جهانگیر کوثری درباره لزوم حفظ نیروهای انسانی باتجربه تلویزیون به عنوان یک سرمایه، اظهار کرد: تلویزیون باید دیدش را وسیعتر و عمیقتر کند. تمام مجریان و گزارشگران مطرح دنیا بالای ۷۰ سال سن دارند؛ این در حالی است که در ایران خیلی از مجریها پشت درهای بسته ماندهاند.
به گزارش سینماسینما، این مجری و گزارشگر باسابقه تلویزیون دربارهی حاشیههایی که اخیرا با اعلام خبر مهاجرت مزدک میرزایی پیش آمد، اظهار کرد: من الان ۱۰ سال است که از تلویزیون اخراج هستم؛ این در حالی است که ۲۲ سال در تلویزیون سابقه داشتم. نه اشتباهی کردم، نه تخطی کردم و نه حتی اشتباه فنی انجام دادم. هیچگاه هم ندانستم چرا در تلویزیون نیستم. به هیچ کسی هم نمیتوانم بگویم چرا؟ اما برای مزدک میرزایی شاید این موانع وجود نداشت. فشار و سختگیری اینچنین برایش نبود و جلوی برنامهاش را نگرفته بودند. من الان حتی نمیتوانم وارد صداوسیما شوم و دیگر کارهایم را انجام دهم.
کوثری با تاکید بر اینکه تلویزیون باید نیروهای خود را حفظ کند، گفت: اینها سرمایه هستند، اینها میتوانند تجربیات خودشان را منتقل کنند. تمام مجریان و گزارشگران مطرح دنیا بالای ۷۰ سال سن دارند؛ این در حالی است که در تلویزیون ما خیلی از مجریان بیرون ماندهاند. تلویزیون حق ندارد نیروهایش را بیرون بیندازد، مگر خلاف آن ثابت شده باشد.
این مجری قدیمی با بیان اینکه صدا و سیما جای افراد فرهیختهتر، باسوادتر و تحصیلکردهتر است، گفت: صداوسیما جای کسانی نیست که لحن معمولی و گفتاریشان غلط است، واژهبندیشان غلط است و ادبیات گفتاری را خوب نمیدانند. سواد زبان و ادبیاتشان ضعیف است؛ چرا تلویزیون نیروهای فعال خود را بیرون و اینها را جایگزین میکند.
وی با اشاره به مهاجرت مزدک میرزایی گفت: این اتفاق خیلی طبیعی است. انسانها آزادند که انتخاب کنند کجا میخواهند زندگی کنند. هر جا که دوست دارند و ترجیح میدهند زندگی میکنند. دلایل دیگری هم میتواند در دل این مهاجرت وجود داشته باشد. مزدک اتفاقا در صداوسیما موقعیت خوبی داشت. او فینال جامجهانی را گزارش کرد. بهترین گزارشها را به مزدک دادند. آدم بسیار متواضع و معقولی هم بود. اهل جنجال و سرو صدا و حاشیه هم نبود. اما در مقطعی تصمیم گرفت که برود. شاید به دلیل نداشتن تناسب مالی و دلایلی دیگر آدمها تصمیم میگیرند جایی دیگر بروند که شرایط در آنجا مهیاتر است.
کوثری در پایان گفت: صدا و سیما اگر با مزدک برخورد بدی داشت، او را اخراج کرده بود و برنامه به او نمیداد، ماجرا فرق میکرد. در مورد مزدک چنین داستانی نبوده است. مزدک موقعیت خوبی در تلویزیون ایران داشت. نمیگویم موقعیت مالی خوب، منظورم موقعیت کاری است. به نظر میرسد در مورد مزدک میرزایی هیچ مورد خاصی که باعث یا عامل کوچ او شود، نبوده است؛ اما در مورد بقیه هر کدام دلایل خودشان را دارند، اما در نهایت تلویزیون صد درصد باید نیروهای خودش را حفظ کند. تلویزیون باید دیدش را وسیعتر و عمیقتر کند.
جهانگیر کوثری سالها به عنوان گزارشگر و همچنین مجری برنامه «ورزش از نگاه دو» با صداوسیما همکاری داشت. او در مقطعی اجرای برنامه «مردم ایران سلام» را هم بر عهده گرفت. جهانگیر کوثری از سال ۸۸ دیگر در تلویزیون حاضر نشده است. او اردیبهشت ماه امسال اجرای یک برنامه فوتبالی در سایت آپارات را بر عهده گرفت.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با جهانگیر کوثری/ حفظ موقعیت، اولویت مدیران صداوسیما است/ فقط سریال مذهبی میسازند
- تکلیف برخی سریالهای تلویزیون روشن نیست/ معضلی به نامِ پخش سریال تکراری از شبکههای سراسری
- معرفی هیات داوران بخش سینمایی یک جشنواره/ مهتاب کرامتی و پژمان بازغی فیلمهای ورزشی را داوری میکنند
- تلویزیون و ضرورتِ پایبندی به «نقشه راه» روشن
- به بهانه ۳۰ سالگی؛ فیلم سینمایی «نرگس» بررسی میشود
- واکنش رئیس صداوسیما به شائبه حذف برخی مجریان/ هدف ما این است که کل جامعه و ظرفیتها را ببینیم
- فعالیت شبکه نمایش خانگی خاموش میشود؟
- تهیهکننده سریال خبر داد: ساخت «نون خ ۴» قطعی است/ احتمال آغاز فیلمبرداری در اواسط تابستان
- واکنش مهدویان به حذف نام فیلمش در «خندوانه»؛ این همان فیلمی است که نمیخواهند تماشایش کنید
- مسیر بیرقیب؛ فرصتها و تهدیدها/ درباره شبکه نمایش خانگی، صداوسیما و ساترا
- اتفاقات جدید در مهمترین رویداد فرهنگی هنری کشور؛ جشنواره فیلم فجر در خدمت اسپانسر!
- حیاتی: هیچکس علت ممنوعالکار شدنم را نگفت/ تلویزیون خانه ماست
- قاضی زاده هاشمی دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما شد
- درآمد صداوسیما از حق پخش ورزش چقدر است؟
- تفاوت رویکرد صداوسیما به اعتراضات از تیر ۷۸ تا آبان ۱۴۰۰/ آیا صداوسیما بیطرف شده است؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- نسخه ویژه نابینایان «نیمه شب در پاریس» با صدای داریوش کاردان منتشر میشود
- مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم: ۷۰ درصد فیلمهای صف اکران به «هنروتجربه» میرسند/ خسارت یک ترافیک!
- اعلام برنامه نمایش فیلمهای ایرانی در جشنواره ونیز
- خیرخواهی که از کوه سقوط کرد/ کوتاه درباره «تصمیم رفتن»
- ممنوع از کارها و قانونهای یک بام و دو هوای وزارت ارشاد
- بابک برزویه درگذشت
- گنگستری یا فیلمفارسی؟!/ نگاهی به سریال «یاغی»
- درباره حواشی اسکار مارلون براندو؛ عذرخواهی آکادمی اسکار پس از ۵۰ سال
- «علمدار» با روایت پرویز پرستویی روی صحنه میرود
- نگران خانهام!/ نگاهی به فیلم «جاده خاکی»
- صدور پروانه ساخت برای پنج فیلمنامه سینمایی و سه فیلمنامه غیر سینمایی
- خزاعی از اعلام فهرست افراد ممنوع از کار خبر داد/ مشکل «برادران لیلا» را ما ایجاد نکردیم که الان حل کنیم
- در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمیآید؛ روایت سوختن یک سینما و آدمهایش در «سینهما رکس»
- قهرمانی تیمملی والیبال ایران در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی با حمایت همراه اول
- ساترا به سه سریال مجوز داد
- چالشهای معرفی فیلم به اسکار؛ از انتخابات «خانه سینما» تا گزینهها
- «تابستانی که برف آمد» با رضا اخلاقیراد کلید خورد
- دستگاه تنفس مصنوعی آن هیش قطع شد/ بازیگر از دنیا رفت
- مهدی شامحمدی: اکران آنلاین تاثیری بر تعداد مخاطبان مستند نداشت/ مستند اجتماعی همیشه پر مخاطب است
- رونمایی از فراخوان جشنواره تئاتر فجر/ کوروش زارعی: جشنواره امسال تولیدی است
- آزاده صمدی: تئاتر و سینما که پارک نیست!
- مدیرکل دفتر برنامهریزی و آموزشهای هنری: با آموزشگاههای هنری فاقد مجوز برخورد جدی میشود
- دو پروژه ایرانی در مارکت آسیایی جشنواره بوسان
- لوئیس کوئردا؛ معلمِ نخستوزیر
- «عنکبوت»؛ تلاش از دست رفته
- سوی پر رنگ تاریکی/ بررسی فیلم «پلتفرم» با تکیه بر نظریات رولان بارت
- درخشش تیم ملی المپیاد کامپیوتر کشور در رقابت جهانی المپیاد علمی با حمایت آکادمی همراه اول
- اپرای عاشورا تمدید شد/ بیست و هفتم مرداد ماه؛ اجرای پایانی
- پنج فیلم سینمایی جدید از چهارشنبه اکران میشوند
- نتیجه تحقیقات افبیآی/ الک بالدوین ماشه اسلحه را کشیده است