فریبرز عربنیا ضمن پاسخ به حواشی، اعلام کرد که در خارج از ایران به عنوان راننده، بیماران را منتقل میکند.
به گزارش سینماسینما، فریبرز عربنیا که چندی پیش درباره انتشار خبر سکونتش در خارج از کشور واکنش نشان داده بود، درباره حواشی پیش آمده از سخنان خود توضیح داد.
توضیحات عربنیا به این شرح است: «زاویه نگاهم سیاسی نیست بلکه فرهنگی است. کسانی مدنظر من هستند که با وجود تمام مشکلات برای بهبود امور تلاش میکنند. من از ایران ارز خارج نمیکنم و همینجا درآمد دارم و همینجا کاری را شروع کردم که هنری نیست و امیدوارم فرهنگی و کمک به همنوعان باشد. به عنوان راننده، کسانی که بیمار هستند را جا به جا می کنم و از این راه درآمد دارم. اما اگر کسی درآمدش را از ایران خارج میکند بر اساس قانون حقش هست.
اگر تلویزیون به دیگران تهمت بزند خلاف قانون رفتار کرده. اگر دست من یا دیگران برای مقابله با این رفتار کوتاه هست دلیل این نیست که با این موضوع و تهمت پراکنی یک خبرنگار موافقیم. من موقتا خارج از ایران برای شرایط تحصیل پسرم زندگی میکنم.
بعضیها به من ایراد گرفتند که اگر در تلویزیون مشهور شدم چرا علیه تلویزوین صحبت میکنم همه میدانند که من از طریق تلویزوین مشهور نشدم اما اگر اینطور هم بود دلیل نمیشد علیه رفتارهای غلط تلویزیون صحبت نکنم. آنهایی که میگویند چون من از تلویزیون حقوق را گرفتم، باید سکوت بکنم و هر تهمتی زده میشود پاسخ ندهم. در جهت فاشیسم و دیکتاتوری رفتار میکنند و معنای حرفشان این است که پول میگیری ساکت شو! حقوقی که آدم دریافت میکند اگر قانونی و پاک باشد متعلق به خود شخص است چون در ازایش کاری انجام داده است.
این راه شروع مسیری است که میتوانیم به دیگران حکم کنیم چی بخورد چی بپوشد چی بگوید چی نگوید این دیگر اسمش انسان نیست میشود یک ماشین فرمان بر. اگر کسی قرارداد میبندد و کاری انجام میدهد آیا از طرف کارفرما باید به عنوان یک ماشین فرمان بر بهش نگاه بشود؟
اگر من سریالی برای صدا و سیما بازی کردم سهمی در موفقیت آن سریال داشتم یا نداشتم؟ هدف من این است که با حرفهایم بین مردم همبستگی ایجاد بشود نه جدایی.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینی درآمد ۸ هزار میلیارد تومانی برای صداوسیما در سال ۱۴۰۴
- آیین، آینهای رو به فرهنگ
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- اطلاعیه شورای ورزش سازمان صداوسیما در پی حواشی اخیر
- تلاش صداوسیما برای فرار از بحران مخاطب با بازگرداندن چهرهها/ راه چاره چیست؟
- فرصتها و تهدیدهای مدیران جدید سیما چیست؟/ لزوم برآوردن انتظارات
- تصمیم نهایی ساختمان شیشهای برای جامجم چیست؟
- جزئیاتی از مصوبه نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی/ مجلس چهزمانی مصوب میکند؟
- پیامدهای ناگزیر/ درباره واگذاری نظارت بر شبکه نمایش خانگی به صداوسیما
- پایان نمایش/ آیا باید با شبکه نمایش خانگی هم خداحافظی کرد؟
- جزئیات کامل تفاهم ارشاد و صداوسیما درباره نمایش خانگی، فضای مجازی و…
- جدیدترین اظهارات جبلی درباره نمایش خانگی؛ آییننامه تخلفات در راه است
- تهیهکننده فیلم خبر داد؛ تلویزیون برای پخش «شماره ۱۰»، هفت میلیارد تومان پرداخت کرد
- معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ: وزارت فرهنگ و صداوسیما در حوزه صوت و تصویر فراگیر به صورت توامان وظیفه دارند و اقدام میکنند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- نگاهی هرمنوتیکی به «پیرپسر»/ از «درخت گلابی» تا چاقوی خونآلود: تراژدی چهل سالهها
- «سودابه»؛ فیلمی برخلاف ذائقهسازی مرسوم سینمای ایران
- «سودابه»؛ باورها و ترسها در اجتماع خشمگین
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- مرگ رفاقتها در بزنگاه تاریخ/ نگاهی به سریال «تاسیان» به بهانه پخش قسمت بیست و یکم
آخرین ها
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- رویداد «جنگ چهره زنانه ندارد» برگزار شد
- در آستانه شش سالگی سوینا؛ نسخه ویژه نابینایان «نرگس» با صدای باران کوثری منتشر میشود
- هیات داوران جشنواره لوکارنو معرفی شد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- تهیهکننده سریال خبر داد؛ «سووشون» رفع توقیف شد
- میزبانی جشنواره جیفونی از سه فیلم ایرانی
- «پیر پسر» در یک جمله؛ فیلمی که رازهای این سرزمین را آشکار میکند
- «بیسروصدا»؛ زمزمه تلخ زیر لایههای تاریک شهر
- ترامپ از برنامه «۶۰ دقیقه» ۱۶میلیون دلار خسارت گرفت
- یعقوب صباحی درگذشت
- فرانتیشک کلیشیک درگذشت
- خوانشی آدلری از پدر در «برادران لیلا»/ تاجی از توهّم بر سرِ عقده
- اجحاف در حقِ «بازی را بکش»
- «گلهای شب دریا» جایزه جشنواره مارسی را کسب کرد
- «پیرپسر»؛ شیاطین دنیایی فراموششده
- فروش جهانی ۲۱۷ میلیون دلار؛ «سوپرمن» صدرنشین گیشه جهانی سینما شد
- مستند ایرانی بهترین فیلم انسانشناسی جشنواره ایتالیایی شد
- «دختر قاصدکها» از ژاپن جایزه گرفت
- جشنواره ونیز در آستانه نشست خبری/ اعتباری که باربرا به جشنواره ایتالیایی بخشید
- با معرفی برگزیدگان پنجاه و نهمین دوره جشنواره؛ جایزه ویژه کارلووی واری به فیلم سهیل بیرقی رسید
- جایزه جشنواره روسی به «در آغوش درخت»
- «کودکان کاغذی» در راه انگلستان
- «بهانه سکوت»؛ بهانهای برای فکر کردن
- تحلیل ساختاری درام «وحشی» با تطبیق پیرنگ با فیلم «یک پیامبر» ژاک اودیار/ قهرمان رانده، پیامآور تقدیر
- اکران «ترک عمیق» از چهارشنبه
- امیر نادری رئیس هیئت داوران جشنواره ارمنستان شد
- مرگ رفاقتها در بزنگاه تاریخ/ نگاهی به سریال «تاسیان» به بهانه پخش قسمت بیست و یکم
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز