عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد که نسخه نهایی «مرد بازنده» از آنچه به این هیأت نشان داده شد، بسیار بهتر شده و این اثر بهترین فیلم محمدحسین مهدویان است.
به گزارش سینماسینما، بهروز افخمی عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر درباره واکنش اهالی رسانه و منتقدان به حضور فیلمهای سینمایی «ماهان» و «لایههای دروغ» در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: من این ۲ فیلم را ندیدهام، یعنی پنج یا ۶ فیلم از ۶۰ اثری که به ما نمایش داده شد، یا ناقص دیدم و یا اصلاً ندیدم. درباره این فیلمها به آرای اعضای هیات انتخاب مراجعه میکردم تا ببینم فیلم را پذیرفتهاند یا نه.
افخمی ادامه داد: «لایههای دروغ»، «ماهان»، «بیرو» و یک فیلم را دیگر را من ندیدم و به آن نمره ندادم. در حقیقت نمره دیگر اعضای هیات انتخاب را پذیرفتم و متوجه شدم فیلم برای حضور در بخش سودای سیمرغ نمره آورده است. در این میان شنیدهام فیلم «بی رو» خوب و چیزی میان فیلم مستند و داستانی است، اما من هم درباره فیلمهای «لایههای دروغ» و «ماهان» زیاد شنیدهام که در سطح مسابقه نبودهاند.
وی تاکید کرد: باید بگویم اطمینان دارم فیلمی که بهتر از ۲۲ فیلم راه یافته به بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر باشد، در باقی مانده آثار نبود. مگر فیلمهایی که پروانه نمایش نگرفته و یا اصلاحات داشتند. من قبلاً هم درباره این موضوع صحبت کردهام که برای هیات انتخاب مهم بود به فیلمسازان به ویژه فیلمسازان جوان و یا آنهایی که فیلماولی هستند، ظلم نشود.
عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر مطرح کرد: در حقیقت غیر از پنج اثری که ما بهعنوان فیلمهای رزرو نگه داشته بودیم و مشکل پروانه نمایش و اصلاحات داشتند، از جمله فیلمهای «عروسک»، «علت مرگ: نامعلوم»، «میرجاوه»، «کوچه ژاپنی» و «ستون چهارده» احتمالاً از ۲ فیلم «لایههای دروغ» و «ماهان» بهتر بودهاند، اما علتهایی خارج از هیات انتخاب داشتند که وارد بخش سودای سیمرغ نشدند.
وی افزود: البته فیلم «میرجاوه» و «ستون چهارده» مشکل پروانه نمایش نداشتند، بلکه سازندگان اثر این ریسک را کرده و فیلمهایشان را بدون موسیقی و صداگذاری ناقص ارسال کرده بودند. در حقیقت این ۲ اثر به همین دلیل صدمه خورد و اگر صداگذاری و موسیقی آن تکمیل میشد، رأی میآورد.
افخمی در پاسخ به این پرسش که با توجه به ارائه نسخه اولیه «مرد بازنده» به هیات انتخاب جشنواره آیا از حضور این فیلم سینمایی به کارگردانی محمدحسین مهدویان در بخش مسابقه راضی است یا نه، گفت: باید بگویم «مرد بازنده» از آنچه که به ما نشان دادند، بسیار بهتر شده است. یعنی دقیقاً همان چیزی که ما حدس میزدیم، اتفاق افتاده است.
عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر ادامه داد: از همان ۷۵ دقیقه که ما دیدیم، میتوانستیم حدس بزنیم که مابقی آن اگر ساخته شود فیلم خوبی از آب در میآید.
وی در واکنش به اظهارات منتقد برنامه هفت درباره آنکه «مرد بازنده» در ۲ دقیقه اول تمام میشود، گفت: از نظر من «مرد بازنده» بهترین فیلم محمدحسین مهدویان است. بازی جواد عزتی از نظرم خوب درآمده و گریمش در این فیلم سینمایی قابل پذیرش برای مخاطب است. شاید بهتر است بگویم مجموعاً این پروژه یک حال و هوای یکدست و خوبی دارد.
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتشار فراخوان چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر همزمان با عید قربان
- وعده سینمایی وزیر ارشاد محقق میشود؟/ سکوت فارابی و مهلت هشت ماهه برای ساخت پنج فیلم فاخر
- «فرزند صبح» افخمی سرانجام اکران میشود؟
- پشتپرده حواشی چهلمین جشنواره فیلم فجر؛ از سهمخواهی تا حملات تلفنی و پیامکی به دبیرخانه
- عذرخواهی سینماتیکت و قبول مسئولیت کافی نیست
- نقد یا مانیفست؟!/ نگاهی به میز نقد برنامه «هفت» در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- «سینماتیکت» بیانیه داد؛ انتشار لیست برگزیدگان پیش از اختتامیه جشنواره فیلم فجر به دلیل اشتباه اپراتوری-انسانی
- چرا به دو سؤال بزرگ جشنواره فجر پاسخی داده نشد؟/ هنر پشت گوش انداختن
- آیا خودتان تابهحال هرگز اشتباه نکردهاید؟
- واکنش رییس جمهوری به حواشی جشنواره فجر: خطای آشکار فردی نباید به جامعه هنری تعمیم داده شود
- حجتالاسلام عالی: اتفاق خوبی بود که نوشین معراجی، لجاجت به خرج نداد و عذرخواهی کرد
- ساختن سخت است، ویران کردن آسان/ چهلمین جشنواره فیلم فجر و چند نکته مهم
- افخمی به تعهدات خود عمل نکرد/۱۰ قسمت از «رعد و برق» تحویل داده شده
- وزیر ارشاد: جشنواره فیلم فجر در سال آینده تغییرات جدی خواهد داشت
- نظر وزیر ارشاد درباره حواشی جشنواره فیلم فجر؛ خطای فردی را به جامعه هنری تسری ندهید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- پروانه نمایش برای دو فیلم صادر شد
- روایتهایی از زندگی معاصر/ نگاهی به سه فیلم «جویلند»، «تصمیم به ترک کردن» و «ایئو» در جشنواره فیلم کارلووی واری
- کنسرت نمایش سی صد / گزارش تصویری
- مردی که خودِ زندگی بود و دیگر هیچ/ به بهانه سالروز درگذشت عباس کیارستمی
- نخستین آکادمی آنلاین استعدادیابی و مهارتآموزی ایران افتتاح شد
آخرین ها
- مردی که خودِ زندگی بود و دیگر هیچ/ به بهانه سالروز درگذشت عباس کیارستمی
- کنسرت نمایش سی صد / گزارش تصویری
- نشست هماندیشی دبیر جشنواره فیلم کودک با سینماگران / گزارش تصویری
- روایتهایی از زندگی معاصر/ نگاهی به سه فیلم «جویلند»، «تصمیم به ترک کردن» و «ایئو» در جشنواره فیلم کارلووی واری
- همراهاول، ارزانترین اپراتور آسیا برای حجاج
- وزیر ارشاد: نقض قانون، خط قرمز ماست/ هنرمندان از مجوزها تخطی نکنند
- آثار راهیافته به بخش داستانی کوتاه و نیمه بلند جشنواره فیلم شهر معرفی شد
- با حضور رئیس سازمان سینمایی؛ هیات امنای جدید مرکز گسترش معرفی شدند
- پروانه نمایش برای دو فیلم صادر شد
- نخستین آکادمی آنلاین استعدادیابی و مهارتآموزی ایران افتتاح شد
- سید جواد هاشمی مطرح کرد؛ سوءتفاهم با رقص یک گربه/ با گیشه ۵۰ میلیارد تومانی هم ضرر میکنیم!
- در سینماتک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ چرا کسی «کریمر علیه کریمر» را جدی نگرفت؟/ فیلمی که در یادها ماند
- یک مسابقه طلایی برای شنوندگان رادیو
- اکران خصوصی فیلم روز ششم / گزارش تصویری
- هرج و مرج خانوادگی/ نگاهی به «بورنهلم لعنتی»، «پیهتا» و «احمقها» از بخشهای مسابقه جشنواره کارلووی واری ۲۰۲۲
- موج جدید کرونا در رادیو بررسی شد
- اثر مشترک آلبانو و فریمن منتشر شد
- فوت نویسنده «خشم اژدها»/ نی کوانگ درگذشت
- معرفی آثار راهیافته به بخش اقلام تبلیغات سینما در جشنواره فیلم شهر
- انتشار فراخوان چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر همزمان با عید قربان
- احیاکنندگان سینمای مستقل
- برادوی ماسک از چهرهها برداشت/ به خاطر هیو جکمن ماسک بزنید!
- گزارش تصویری/ آیین معارفه مدیرعامل جدید خانه هنرمندان ایران
- در آیین معارفه محمدمهدی عسگرپور چه گذشت؟/ آنچه باقی مانده و میماند «خانه هنرمندان ایران» است
- واکنش نصیریان به حذف دروس عمومی از کنکور/ زبان و ادبیات فارسی هویت و بخشی از شناسنامه ماست
- چشم انداز به بیماری های نادر در رادیو
- همراهی پزشکان با سپهر دانش در رادیو
- فوت کارگردان پیشگام تئاتر/ پیتر بروک درگذشت
- مدیر شبکه نسیم در نشست خبری مطرح کرد؛ سروش صحت ممنوعالفعالیت نیست/ تذکر به خطاهای برنامهها در فضای مجازی
- معرفی مستندهای جشنواره بینالمللی فیلمهای ورزشی