مهران احمدی، بازیگر سینما و تلویزیون با حضور در برنامه «۳۵» فریدون جیرانی از شروع کار بازیگریاش گفت و از اختلافی که با عبدالرضا کاهانی دارد، پرده برداشت.
به گزارش سینماسینما، آخرین ساعات شامگاه چهارشنبه ۲۵ آذر، برنامه اینترنتی و گفتوگو محور «۳۵» با اجرای فریدون جیرانی و حضور مهران احمدی، در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
در ابتدای این گفتوگو، مهران احمدی درباره نقش بهبود در «پایتخت» توضیح داد: «ابتدا باید این نقش را برای خودم پیش تولید میکردم تا به آن برسم. من از خروس برای بازی این نقش بهرهگرفتم که همیشه حواسش به اطرافش است. این شخصیت یکی از دوست داشتنیترین نقشهای من بود.»
او درباره عدم حضور خود در «پایتخت ۵» گفت: «هرکسی برای خود برنامههایی دارد. من مهران احمدی هستم و کمدین نیستم که نقش ثابتی را بازی کنم، عکس آنچه آقای شریفینیا گفتند که بازیگر خوب باید بتواند یک نقش را خوب بازی کند. من بازیگر هستم و سعی میکنم نقشهای متفاوتی را بازی کنم و اگر بهبود ادامه پیدا کند، تبدیل میشود به عین الله باقرزاده.»
احمدی درخصوص اولین فعالیتهای هنری خود ادامه داد: «در دوران دبیرستان و سالن اصلی تئاتر نیشابور کارهایی را ساختم که آقای کاهانی هم در آن بازی میکرد. قبل از آن هم در کانون نیشابور با حامد بهداد هم کلاس بودیم.»
این بازیگر دربار اولین فیلمی که بازی کرده است توضیح داد: «من پس از بازی در چند سریال، بازیگری را کنار گذاشتم و به سراغ دستیاری رفتم و کاهانی برای فیلم اول خود «آدم» به من پیشنهاد داد تا نقش اول را بازی کنم و این اولین کار سینمایی من بود که هیچ وقت هم اکران نشد.»
او درخصوص ادامه همکاریاش با کاهانی گفت: «کارهای بسیاری را باهم انجام دادهایم، از جمله «هیچ»، «اسب حیوان نجیبی است»، «بیست»، «آنجا» که در «بیخود و بیجهت» خواستم به سراغ تولید بروم و دیگر بازی کردن برای کاهانی را کنار گذاشتم.»
احمدی درباره این قطع همکاری ادامه داد: «این سخنان را اولین بار است که به زبان میآورم، بعضیها میگفتند احمدی را کاهانی مطرح کرد در صورتی که من سالها پیش در تئاتر با کاهانی کار را شروع کردم. ایدههای اصلی فیلم «هیچ» و «اسب حیوان نجیبی است» را من به کاهانی دادم و «بیخود و بیجهت» زندگی من است، من اعتقاد داشتم که سینما یک کار گروهی است و هرکس باید آوردههای خودش را بیاورد تا کار جلو برود و به همین دلیل هم برایم مهم نبود که نام من وجود داشته باشد.»
او همچین گفت: «از یک جایی متوجه شدم که او فکر میکند همه کارها را او انجام میدهد و من تصمیم گرفتم جدا شوم. در «بیخود و بیجهت» رضا عطاران خود من هستم. وقتی که فیلمنامه را نوشت، نقشی را که باید من بازی کنم به من نداد و من به جای بازی مدیر تولید کار شدم و بعد از آن هم که کاهانی به فرانسه رفت و من هم تصمیم گرفتم دیگر کنار بکشم. همچنان به عنوان یک رفیق او را دوست دارم ولی دیگر حاضر نیستم که در سینما با او همکاری داشته باشم.»
احمدی درباره کاری که امسال در جشنواره دارد نیز گفت: «امسال کاری با آقای منوچهر هادی به نام «به یک کارگر ساده نیازمندیم» را دارم که نقش یک فلافل فروش آبادانی را بازی میکنم. امسال دچار یک وسواس شدیدی شدم و کار نکردم.»
او درباره بهترین بازیگران ایرانی از نگاه خود گفت: «پرویز پرستویی، مهدی هاشمی، شهاب حسینی، نوید محمدزاده، حامد بهداد بازیگران خوبی هستند.»
احمدی درباره بهرام رادان و بازیگر بودن او گفت: «بازیگر با سوپر استار تفاوت دارد و بهرام رادان سوپر استار بود و قابلیت های فیزیکال استارها باعث موفقیتشان در سینما می شود. در ایران این افراد بیشتر شبیه سوپر استارهای سینمای هندوستان هستند.»
در ادامه برنامه، جیرانی نظر احمدی را درباره چند بازیگر زن پرسید که او به این ترتیب پاسخ داد: «پانتهآ بهرام: بسیار بازیگر درجه یکی است، باران کوثری: جزو سه نفر اول بازیگر زن است، هدیه تهرانی: جزو سوپر استارهایی است که بازیگری هم بلد هستند، مهتاب کرامتی: بازیگری که تلاش میکند نقشهای متفاوت را بازی کند که اکثر آن ها هم خوب درآمده است، پانتهآ پناهیها: خیلی قابل احترام.»
احمدی در پایان درباره آخرین فیلمی که دیده است گفت: «من «فروشنده» را دیدم که بسیار فیلم خوبی بود و شهاب حسینی هم خیلی خوب بازی کرده است، من بیشتر حرف فیلم را دوست دارم که به تجاوز میپردازد و این به معنای تجاوز به افکار و عقاید آدمها است و این حرف خیلی حرف خوبی است. به نظرم شانس اسکار دارد.»
منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حضور «مردهشور» در بخش مسابقه جشنواره ادینبورگ
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- گفتوگوی محمد حقیقت با عبدالرضا کاهانی به بهانه «یک زیارتگاه»/ در این ۱۰ سال از پا ننشستم
- جشنواره هلندی اعلام کرد؛ نامزدی کاهانی و اسکورسیزی برای جایزه سپتیمیوس آمستردام
- فیلم جدید عبدالرضا کاهانی در بخش مسابقه ادینبورگ
- تقلید زندگی/ نگاهی به فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا»
- قاچاق فیلم عبدالرضا کاهانی؛ «ارادتمند نازنین بهاره تینا» هم منتشر شد
- «ابوالهولِ» ایرانی به کانادا میرود
- مهران احمدی: کلک سینما در دو سال آینده کنده است
- موافقت با صدور پروانه نمایش یک فیلمسینمایی کمدی
- فیلم «مطرب» پرفروشترین فیلم تمام دورانها سینمای ایران شد
- فیلم جدید کاهانی در بخش مسابقه جشنواره شانگهای
- مخالفت کاهانی با نمایش فیلم ارادتمند نازنین بهاره تینا در جشنواره هنر زنده است
- کاهانی : قول میدهم در جنگ نابرابر با ارشاد، راهی برای نمایش فیلمم پیدا کنم
- اعتراض عبدالرضا کاهانی به حذف تصاویر مهناز افشار در تبلیغات فیلمها
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- یعقوب صباحی درگذشت
- فرانتیشک کلیشیک درگذشت
- خوانشی آدلری از پدر در «برادران لیلا»/ تاجی از توهّم بر سرِ عقده
- اجحاف در حقِ «بازی را بکش»
- «گلهای شب دریا» جایزه جشنواره مارسی را کسب کرد
- «پیرپسر»؛ شیاطین دنیایی فراموششده
- فروش جهانی ۲۱۷ میلیون دلار؛ «سوپرمن» صدرنشین گیشه جهانی سینما شد
- مستند ایرانی بهترین فیلم انسانشناسی جشنواره ایتالیایی شد
- «دختر قاصدکها» از ژاپن جایزه گرفت
- جشنواره ونیز در آستانه نشست خبری/ اعتباری که باربرا به جشنواره ایتالیایی بخشید
- با معرفی برگزیدگان پنجاه و نهمین دوره جشنواره؛ جایزه ویژه کارلووی واری به فیلم سهیل بیرقی رسید
- جایزه جشنواره روسی به «در آغوش درخت»
- «کودکان کاغذی» در راه انگلستان
- «بهانه سکوت»؛ بهانهای برای فکر کردن
- تحلیل ساختاری درام «وحشی» با تطبیق پیرنگ با فیلم «یک پیامبر» ژاک اودیار/ قهرمان رانده، پیامآور تقدیر
- اکران «ترک عمیق» از چهارشنبه
- امیر نادری رئیس هیئت داوران جشنواره ارمنستان شد
- مرگ رفاقتها در بزنگاه تاریخ/ نگاهی به سریال «تاسیان» به بهانه پخش قسمت بیست و یکم
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز
- پرتره فساد و جنون
- پیتر جکسون و سه فیلمنامه جدید؛ خالق «ارباب حلقهها» بازنشسته نشده است
- نگاهی هرمنوتیکی به «پیرپسر»/ از «درخت گلابی» تا چاقوی خونآلود: تراژدی چهل سالهها
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نگاهی به فیلم «سوگلی»/ جدال قدرت
- از «یک تصادف ساده» تا «هفت روز»/ برنامه اکران فیلمهای ایرانی در شش ماه دوم سال ۲۰۲۵ در فرانسه
- «چشمهایش» کلید خورد
- «گلن گری گلن راس» برای بار سوم روی صحنه میرود
- توضیحی از محمد حقیقت؛ هیچ بیانیهای امضا نکردهام
- جشنواره ایتالیایی به دو فیلم ایرانی جایزه داد
- گزارشی از گیشه جهانی سینما؛ «دنیای ژوراسیک: تولد دوباره» ۱۴۷ میلیون دلار فروخت