به علت شبهات پیش آمده درباره اینکه فیلم «در جست و جوی فریده» نیازی به معرفی به آکادمی اسکار نداشته است، الهه نوبخت پخش کننده بین المللی فیلم توضیحاتی در این زمینه بیان کرد.
به گزارش سینماسینما، پخش کننده بین المللی «در جستجوی فریده» درباره معرفی این فیلم مستند به آکادمی اسکار گفت: با توجه به آنچه در وب سایت رسمی و در صفحه ١۶ قوانین نود و دومین دوره آکادمی اسکار به صراحت اشاره شده است، کلیه فیلم های بلند بیشتر از ۴٠ دقیقه مستند، داستانی و انیمیشن امکان معرفی به آکادمی اسکار را دارند.
وی ادامه داد: آکادمی اسکار در اقدامی که اخیرا صورت داده، نام بخش «جایزه فیلم خارجی زبان» را به بخش «جایزه بین المللی فیلم بلند» تغییر داده است. این در حالی است که این فقط یک تغییر نام بوده و هیچ یک از قوانین این بخش تغییر نیافته است. همچنین در سال های گذشته تعدادی از کشورها، فیلم مستند خود را به عنوان نماینده به این بخش معرفی کرده اند.
نوبخت در پایان توضیح داد: در قوانین بخش مستند اسکار نیز اشاره شده است که یکی از شرایط حضور فیلم های مستند می تواند معرفی فیلم به نمایندگی از آن کشور در بخش «جایزه بین المللی فیلم بلند» به آکادمی اسکار باشد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- الهه نوبخت رئیس هیأت داوران جشنواره بینالمللی فیلم زنان بیروت شد
- اختصاصی سینماسینما/ عوامل مستند «دروازه رویاها» در جشنواره برلین
- «خانه خاموش» بهترین مستند جشنواره بینالمللی فیپاداک شد
- شهرام علیدی و الهه نوبخت عضو هیئت داوران جشنواره فیلم «دهوک» شدند
- «روز سیب» پروانه نمایش گرفت
- «نان مقدس» جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم «دهوک» را گرفت
- داوران بخش «فیلم» پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند معرفی شدند
- «نان مقدس» جایزه بهترین مستند جشنواره بینالمللی فیلم «دین امروز» ایتالیا را گرفت
- الهه نوبخت، داور جشنواره بینالمللی فیلم «مذهب امروز» ایتالیا شد
- خانه خاموش به جشنواره «ویزیون دو ریل» سوئیس راه یافت
- فیلم جدید نیکی کریمی مجوز ساخت گرفت
- معرفی هیات انتخاب چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم موج کیش
- نردبان پاسخ میدهد؛ چگونه مستندهای ایرانی به جشنوارههای خارجی راه پیدا کنند؟
- ۵ جایزه برای سینماگران زن ایرانی از جشنواره جهانی فیلمهای زنان بیروت
- نشست «تجربههای مستند در دوران کرونا» برگزار شد/ مستندسازان بحران باید مورد حمایت قانونی قرار بگیرند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- سازمان سینمایی اعلام کرد؛ بیشترین مخاطبان سینما در هفت ماه گذشته
- میتوان برادر لیلا هم نبود/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- وقتی نگاه هالیوود به زنان مورد انتقاد قرار میگیرد/ نگاهی به فیلم «بلوند»
- مار از پونه خوشش نمیآید!/ نگاهی به فیلم «چپ راست»
- تمجید مت دیمون از بازی کیلین مورفی در «اوپنهایمر»
- مطالعات سینمایی یا تحصیلات سینمایی؟/ تأملی بر ترجمهی کتابهای سینمایی
- مدیرکل اداره نظارت سازمان سینمایی: شورای پروانه نمایش از دیدن و ارزیابی «برادران لیلا» خودداری کرد
- ابد و صد روز/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- نمایش فیلم کوتاه «آغاز» در پلتفرم هاشور
- اختصاصی سینماسینما/ گفتگو با نیما جاویدی پس از جایزه سریز مانیا/ در هر واقعیتی بخشی از دروغ وجود دارد
- عاشقانهای از سه نسل؛ «جان جانان» به تهیهکنندگی حبیب الهیاری دارای پوستر رسمی شد
- درگذار از خشونت و تحقیر گذشته/ یادداشتی بر فیلم «زنی ناشناس»
- دو جایزه جشنواره فریبورگ برای «جنگ جهانی سوم»
- رونمایی از مستند «سبز بن دار»
- سمبلیک و مضمونگرا/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- «شهربانو» به رقابت آسیایی بنگلور راه یافت
- جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی به «آکتور» رسید
- آناتومی نکبت/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- وقتی پول معیار همه چیز است
- «آقای کلاین»؛ تلاش برای زدودن یک اشتباه
- سرگذشت لیلا و برادرانش
- جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی برای فیلمی به تهیهکنندگی نیکی کریمی
- عیدی اول نوروز ۱۴۰۲ با بستههای عیدانه همراه اول
- چند نفر در سال ۱۴۰۱ به تئاترشهر رفتند؟
- «قطع فوری» بهار به سینماها میآید/ آخرین فیلم علی انصاریان در راه اکران
- جایزه اصلی جشنواره ژنو به «شب، داخلی، دیوار» رسید
- «لامینور» مهرجویی در بنگلور
- واکنش تهیهکننده فیلم «هوک» به پخش تلویزیونی فیلمش
- نسخه ویژه نابینایان «بادکنک سفید» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- فیلمهای نوروزی در روزهای اول اکران چقدر بلیت فروختند؟