منتقد آمریکایی گفت دولت آمریکا نسبت به فرهنگهای خارجی آغوش بازی ندارد و آنها را نمیپذیرد.
به گزارش سینماسینما، جاناتان رزنبام منتقد مطرح سینما در عرصه بینالمللی که به همت مدرسه ملی سینما به ایران آمده است، از موزه سینمای ایران بازدید کرد.
او در این بازدید درباره شناخت و تعریف خود از سینمای ایران گفت: فیلمهای خوب، قواعد خودشان را دارند و من بر اساس همان قواعد، آثار را میسنجم نه بر اساس قواعد خودم. البته این کار همیشه امکان پذیر نیست اما این ایدهآل کار من است.
این منتقد آمریکایی اظهار کرد: به نظر من سینمای ایران، یکی از انسانگراترین سینماهای دنیا است از این رو، من ارزش بسیاری برای آن قائل هستم.
رزنبام به کارگردانهای ایران و فیلمهای مورد علاقه خود اشاره کرد و افزود: من تمام فیلمهای ایران را ندیدهام و تنها بخشی از آثار را دیدهام. از میان تمام آثاری که دیدهام فیلمی که بیشتر از همه آن را دوست دارم، «خانه سیاه» ساخته فروغ فرخزاد است. همچنین فیلمهای عباس کیارستمی، ابراهیم گلستان، فیلم «مغولها» به کارگردانی پرویز کیمیاوی که اولین فیلم موج نوی سینمای ایران است، از فیلمها و سینماگران مورد علاقه من هستند.
جاناتان رزنبام در ادامه، درباره موزه سینما گفت: این بازدید تجربه بسیار جالبی بود، از موزه سینما اطلاعات خوبی درباره سالهای نخست سینمای ایران کسب کردم که برایم مهم بود. همچنین از دیدن فیلمهای «حاجی آقا آکتور سینما» و «دختر لر» نیز لذت بردم.
این منتقد آمریکایی با انتقاد از سیاستهای دولت آمریکا در زمینه ارتباطهای دوجانبه با دیگر کشورها، درباره همکاریهای سینمایی ایران و آمریکا توضیح داد: به نظر من مخاطبان آمریکایی، فیلمهای ایرانی را ندیدهاند البته منتقدانی در این زمینه تلاش کردهاند، اما میتوانم بگویم فیلمهایی که از ایران دیدهاند، بیشتر آثار اصغر فرهادی است. دولت آمریکا نسبت به فرهنگهای خارجی آغوش بازی ندارد و آنها را نمیپذیرد که این مشکل از دولت آمریکا و دولتهای قبلی است.
پس از بازدید جاناتان رزنبام از موزه سینما، او در نشستی صمیمی با علیرضا قاسم خان مدیرعامل موزه سینمای ایران پیرامون مسائل و موضوعات مختلف سینمای ایران و جهان گفتوگو کرد.
منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- مسترکلاس منتقد «شیکاگو ریدر» منتشر شد/ بررسی موضوع «نقد در سینمای مستند»
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
- «کوچه ژاپنیها» و «عنکبوت» مجوز ساخت گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- توضیحی از محمد حقیقت؛ هیچ بیانیهای امضا نکردهام
- جشنواره ایتالیایی به دو فیلم ایرانی جایزه داد
- گزارشی از گیشه جهانی سینما؛ «دنیای ژوراسیک: تولد دوباره» ۱۴۷ میلیون دلار فروخت
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- نگاهی به سریال«بازی مرکب»؛ تراژدی انسانها تحت سیستمهای بیرحم
- با تجلیل از استلان اسکارشگورد؛ جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۲۵ برگزیدگانش را شناخت
- تازهها از جشنواره ونیز ۲۰۲۵/ پروژههای دو سینماگر ایرانی پذیرفته شد
- هایده صفییاری برگزیده جشنواره ترابیکا شد
- نمایش فیلم سینماگر ایرانی در ادینبورگ/ جشنواره بلغارستانی به «زیر سایه بلوط» جایزه داد
- نوجوانان و جوانان اوتیسم در نمایش «سجاد افشاریان»
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ محمد حمیدیمقدم دبیر جشنواره نوزدهم «سینماحقیقت» شد
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت چهار فیلم غیر سینمایی و سه فیلم سینمایی صادر شد
- جشنواره دانانگ به «بازی را بکش» جایزه داد
- نسخهای ناتمام از «فورد در برابر فراری»؛ چرا همکاری برد پیت و تام کروز منتفی شد؟
- آیا دنزل واشینگتن بازمیگردد؟/ دنباله «جزر و مد سرخ» ساخته میشود
- به بهانهی اکران «تنگه» در سینمای ایران/ اثری سرگرمکننده و سطحی
- «بالرین»؛ جهانی سراسر خشونت
- مهدی نادری در اینستاگرامش خبر داد؛ پیگیری سرقت یک فیلمنامه/ چگونه «دندان گرگ» به «پوست شیر» تبدیل شد
- فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز مشخص شد
- بازیگران سریال «از یاد رفته» معرفی شدند
- «تابستانی که برف آمد» به اسپانیا میرود
- فوت بازیگر فیلمهای تارانتینو؛ مایکل مدسن درگذشت
- برای فعالیتهای هنری و اجتماعی؛ کیت بلانشت، یک جایزه تاریخی مهم میگیرد
- حضور «مردهشور» در بخش مسابقه جشنواره ادینبورگ
- اپوزیسیونسازی هدفمند؛ خطای راهبردی یا پروژه نفوذ؟
- ۶۰ میلیون تماشاگر در سه روز؛ «بازی مرکب ۳» رکورد تماشای نتفلیکس را شکست
- اکران «زن و بچه» به تعویق افتاد
- ادای احترام «پیر پسر» به داستایوفسکی، کارامازوف و پسرانش
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم