مدیرکل روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور تمامی هنرمندان را به دقت در انتشار تصاویر افراد محروم و آسیب دیده اجتماعی در فضای مجازی دعوت کرد.
به گزارش سینماسینما، مدیرکل روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور با ارسال نامهای به مدیرعامل خانه سینما تمامی هنرمندان دغدغهمند را به دقت در انتشار تصاویر افراد محروم و آسیب دیده اجتماعی و توجه به حفظ کرامت انسانی این افراد در فضای مجازی دعوت کرد.
مسعود آسیما در این نامه مسئولیت اجتماعی اعضای سینما و هنرمندان فرهیخته و دغدغهمند ایران نسبت به افراد محروم و آسیبدیدگان اجتماعی به خصوص زنان و کودکان را نشان از حس همدلی، دغدغهمندی و دلسوزی آنان و همچنین ترغیب مردم برای کمک به همنوعان دانست.
وی گفت: اخیرا در مواردی مشاهده شده که در فضای مجازی کمک به محرومان و آسیب دیدگان همراه با انتشار تصاویر واضح از چهره فرد و یا خانواده آنها که حتی در صورت رضایت فرد آسیب دیده یا محروم در آینده پیامدهای منفی روحی و روانی و آبرویی برای این افراد و خانواده و خاصه فرزندانشان در محیط تحصیل، اشتغال و جامعه خواهد داشت.
وی با اشاره به مواردی که افراد آسیب دیده یا دچار اعتیاد پس از ترک مواد و بهبودی و بازگشت به خانواده به دلیل پخش تصاویر خود در فضای مجازی دچار سرخوردگی مجدد در اجتماع شدهاند، خاطرنشان کرد: ضمن تجلیل همیشگی و دعوت مجدد از همه هنرمندان فرزانه، شریف و دلسوز ایران برای دغدغهمندی در امور انساندوستانه و برای افزایش خیر جمعی و کمک به نیازمندان و دوری از آسیبهای اجتماعی، خواهشمند است برای حفظ عزت نفس و کرامت و شان انسانی افراد نیازمند، اطلاعرسانی لازم برای خودداری از انتشار چهره افراد صورت پذیرد و در صورت نیاز به فیلم و عکس فعالیتهای خیرخواهانه، خواهشمند است با محو کردن چهره یا ضبط تصویر از زوایایی که چهره نمایان نباشد فعالیتهای نیک را منتشر کنند.
منبع: صبا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- محمدمهدی عسگرپور دوباره رئیس هیات مدیره خانه سینما شد
- اختتامیه پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما؛ یادبود کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی برگزار شد
- فراخوان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند منتشر شد
- کتاب «داریوش خنجی» رونمایی شد؛ فرهنگ در برنامه هفتم توسعه بسیار ضعیف است/ سینمای ایران گوهر نایاب هستند
- حضور جمعی از سینماگران در قطعه هنرمندان
- از «طوقی» تا «قیصر» در موزه موسیقی بتهوون؛ جلد موسیقی فیلم «قیصر» را کیارستمی طراحی کرده است
- میان مردم و سینما فاصله افتاده است/ زنان را فراموش نکردیم
- پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما در یک هفته
- واکنش خانه سینما به تصویب یک سند؛ سند ملی سینما مورد تایید جامعه اصناف سینمای ایران قرار نگرفته است
- شب سعید راد با توضیحی برای رفع حاشیهها
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- یادبود سعید راد در شبهای بخارا
- در یک نامه به سرپرست ریاست جمهوری مطرح شد؛ نگرانی خانه سینما نسبت به انتشار آئیننامهای جدید
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- حضور همراه اول در نمایشگاه کار ایران، فرصتی برای جذب استعدادهای جوان
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- جمال و رومئو، ژولیت و شاه
- فیلمهایی در بستر نگاه گیشهای و ملودرامی غافلگیرکننده در سینمای ایران
- «آغوش باز» آنلاین اکران میشود
- جشنواره مجارستانی به «مرثیهای برای ایل» جایزه داد
- بستههای ویژه و عیدی همراه اول بهمناسبت نیمه شعبان
- با انتشار نامهای سرگشاده؛ نرگس آبیار از شورای پروانه نمایش استعفا داد
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- آیین پایانی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- برگزیدگان جشنواره فیلم فجر معرفی شدند؛ سعید خانی: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ مصطفی زمانی سیمرغش را با حسن پورشیرازی تقسیم کرد
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ ادامه حسرت تماشای یک فیلم پس از ۵ سال و نامزدهای پرسش برانگیز
- به بهانه اعلام اسامی نامزدهای جشنواره فیلم فجر
- ایستگاه پایانی؛ ایدههایی که هدر رفت و سرمایههایی که بر باد شد
- آقای نعمتالله، فیلمتان را به خانهها ببرید!
- از فیلمهای نصحیتگونه و سفارشی تا بازی میخکوبکننده یک بازیگر
- تنوع ژانر؛ به چه قیمتی؟!
- پول می دهید که فحش بخورید ؟
- یادداشتی بر فیلم سینمایی «رها»/ رهایی
- آخرین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ معرفی نامزدهای بخش مسابقه سینمای ایران
- جوایز گویا اهدا شد؛ اسکار سینمای اسپانیا به ۲ فیلم رسید
- واکنش ستاره اسکندری به توقیف «قاتل و وحشی»/ سالهاست که اندیشه را پشت قرهای کمر پنهان کردهاید
- یک اثر قابل اعتنا، رژه یک فیلم روی اعصاب و کارگردانی که دیر رسید
- یادداشتی برای «ژولیت و شاه»؛ قصهای آمیخته از تخیل و واقعیت
- «خاتی»؛ در حلقه داستان تکراری و نخنما
- از انیمیشنی ناتوان در جذب مخاطب تا ایدههایی هدر رفته و با ساختار تکراری
- معرفی برگزیدگان جشنواره رتردام
- وقت اعتراض به توقیف و ممیزی نرسیده است؟!