
انتشار خبر همکاری یغما گلرویی با سازمان هنری اوج بازتاب های زیادی داشت و در نهایت روابط عمومی این سازمان توضیحاتی در اینباره ارائه داد.
به گزارش سینماسینما، پس از انتشار خبری مبنی بر همکاری یغما گلرویی با سازمان هنری رسانه ای اوج و برداشت های مختلفی که در رسانه ها درباره این خبر پیش آمد، محمد ذوقی مدیر روابط عمومی این سازمان نکاتی را درباره این موضوع بیان کرد.
ذوقی درباره کم و کیف این همکاری گفت: «ابتدا باید از دوستانی که از باب دلسوزی و مشاوره درباره این موضوع انتقاداتی وارد کردند مراتب تشکر را به جا آوریم. چرا که اینگونه نقدها نشان از پویایی جریان انقلاب و دغدغه مندی دوستان ما دارند که البته تلاش ما بر این بوده که همواره در برابر این موضوعات با سعه صدر برخورد کرده و گوش شنوا باشیم. اما درباره این موضوع، مرکز مأوا و آقای پرویز پرستویی طی قراردادی برای تولید دو نماهنگ به توافق می رسند. دو قطعه موسیقی با موضوع سبک زندگی در تهران قدیم و مقام شهدا. آقای پرستویی هم شعر این دو نماهنگ را به یغما گلرویی پیشنهاد می کند و نسخه ابتدایی این دو قطعه مورد تأیید قرار می گیرد. البته برخی فضاسازی های رسانه ای خلاف این موضوع را انتشار داده بودند که آن مسائل چیزی به جز فضاسازی رسانه ای نبوده و بسیاری از آن مسائل بی اساس بوده است.»
مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج در پاسخ به این سئوال که چرا پیش از این ساخت این دو اثر هنری اطلاع رسانی نشده بود، بیان داشت: «کسانی که با فضای هنری آشنا هستند می دانند که ممکن است تولید اثر پیش از انتشار بارها مورد تجدید نظر قرار گیرد. چه بسا فیلمنامه یک فیلم سینمایی به طور کامل نوشته شود ولی مورد تایید قرار نگیرد. یا ترانه یک قطعه موسیقی سروده شده و حتی بر اساس ملودی و توسط خواننده، خوانده هم بشود ولی مورد تأیید تهیه کننده اثر قرار نگیرد و تجدید نظر های اساسی درباره آن صورت گیرد. از این جهت طبیعی است که درباره یک موضوع ابتدایی که هنوز به قطعیت نرسیده و مورد تأیید قرار نگرفته، اطلاع رسانی صورت نگیرد و انتشار خبر رسمی منوط به نهایی شدن آثار شود.»
ذوقی افزود: «ما در طول یک سال در تعامل با بیش از ۲۰۰۰ هنرمند بالغ بر ۳۰۰۰ اثر در قالب های مختلف هنری تولید می کنیم. آیا این حجم تولید آثار هنری با همکاری هنرمندان عزیز لزوماً به معنای تأیید تمام آثار و اقدامات گذشته و آینده آنان است؟ آیا از طرفی، کسی می تواند نیت و هدف هنرمندی که برای شهدا اثری تولید کرده را مورد خدشه قرار دهد؟ و آیا اساسا عاقبت برخی هنرمندان انقلابی نما در طول ۳۷ ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیش چشم ما نیست؟ به نظر می رسد در مورد سخن گفتن، نیت خوانی و قضاوت در مورد افراد و مجموعه ها باید مبتنی بر منش اسلام راستین و انصاف رفتار کنیم.»
مدیر روابط عمومی سازمان اوج ادامه داد: «جای تعجب است که تولید بیش از ۱۱ هزار اثر در مدت ۵ سال -اعم از مستند، پویانمایی، فیلم سینمایی، سریال، طرح گرافیکی، نماهنگ، نمایش، سرود و … با همکاری هنرمندان انقلابی از اقصی نقاط کشور از سوی برخی دیده نمی شود و اتفاقاتی از این دست که هنوز به مرحله انتشار نرسیده اند این چنین به قضاوت زودهنگام دچار می شوند. وظیفه سازمان اوج از ابتدا در دو حوزه توانمندسازی هنرمندان انقلابی و تولید آثار فاخر انقلابی متمرکز بوده است. چه بسیار بوده و هستند هنرمندان انقلابی که ظرف همین سال ها با حمایت سازمان اوج تولید آثار هنری را مشق کرده اند و اکنون جزو هنرمندان تراز اول کشور در حوزه های خود به حساب می آیند و این افتخاری برای سازمان اوج است. اما در کنار این، تولید آثاری فاخر و با کیفیت که در فضای عمومی نیز بتواند هنر انقلابی را مورد توجه قرار دهد همواره جزو رسالت های سازمان اوج بوده است. البته سابقه نقد این چنینی برای ما تازه نیست. حتی در زمان ساخت فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» و «بادیگارد» هم نقدهایی از این جنس متوجه سازمان اوج بود، ولی وقتی آثار به نمایش در آمد دیدیم که به نظر تمام طیف های فکری این آثار تراز هنر انقلابی را به طور محسوسی بالا بردند. اکنون نیز مانند گذشته امیدواریم کیفیت و محتوای آثار بعد از انتشار عمومی آنها به بوته نقد گذاشته شود.»
محمد ذوقی تصریح کرد: «یکی از مواردی که دغدغه جریان فرهنگی انقلاب اسلامی بوده، عدم برخورد حساب شده، هوشمندانه و منصفانه با هنرمندان بوده است. همین اتفاق باعث آن شده که برخی از کسانی که اساسا ژست ضد انقلاب یا ضد دینی نداشته اند به خاطر بی مهری هایی که دیده اند از نظام دلزده شوند و در حالی که می شد با مدیریتی صحیح، سوء تفاهم های به وجود آمده برای ایشان را حل و فصل کرد، این اتفاقات سبب خروج آن ها از کشور و پیوستن به جریانات ضد انقلاب شد. این نگاه اما مطمئناً منطبق با نگاه پیامبر اکرم نبوده و نیست. چه بسیار گره هایی که می شد با دست باز کرد ولی آنقدر سخت و پیچیده شدند که به انقطاع و قهر انجامید. صد البته ناگفته پیداست که این به معنای تأیید اقدامات هنرمندان مذکور و اقدامات و آثارشان نیست.»
مدیر روابط عمومی سازمان اوج در پایان گفت: «سازمان اوج با تمام توان در راستای تولید آثار فاخر با مضامین انقلابی و هم چنین توانمندسازی هنرمندان علاقمند به این جریان مشغول به خدمت است و امیدواریم آثار تولیدی پیش رو نیز بتوانند تراز هنر انقلابی را بهبود بخشد.»
منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران «داستانهای هزار و یک روز» در خانه هنرمندان ایران
- کیومرث پوراحمد : همۀ ما دوستان سینمایی و غیر سینمایی به نوعی مدیون حبیب احمد زاده هستیم
- سایت تابناک : پس ازپرستویی، نوبت ترور شخصیت کدام چهره غیربرانداز است؟
- پرویز پرستویی و تکتیرانداز آمریکایی
- کامیابی بیکموکاست کرامت
- او همان حاج کاظم آژانس شیشه ای است
- انتقاد تند پرویز پرستویی از تهیهکننده فیلم «بی همه چیز»/ حیف که خستگی کار در تنمان ماند
- ستارههای هوای ابری/ نگاهی به فیلم «بی همه چیز»
- فیلمفارسیسازی/ نگاهی به فیلم «بی همه چیز»
- هویت فروپاشیده/ نگاهی به فیلم «بیهمه چیز»
- بی همه چیز همه چیز تمام/نگاه روزنامه رسالت به فیلم بی همه چیز
- وقتی فاطمه معتمد آریا از دیدن خانه پدری اش ناراحت می شود/گزارشی از نمایش مستند «تهرانِ سیمین» در خانه اردیبهشت عودلاجان
- روایت پرویز پرستویی از پیشنهاد دادن فتحعلی اویسی برای بازی در فیلم مومیایی ۳
- تنوع ژانر؛ حلقه مفقوده تولیدات تصویری
- فرصتی برای غافلگیر کردن مخاطب
نظر شما
پربازدیدترین ها
- جایزه فیپرشی به فیلم «برادران لیلا» اهدا شد
- جدول نهایی ستارههای منتقدان بینالمللی به فیلمهای جشنواره کن/ «تصمیم به متارکه» در صدر جدول
- معرفی برگزیدگان هفتادوپنجمین جشنواره کن/ نخل طلا به «مثلث اندوه» رسید
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- کنسرت-نمایش «سیصد» با بازی بهرام رادان روی صحنه میرود
آخرین ها
- تحلیلهای پیرامون هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن/ یادداشت محمد حقیقت از کن
- نمایش فیلم کوتاه «مهاجر» در ۱۴ جشنواره بین المللی
- حامد عنقا: توفیق «مهمونی» طهماسب حسرت دارد نه نگرانی
- همایون اسعدیان: وزارت ارشاد با آییننامههایی حرکت میکند که متعلق به ۲۰ یا ۳۰ سال پیش است
- پشت پلک را از رادیو بشنوید
- وقتی هاشمی، کودکی و رندی دهه نودیها را به رخ میکشد /«پسران دریا» نمونه ساده سازی شده «باشو غریبه کوچک»
- پگاه آهنگرانی داور جشنواره بینالمللی نوستالژیا شد
- شیوا ممتحن: جشنواره پویانمایی کانون، جامعه انیمیشن را به یکدیگر نزدیک میکند
- «بدون قرار قبلی» و یک فیلم دیگر پروانه نمایش گرفتند
- سینماهای استان خوزستان تعطیل شد
- مراسم پایانی جشنواره فیلم کن / گزارش تصویری
- معرفی برگزیدگان هفتادوپنجمین جشنواره کن/ نخل طلا به «مثلث اندوه» رسید
- حضور همراه اول در نمایشگاه کار دانشگاه تهران با هدف جذب نخبگان
- رئیس سازمان صداوسیما: نمیتوانیم در نظارت بر محتوای صوت و تصویر سهلانگاری کنیم
- کنسرت-نمایش «سیصد» با بازی بهرام رادان روی صحنه میرود
- کیومرث پوراحمد فیلم جدید می سازد؟
- فاشیسم، آرمانگرایی و پایگاه امنِ ایدئولوژی
- جایزه فیپرشی به فیلم «برادران لیلا» اهدا شد
- جدول نهایی ستارههای منتقدان بینالمللی به فیلمهای جشنواره کن/ «تصمیم به متارکه» در صدر جدول
- پیام تسلیت شورای مرکزی کانون کارگردانان سینما/ تاسف از بیتوجهی عوامل فیلم حاضر در جشنواره کن به حادثه متروپل آبادان
- روزنامه گاردین پیشبینی کرد؛ سعید روستایی بهترین کارگردان کن میشود
- توئیت گلشیفته فراهانی خطاب به جشنواره کن درباره اصغر فرهادی و فیلم «عنکبوت مقدس»
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- قصه آدم های خاص روی موج رادیو
- اینجا کسی موفق نیست!
- از سوی رئیس سازمان سینمایی؛ ماموریتهای پنج ساله موسسه سینماشهر ابلاغ شد
- جایزه نوعی نگاه کن به «بدترینها» رسید
- وادیار در بخش رقابت جشنواره فیلم کوتاه اودنسه دانمارک
- «جنگل سوگوار» در سینماتک خانه هنرمندان ایران اکران و نقد میشود