هیئتمدیره آکادمی اسکار در جدیدترین جلسه خود از تغییراتی در روند برگزاری این جوایز سینمایی از جمله تغییر نام شاخه بهترین فیلم خارجی خبر داد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از اسکرین، در این جلسه که شب گذشته (سهشنبه) برگزار شد اعضای هیئتمدیره آکامی در نهایت تصمیم گرفتند نام شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز سینمایی اسکار را به شاخه «بهترین فیلم بینالمللی» تغییر دهند.
تغییر در نام این شاخه از جوایز سینمایی اسکار با تغییرات دیگری در قوانین از جمله فرآیند معرفی فیلم و یا الزامات واجد شرایط بودن برای حضور در این بخش همراه نخواهد بود. بهترین فیلم بینالمللی همچنان به عنوان اثری تعریف میشود که در کشوری خارج از آمریکا با دیالوگهایی عمدتاً غیرانگلیسی ساخته شده باشد و میتواند آثار انیمیشن و مستند را نیز شامل شود و در هر دوره نیز هر کشور میتواند یک فیلم به عنوان نماینده خود انتخاب کند.
«لری کارازوفسکی» رئیس شاخه بهترین فیلم بینالمللی جوایز اسکار در اینباره توضیح داد: متوجه شدیم که استفاده از عنوان «خارجی» در جامعه جهانی فیلمسازی قدیمی و منسوخ است و معتقدیم عنوان بهترین فیلم بینالمللی ماهیت این شاخه از جوایز اسکار را بهتر نشان میدهد و موجب ترویج دیدگاهی مثبت و همهجانبه به فیلمسازی و هنر فیلم به عنوان یک تجربه جهانی میشود.
فهرست کوتاه نامزدهای شاخه بهترین فیلم بینالمللی نیز به ۱۰ فیلم افزایش یافته است که شامل انتخاب ۷ فیلم در فاز اول توسط کمیته اسکار فیلم بینالمللی و سه فیلم دیگر به انتخاب کمیته اجرایی شاخه بهترین فیلم بینالمللی خواهد بود.
همچنین بر اساس تصمیم هیئتمدیره آکادمی اسکار، در شاخه بهترین فیلم کوتاه و بهترین اثر کوتاه انیمیشن، آثار میتوانند تنها در یکی از دو شهر لسآنجلس و یا نیویورک اکران شوند تا بتوانند حائز شرایط رقابت در این شاخهها شوند.
تعداد نامزدهای شاخه بهترین چهرهپردازی نیز از ۳ به ۵ افزایش خواهد یافت و فهرست کوتاه نامزدهای این شاخه نیز شامل ۷ تا ۱۰ نامزد خواهد بود.
اما هیئتمدیره آکادمی اسکار در مهمترین تصمیم خود فیلمهایی را که همزمان در سینما و رسانههای دیگر (نتفلیکس، آمازون و…) اکران میشوند همچنان واجد شرایط رقابت در جوایز سینمایی اسکار باقی گذاشت.
پس از صحبتهای استیون اسپیلبرگ، از اعضای هیئتمدیره آکادمی در حمایت و دفاع از تجربه رفتن به سینما در مقایسه با استفاده از رسانههای سیال چون نتفلیکس، بسیاری گمان میکردند آکادمی اسکار در قوانین خود درباره واجد شرایط خواندن محصولات کمپانیهایی چون نتفلیکس تجدید نظر خواهد کرد.
جان بایلی، رئیس آکادمی اسکار در این باره توضیح داد: ما از اکران سینمایی به عنوان یکی از بخشهای حیاتی سینما حمایت میکنیم و قوانین کنونی همچنان شامل شرط اکران در سینما برای واجد شرایط شناخته شدن است. ما قصد داریم بررسی عمیقتری بر روی آنچه در صنعت سینما در حال روی دادن است انجام دهیم و به بحث در اینباره ادامه خواهیم داد.
نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۲۰ (۲۰ بهمن) برگزار میشود.
منبع: ایسنا
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- تمجید مدیر نتفلیکس از فیلم اصغر فرهادی
- راهیابی «آخرین وسوسه» به جشنواره مورد تأیید اسکار
- وقتی ده هزار نفر عضو داوری یک جایزه باشند، چه میشود؟/ یادداشت محمد حقیقت درباره آکادمی اسکار
- دعوت آکادمی اسکار از بهرام بیضایی
- مستند «آروارهها» ساخته میشود/ اکران در پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم
- امیلی بلانت در فیلم جدید استیون اسپیلبرگ بازی میکند
- فرصت ۳ فیلم کوتاه ایرانی برای اسکار ۲۰۲۵
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- با «بیگانگان در قطار»؛ دیوید فینچر فیلم هیچکاک را بازسازی میکند
- به هواداران اطمینان داد؛ آرنولد متوقف نمیشود/ بازی در سریال با وجود عمل قلب
- آدام سندلر و جورج کلونی در فیلمی از بامباک همبازی میشوند
- گزارش اقلیت اسپیلبرگ و پیام دوربینهای مشهد/یادداشتی از افشین امیر شاهی
- کایه دو سینما بهترین فیلمهای ۲۰۲۳ را معرفی کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود