منیژه حکمت اعلام کرد که سازمان سینمایی به دلیل امضای بیانیه حمایت از هموطنانمان مجوز فیلم «۱۹» را صادر نمیکند.
به گزارش سینماسینما، چندی پیش منیژه حکمت کارگردان فیلم سینمایی «۱۹» که در سکوت خبری ساخته شده بود، در یک اپلیکیشن از حذف ۴۰ دقیقه از این فیلم ۸۰ دقیقهای خبر داد و گفت: «از فیلم ۸۰ دقیقهای «نوزده»، ۴۰ دقیقه حذف شد! اگر این روند ادامه پیدا کند، به عنوان فیلمساز مستقل، دیگر نه پروانه ساخت خواهم گرفت و نه پروانه نمایش. این فیلم درباره کروناست و ۹ ماه پیش به ارشاد ارسال شد.»
او همچنین با انتشار متنی در فضای مجازی خود در این باره نوشت: «سانسور را نمیپذیرم و خبر توقیف را اعلام میکنم، مدیران فرهنگی دولت روحانی، از ترس از دست دادن میزهایشان فرار رو به جلو میکنید، این نیز میگذرد.»
حال حکمت در جدیدترین واکنش خود به مساله سانسور فیلمش بیانیهای را صادر کرده که متن این بیانیه به شرح زیر است:
«اگر چارهای ندیدم جز آنکه بحث ستمی را که بر فیلمی مظلوم همچون «۱۹» میرود به حیطه عمومی بکشانم، از یک سو، بابت مقابله با سیاست تهدید و ارعاب سازمان سینمایی بود و از سوی دیگر بابت یادآوری رفتارهای فرافکنانه و بدعهدی ایشان که هر بار با دستاویز هراس پراکنی از کسانی که در پی آن دولت بر کرسیهای سیاستگذاری، نظارت و ارزشیابی تکیه خواهند زد، معضلاتی بیپایان برای فیلمسازانی مستقل مثل من به وجود آوردهاند.
اگر نه، همه میدانند و مدارکی متقن و مستدل دارند که بنده به حکم وظیفهای که برای تمهید راههای جدید برای تولید آثار مستقل و کم هزینه و جریانسازی در این زمینه بر خود مفروض داشتهام، فارغ از موافقت و یا مخالفتهای شخصی، همواره تمام راه را در چارچوبهای معین قانونی پیمودهام به همین دلیل برای فیلم «۱۹» هم از همان سازمان، پروانه ساخت به تاریخ : ۱۳۹۹/۰۸/۲۱با شماره :۴۰۰۰۹۰۰۶ اخذ کردهام، برای استفاده از فیلمهای آرشیوی با حضور زنان (که در تولیدات برخی از مراکز خاص، بحثی عادی و پیش پا افتاده تلقی میشود) از همان سازمان استعلام گرفتهام و برای پروانه نمایش غیر مشروط خارج از کشور و مشروط داخل کشور با همان سازمان به تفاهم رسیدهام چون از بخت بد، همان سازمان در مواردی گه گفتهام مسئولیت قانونی به عهده داشته است.
اما پاسخ آن سازمان پس از ماهها طفرهروی از صدور پروانه بر اساس توافقات به عمل آمده، این بوده است که به دلیل امضای بیانیه در حمایت از برخی هموطنان مظلوم و محروممان در این کشور، بحث شکل دیگری به خود گرفته است و برای نمایش فیلمی ۸۰ دقیقهای چارهای جز حذف ۴۰ دقیقه وجود ندارد.
و وا حیرتا و وا اسفا که در زمانی بابت پیگیری مطالبات به حق مردم سرزمینمان مورد مواخذه قرار میگیریم که کلیه مسئولان مملکتی نیز بر ضرورت رسیدگی به این مطالبات تاکید ورزیدهاند…
منیژه حکمت.»
منبع: صبا
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- منیژه حکمت از جشنواره داکا جایزه گرفت
- رقابت «کاپیتان» در بیست و دومین جشنواره داکا
- جایزه اصلی بهترین فیلم آینده آسیا جشنواره توکیو به «ماریا» رسید
- حضور «ملخ» در بخش رقابتی جشنواره ونکوور
- مثل تماشای دریا/ نگاهی به فیلم «جاده خاکی»
- اختصاصی سینماسینما/ پانتهآ پناهیها با «جاده خاکی» جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کرافت استونی را به دست آورد
- اما سفر نیست علاجِ این درد/ نگاهی به فیلم «جاده خاکی»
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- بلوغ بازیگری برآمده از یک خانواده سینمایی/ درباره بازی پگاه آهنگرانی
- در بند اما سبز/ نگاهی به فیلم «بندربند»
- اولین حضور بینالمللی «ملخ» در یک جشنواره آمریکایی
- استوار بر سایر اجزا و عناصر/ نگاهی به موسیقی فیلم «دسته دختران»
- قصهای گمشده در هیاهوی انفجار/ نگاهی به فیلم «دسته دختران»
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با منیژه حکمت کارگردان فیلم «بندربند»/ یاور من مردم هستند
- با طرحی از فرهاد فزونی؛ پوستر رسمی «بندربند» منتشر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود