تماشاخانه ایرانشهر درباره ازدحام به وجود آمده هنگام اجرای نمایش «خنکای ختم خاطره»توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش سینماسینما، با توجه به خبر منتشر شده از سوی برخی رسانهها درباره ازدحام به وجود آمده در هنگام نمایش «خنکای ختم خاطره» در تاریخ سوم اسفند ماه، روابط عمومی و امور بینالملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر برای شفافسازی و تنویر افکار عمومی به خصوص جامعه تئاتر کشور و مخاطبان سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر چند نکته را در قالب یک بیانیه منتشر کرد:
۱- استقبال پرشور مردم و مخاطبان جشنواره تئاتر فجر از یک اثر نمایشی بسیار قابل تحسین است، این امر در حالی است که بسیاری از سازمانها و ارگانها نیز تمایل جدی برای دیدن این نمایش فاخر را ابراز داشتند، با این وجود تماشاخانه ایرانشهر در فروش بلیت، صدور کارت مهمان و خبرنگار و بلیت بدون صندلی هیچگونه دخل و تصرفی نداشته و این امر کاملا تحت قوانین دبیرخانه جشنواره صورت گرفته است، این در حالی است که صدور تعداد بالای کارتهای مهمان از سوی دبیرخانه سبب ایجاد اختلال در روند حضور مخاطبان در سالن شده بود.
٢- پیرو توافقات صورت گرفته در جلسات هماهنگی قبل از آغاز جشنواره، مقرر شد که در زمان بروز هر نوع ناهماهنگی در سالنها، در اسرع وقت دبیرخانه جشنواره در جریان قرار گرفته و مدیریت و کنترل شرایط را بر عهده بگیرند، که دیروز ضمن تماس فوری موارد ناهماهنگی در صدور بلیتها به دبیرخانه اعلام شد و مدیران و کادر تماشاخانه در همکاری کامل با ستاد اجرایی جشنواره و با رعایت کرامت و احترام مخاطبان و مهمانان و علی رغم فشار و هجمه سنگین تا استقرار کامل مخاطبان از هیچ تلاشی دریغ نکردند.
٣-در خصوص حضور مهمانان شهرداری، لازم به توضیح است که هیچ فردی از شهرداری تهران و یا سازمان دیگر از سوی تماشاخانه ایرانشهر مهمان این نمایش نبوده و اختلال ایجاد شده تنها به دلیل مدیریت نامناسب صدور کارتها و بلیتها رخ داده است.
۴- انتظار بر آن بود که بیان و انعکاس رخداد دیروز با مسئولیت پذیری و رعایت اصول اخلاق حرفهای همراه شود که متاسفانه در پوشش خبری برخی از رسانهها این امر دیده نشد. امید است که مدیران ارشد و ستادی اینگونه رخدادهای ملی و بینالمللی با دقت نظر بیشتری در سالهای آتی مراسم مربوطه را برنامهریزی و اجرا کنند تا احیاناً کامی تلخ نشود.
منبع: فارس