فیلم کمدی رمانتیک بودن یا نبودن به کارگردانی ارنست لوبیچ،روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در میآید.
به گزارش سینماسینما؛ پنجمین فیلم از دوره چهل و هفتم ( بهار ۹۶ ) و از بخش ” چشم انداز کمدی رمانتیک ” به کوشش امیر پوریا ، روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷، فیلم ” بودن یا نبودن ” به کارگردانی ارنست لوبیچ محصول سال ۱۹۴۲ ( آمریکا ) به مدت ۹۹ دقیقه به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی به نمایش در میآید.
در نخستین دهههای بعد از زبان باز کردن سینما،جرُج کیوکر، پرستون استرجس،هاوارد هاکز،میچل لیسن و دیگران،همه در کارنامهی خود کمدی رمانتیک یا انواع دیگری مانند کمدی اسکروبال یا کمدی مرتبط با مسائل روز اجتماعی داشتند که مسائل میان زن و مرد هم در حوالی و حواشی آن، بخشی از داستان را شکل میداد. اما لوبیچ هر داستانی را تنها از این منظر میدید که روابط و عواطف آدمها میتواند در نهایت جدیت و عمق و تأثیر احساسی، تا چه اندازه بستر کمدی موقعیت باشد.
افزون بر این، لوبیچ بود که نوع در همتنیده شدن حوادث و ایجاد موانع بسیار و تو در تو برای وصال زوجهای دلباخته را به زیرمتن اصلی ساختار فیلمنامههای کمدی رمانتیک بدل کرد. «بودن یا نبودن» که بعد از تماشای آن بعید است کسی بتواند با دیدن یا خواندن نسخهای از «هملت»، به یاد فیلم لوبیچ نیفتد و جلوی لبخند کنج لباش را بگیرد، نمونهی اعلای همین نگرش است. «نگرش» را در این جا به معنایی ورای سلیقه یا شیوهی فیلمسازی در نظر آورید.
یادآوری میشود؛علاقه مندان جهت استفاده از برنامههای نمایش فیلم میتوانند،روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ،ساعت ۱۷ به موزه هنرهای معاصر تهران،واقع در خیابان کارگرشمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- سینماسینما/ هملت به روایت فیلمساز ایرانی/ نومی راپاس در فیلم جدید علی عباسی
- کیانوش عیاری: «خانه پدری» را دوباره بهخاطر مردم و حفظ امنیت و سلامت روان جامعه اکران کنید
- کیانوش عیاری: سیگار را حماقت بشر میدانم
- کیانوش عیاری و ساخت فیلم با موضوع سلامت
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- اختتامیه پاسداشت فرهنگی روز ملی سینما؛ یادبود کیومرث پوراحمد و داریوش مهرجویی برگزار شد
- بدرقه پیکر صدرالدین حجازی به خانه ابدی
- برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بینالمللی؛ ایسلند، کنیا، نپال و فنلاند نمایندگانشان به اسکار را معرفی کردند
- رونمایی از دو کتاب فیلمهای محبوب زندگی من و مخمصه۲ / گزارش تصویری
- افتتاحیه سریال بازنده / گزارش تصویری
- پس از ۳ سال؛ «برف آخرِ» امین حیایی به سینماها میآید
- حضور همراه اول در سومین نمایشگاه رصتا
- اکران فیلم کلینت ایستوود و احتمال وداع با دنیای فیلمسازی
- فراخوان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند منتشر شد
- تحولات سیاسی و جریان موسوم به موج نو در سینمای ملی/ بهمناسبت روز ملی سینما
- «جهان غیرموازی» در لندن و بوداپست اکران شد
- «گُم، میان منزویترین زاویه» از امروز روی صحنه میرود
- سینمای مستقل و آینده سینمای ایران بررسی شد؛ سینمای مستقل آزادی، سلطه ناپذیری، عشق و ارزش زن را بازتاب میدهد
- برندگان جوایز امی ۲۰۲۴ اعلام شد/ رکوردشکنی سریال «شوگان» با کسب ۱۸ جایزه در امی
- کتاب «داریوش خنجی» رونمایی شد؛ فرهنگ در برنامه هفتم توسعه بسیار ضعیف است/ سینمای ایران گوهر نایاب هستند
- دیپلم افتخار جشنواره اسپانیایی برای «پتتیک»
- نشست بررسی آسیبهای سینمای ایران / گزارش تصویری
- نشست بررسی سیمای مستقل ایران / گزارش تصویری
- معرفی بستههای ویژه همراه اول بهمناسب هفته وحدت
- کهنترین شرح جامع مثنوی معنوی مولانا منتشر شد
- اعلام اسامی فیلمهای مرحله نهایی داوری جایزه ایسفا
- راهیابی فیلم کوتاه «گوسفند» به جشنواره هلندی
- راهیابی «خورشید میاد؟» به جشنواره آمریکایی
- تله؛یکی از بدترین های فیلم های امسال
- نگاهی به فیلم «مرا تا ماه پرواز ده»
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- حضور جمعی از سینماگران در قطعه هنرمندان
- نشست کتاب و سینما در نشر چشمه / گزارش تصویری