشود.
این کارگردان درباره اینکه چه تدبیری برای تبلیغات فیلم اندیشیده بیان داشت: یک تیم تبلیغاتی خوب شامل افراد حرفهای مرا یاری میکنند. مسعود رفیع زاده کار ساخت تیزر و آنونس را بر عهده گرفته و آریان امیرخان نیز امور دیگر تبلیغات را بر عهده دارد. احسان ظلی پور نیز روابط عمومی پروژه را بر عهده دارد که توانایی او برای همه سینماییها روشن شده است. جشنواره فیلم فجر میتوانست بهترین بستر تبلیغاتی را از همان بهمن سال قبل برای ما ایجاد کند که از آن محروم شدیم، اما باز هم امیدوارانه به شروع پاییز چشم دوختهایم و امیدوارم فیلم حق خود را بگیرد. من این اثر را با هزینه شخصی خودم ساختم و عملا عضوی از سینمای مستقل هستم. ان شا الله مردم هم با استقبال خوب خود از این ما را حمایت کنند.
«خشکسالی و دروغ» در اصل یک نمایشنامه است که به قلم محمد یعقوبی به نگارش در آمده است. او یک سخه فیلمنامهای از این اثر را در اختیار پدرام علیزاده قرار داده و حالا ایک اثر سینمایی با همین عنوان آماده شده که پاییز امسال اکران میشود. محمدرضا گلزار، پگاه آهنگرانی، علی سرابی، آیدا کیخایی، خاطره اسدی، مارال بنیآدم، امیر سپهر محرابی، سمانه اسماعیلی، آیلین کیخایی، تینو صالحی، افشین اخلاقی، صدف فانی بازیگران آن هستند که به تهیه کنندگی سید غلامرضا موسوی ساخته شده است. داستان «خشکسالی و دروغ» درباره روابط بین چند زوج جوان است. پدرام علیزاده پیش از این فیلم سینمایی «آخرین سرقت» را ساخته بود.
منبع: موج

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حیرت و دیگر هیچ/ نگاهی به نمایش «آن سوی آینه»
- تصویر لرزان ماه در آب/ به بهانه انتشار ویدئویی از محمد یعقوبی و آیدا کیخایی
- لیلا حاتمی بازیگر فیلم جدید حمید نعمتالله شد
- یادداشت محمد یعقوبی درباره فیلم-تئاتر/ علیه پایمال شدن حقوق هنرمندان حرکت باید کرد
- سیما تیرانداز و فرزاد حسنی در نمایش محمد یعقوبی
- احسان کرمی در حمایت از گلزار خطاب به تلویزیون: کاش سکوت میکردید
- بازیگران سینما درباره استفاده از بادیگارد چه نظری دارند ؟ از گلزار تا مدیری
- ۳ روایت درباره ۲نفر/ چهکسی محمد یعقوبی و آیدا کیخایی را کارممنوع کرده است
- آقای گلزار، این چه کاری بود؟/ انتقاد یک روانشناس از انتشار عکس این بازیگر با پوششی نامناسب
- سلبریتیها از اجرای برنامههای تلویزیونی منع میشوند؟
- تداوم سلبریتیزدگی تلویزیون/ پس از گلزار، قرعه به نام بنیامین افتاد
- آنکه بر سر توقیف «رحمان ۱۴۰۰» هلهله میکشد از سینما نیست
- سلیقه مردم ایران بر اساس بازدید ویدیوها در آپارات / حسن روحانی و دونالد ترامپ و مهناز افشار و محمدرضا گلزار در صدر
- مهران مدیری و محمدرضا گلزار با لباس زندان روی پوستر «رحمان۱۴۰۰» + عکس
- ادعای شرکت کننده در مسابقه «برنده باش»/ پاسخ صحیح بین گزینهها نبود
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- پانتهآ پناهیها در نمایی از «کاپیتان»/ اولین تصویر فیلم منتشر شد
- رئیس صداوسیما به رئیسجمهور نامه نوشت/ جدال بر سر «سقوط» بالا گرفت
- انگیزه استفاده از ۵G با مقرراتگذاری هوشمند و حمایتهای دولتی بوجود میآید
- اهدای جایزه همراه اول به پایاننامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
- بازیگر باید پوست کلفت باشد/گفت وگو با مینا عبدی بازیگر
- اسکار و سزار زنان فیلمساز را فراموش کردهاند یا…
- آن دقایق جانکاه/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- صدایی که کلمات را تبدیل به تصویری واضح میکرد/ در یادبود هوشنگ لطیفپور
- تکملهای بر یادداشت رمانتیسم خونبار
- یک اجرای جنونآمیز/ یادداشت کارگردان «ملاقات خصوصی» درباره بازی پریناز ایزدیار
- جشنوارهای در تسخیر فارابی، اوج و حوزه هنری/ فیلمهای بخش سودای سیمرغ فجر چهل و یکم معرفی شدند
- همراه اول با هدف جذب نخبگان و بهعنوان حامی الماس در «نمایشگاه کار» حضور دارد
- «درب» بعد از جشنواره فجر اکران میشود
- نامزدهای جوایز سزار معرفی شدند/ «معصوم» در صدر
- حساسیتها و دشواریهای تولید و عرضه محتوا در ویاودیها بررسی شد
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سینماهای مردمی جشنواره فجر اعلام شدند
- با حضور مسعود شعاری، مهران مهرنیا و فردین خلعتبری؛ مداخلهی هنرمند موسیقی در صورتبندی امروز و فردا بررسی میشود
- نامزدهای اسکار ۲۰۲۳ اعلام شد
- انیمیشن «خانه» بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیکا آرژانتین شد
- عاشقانهای که دچار کماقبالی شد/ نگاهی به فیلم «ملاقات خصوصی»
- نیکی کریمی، کیارستمی را به جشنواره برلین بُرد
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای سه فیلمنامه
- مثل یک خانواده بزرگ و صمیمی در دوران طلایی مطبوعات/ در یادبود ابوالحسن مختاباد
- «بیمادر» بهترین فیلم جشنواره بینالمللی داکا شد
- فهرست فیلمهای جشنواره برلین کامل شد / یک کارگردان ایرانی در بخش «مواجهه»
- همراه اول برترین اپراتور تلفن همراه در حوزه فروش
- در اولین «مستندات یکشنبه» مطرح شد؛ روایت بیواسطه انقلاب؛ از مصر تا ایران/ وقتی دوربینها سند میسازند
- جذابیتهای پنهان نیازهای اساسی/ نگاهی به فیلم «مثلث غم»
- این برخورد دوگانهی دردناک/ درباره اولین کنگره بانوان تاثیرگذار