سینماسینما، پاریس: فیلم ایرانی «بیپایان» ساخته نادر ساعیور در جشنواره آسیایی وزول فرانسه، دو جایزه بدست آورد.
این جوایز عبارتند از: جایزه منتقدین و جایزه بزرگ به طور مشترک با فیلم کره ای به نام «نامهای از کیوتر» ساخته کیم مین جو.
این جشنواره که بیست ونهمین دوره آن برگزار شد، امسال از ۲۸ فوریه کار خود را آغاز کرد و سه شنبه شب (هفتم مارس) مراسم اختتامیه خود را برگزار کرد. در این جشنواره در دوره های گذشته سینمای ایران همواره حضور داشته است. امسال فیلم نادر ساعیور، بین ۹ فیلم مسابقه قرار داشت. بازیگران این فیلم وحید مباشری، شهید کاظم نژاد، فهمیم جناحی و نرگس دل آرام هستند. برخی از عوامل آن عبارتند از: سناریست و کارگردان: سعید ساعیور، فیلمبردار: حمید مهر افروز، تدوین: جعفر پناهی، صدابردار: تیلان، رضا حیدری.
نادر ساعیور که نویسنده رمان یاشماق است، در فیلم «سه رخ» ساخته جعفر پناهی همکار سناریست، مجری طرح و تهیهکننده اجرایی بوده است. فیلم «بیپایان» که در جشنواره های زیادی شرکت کرده بود دومین فیلم بلند داستانی این کارگردان است. فیلم اولش «نامو» یا «بیگانه» نیز قبلا در چندین جشنواره بین المللی شرکت کرده بود. وی اهل آذربایجان و متولد ۱۳۴۳ است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رونمایی از پوستر «شاهد» + عکس
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سینمای مستقل ایران در جشنواره کارلوویواری/ ۹ فیلم در بخش مختص ایران نمایش داده میشود
- «نامو» صاحب ترازوی طلایی جشنواره فیلم جنایت و مکافات استانبول شد
- «نامو» در جشنواره فرانکفورت + تیزر
- یک جایزه بینالمللی برای فیلم «نامو»/ جایزه بهترین بازیگر مرد بخش رقابت سینمای جوان جشنواره هنگ کنگ
- بختیار پنجهای برای بازی در فیلم «نامو» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره تائورمینا شد
- «نامو» نماینده سینمای ایران در بخش فروم جشنواره برلین شد
- تبریک کانون کارگردانان و فیلمنامهنویسان برای کسب جایزه فیلمنامه کن
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- اکران ۳ فیلم جدید از ۲۸ آذر
- در مراسم زادروز زندهیاد «داریوش مهرجویی» مطرح شد؛ مهرجویی سهم عمدهای در بخشهای مختلف تاریخ سینمای ایران دارد
- داوران هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران معرفی شدند
- یک کارگردان دیگر به دفاع از «جوکر ۲» برخاست؛ منتقدان احمق بمیرید!
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- «دِویل» با ردهبندی سنی روی صحنه میرود
- بررسی مسائل حقوقی سکوهای نمایش خانگی
- درباره نمایش «کاتیوشا»؛ تکنیک در میدان رنگ
- پنج جایزه برای فیلم ژاک اودیار/ رکورد داری «امیلیا پرز» در جوایز آکادمی فیلم اروپا
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- با همکاری همراه اول و وزارت بهداشت؛ برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با رویکردی نوین اجرایی میشود
- «لیلای بیمجنون» تمدید شد
- نگاهی به آخرین ساخته کیانوش و فرزاد دالوند؛ شنگول و منگول، از قدیم تا امروز
- تازهترین آمار از فروش فیلمهای روی پرده/ فیلم بهرام افشاری؛ پیشتاز گیشه سینما در تعطیلی آخر هفته
- برترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب ۱۰۰ منتقد سینمایی
- محمدرضا اصلانی: سینمای مستند پایگاه اندیشه است
- سویه پنهان ضد قهرمان؛ «خانواده خلج» حاصل ۴ سال فیلمبرداری است
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- معرفی نامزدهای جوایز اسپریت ۲۰۲۵
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ باب دیلن: تیموتی شالامی در نقش من درخشان خواهد بود
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است