سینماسینما، سام بهشتی- جشنواره فیلم فجر هر ساله فرصتی است برای معرفی فیلمسازان و بازیگران جوانی که وارد عرصه سینما میشوند، در سالهای اخیر چهرههای جوان بسیاری از این طریق وارد سینمای ایران شدند و تعداد اندکی از آن جزو پدیدهها بودند و ماندگار شدند.
از سیوسه سال گذشته تا به امروز جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی کشور بوده فرصت مغتنمی برای فیلمسازان و بازیگران جوان بسیاری پیش آمده که آثار خود را عرضه کنند و به اصطلاح کمی خودمانیتر در این رویداد دیده شوند.
اما در این میان تعداد اندکی از جوانان تازه نفس سینمای ایران توانستند میخ خود را بکوبند و در این عرصه به چهره تبدیل شوند. خیلیها وقتی به عرصه سینما وارد شدند، نتوانستند در اذهان باقی بمانند و تعداد انگشتشماری هم باقی مانند و بر اساس تواناییهای خود ماندگار شدند.
یکی از این بازیگران تازه نفس و توانا کسی نبود جز بهرنگ علوی، بازیگری که نخستین حضورش در فیلم «دربند» به کارگردانی پرویز شهبازی بود.
او از همان ابتدا ثابت کرد که میخواهد در حوزه بازیگری ماندنی باشد و هدفش استفاده ابزاری از سینما نیست، در همان فیلم دربند با ایفای یکی از نقشهای کلیدیه فیلم شهبازی ثابت کرد که میتواند در عرصه بازیگری عرض اندام کند.
بعد از حضور در فیلم «دربند» با وجود پیشنهادهای متعددی که داشت سعی کرد همانند بازیگران حرفهای گزیده کاری را انتخاب کند و به هر پیشنهادی که از سوی کارگردانان مختلف، پاسخ مثبت ندهد و در هر فیلمی به ایفای نقش نپردازد.
کمی بعد در فیلم «مرگ ماهی» به کارگردانی روحالله حجازی به ایفای نقش پرداخت و در آن فیلم پرستاره، نقش مقابل نیکی کریمی را انتخاب کرد و حضوری متفاوتی داشت که این نقش آن طور که استحقاقاش را داشت از سوی هئیت داوران فجر سیوسوم دیده نشد و همین امر باعث شد که او در ادامه مسیرش ثابت قدمتر از گذشته گام بردارد و کار حرفهای خود را ادامه دهد.
او امسال در فیلم دو تن از کارگردانان شناخته شده سینمای ایران به ایفای نقش پرداخت.
فیلمهای «امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی و «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان جز فیلمهای مهم امسال هستند و علوی در این دو فیلم، دو نقش مکمل متفاوت را ایفا کرده است.
شنیدهها حاکی از این است که این بازیگر در فیلم کارگردان جوانتر سینمای ایران، حضور متفاوت و تاثیرگذاری دارد و بعید نیست نام او در لیست نامزدهای نقش مکمل فجر سیوچهارم قرار بگیرد و حتی سیمرغ این بخش بر روی شانههای او بشیند.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- آغاز اکران آنلاین «شهربانو» از ۱۰ اسفند
- «شادروان»؛ طنزِ تلخِ موقعیت
- از «امکان مینا» و «ماجرای نیمروز» تا «به رنگ ارغوان» و «ویلاییها»؛ فیلمهای آخر هفته تلویزیون
- انتقاد بهرنگ علوی از تکرار نقشها در تلویزیون
- «لانتوری» در چین توقیف شد
- «امکان مینا»، «سارا و آیدا»، «خانهای در خیابان چهل و یکم» در اسپانیا
- دوبله «لانتوری» درمیشیان به زبان چینی
- نمایش «برادرم خسرو» و «امکان مینا»/ گزارش فیلمهای آخر هفته تلویزیون
- «رفتن» برادران محمودی اسفند اکران میشود
- حضور امکان مینا، سینما نیمکت، سیانور و سویوق در جشنواره چشم سوم
- «سیانور» و «امکان مینا» در جشنواره فیلمهای تاریخی و نظامی ورشو
- پنجاه و ششمین حضور «لانتوری» در جشنوارهای در آمریکا
- کارگردان «لانتوری» هنوز هم به فکر قربانیان اسیدپاشی است
- همه چیز درباره امکان مینا به بهانه پخش از تلویزیون
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- جایزه اول جشنواره فرانسوی برای «آیههای زمینی»
- مهسا قریشی: پیکر بیتا فرهی سهشنبه بدرقه میشود/ دوست داشت در خاک ایران آرام بگیرد
- مجمع منتقدین نیویورک بهترینها را برگزیدند/ «آناتومی یک سقوط» بهترین فیلم بینالمللی
- پناهیان: مسئله حجاب با ساخت ۲ سریال قابل حل است / احدی در جمهوری اسلامی عرضه ساخت این سریال را ندارد
- پروانه معصومی درگذشت
آخرین ها
- دومین جشنواره ملی چندرسانهای میراث فرهنگی به ایستگاه پایانی رسید
- یک نوع سینمای غیرمتعارف/ نگاهی به ۳ فیلم یک کارگردان
- اهمیت جزئیات کلیدی/ نگاهی به سریال «هفت»
- جدیدترین آمار فروش فیلمها با ۱۸ میلیون تماشاگر
- «کشتی روسی» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- مجمع منتقدین نیویورک بهترینها را برگزیدند/ «آناتومی یک سقوط» بهترین فیلم بینالمللی
- «پایان دنیا» در شیراز به صحنه رفت
- راهیابی مستند «تنها» به جشنواره گوانجو
- حسین مهری با «شیرجه» به جشنوارههای داخلی و خارجی میرود
- کامران شیردل؛ فیلمسازی به دنبال حقیقت
- بازخوانی یادداشت خواندنی کریم امامی در سال ۷۶ ، پس از دریافت جایزه نخل طلای کن توسط کیارستمی
- نشست تخصصی همراه اول با شرکتهای دانشبنیان برای حل مسائل فناورانه بخش رادیویی ۵G
- چگونه ورود فرزندتان به صنعت بازیسازی را آسان کنید
- ثبت نام ۱۷ فیلم فارابی برای رقابت در جشنواره فجر
- جایزه بهترین فیلم و بازیگر جشنواره هند برای «مرز بی پایان»
- اکران آنلاین آخرین ساخته کیومرث پوراحمد
- نقشی بر آب/ مروری بر کارنامه بازیگری بیتا فرهی
- رکوردزنی در شبکه نمایش خانگی
- «خالق» فراخوانی برای زندگی با هوش مصنوعی نیست!
- تولید «گلادیاتور ۲» از هفته آینده از سر گرفته میشود
- فصل دوم «بگو بخند» تولید میشود/ معرفی داوران
- در نمایش و تحلیل «دوربین فرانسوی» مطرح شد؛ کثیریان: یک مستند «راشومون»وار/ ضرابینسب: فیلمی بازیگوش و سرخوشانه
- بررسی مسائل مبرم سینما در نشست مشترک شورایعالی تهیهکنندگان و کانون کارگردانان
- عاید نباء در پنل «غزه» سینماحقیقت
- «نفس» بهترین فیلم جشنواره پالرمو شد
- بیتا فرهی به خانه ابدی بدرقه شد
- صدور ۳۶ پروانه ساخت غیرسینمایی
- گاتهام ۲۰۲۳ برندگانش را شناخت/ «زندگیهای گذشته» بهترین فیلم شد
- رونمایی از اولین عکس «آنیتا، گمشده در اخبار»/ مستند-انیمیشن ایرانی به هند رفت
- نمایش «مشق امشب» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران
واقعا جشنواره فجر مسخره شده من فیلم ابد ویک روز رو دیدم ولی در حدی نبود که هرکی مثله نخود و لوبیا با خودش ۳تا۳تا سیمرغ ببره خونه….سالهای قبل گرفتن سیمرغ حتی برای اساتید رویا بود و اگر کسی سیمرغ میگرفت آرزوی گرفتن سیمرغ دوم باعث میشد تلاشش رو چند برابر کنه ولی یه هو میان به یه فیلم۹تا سیمرغ میدن !!!بقیه پشمکن دیگه….