در آخرین روز برپایی جشنواره فیلم فجر در سالن همایشهای میلاد شش فیلم به روی پرده رفت، سالن اصلی در اختیار تیم برپایی اختتامیه قرار گرفت و با علامت پیروزی عوامل «سیانور» و اعتراضهای عوامل «به دنیا آمدن» پرونده کاخ جشنواره بسته شد.
به گزارش سینماسینما، کاخ جشنواره در روز دهم به روال روزهای گذشته با نشست فیلم ها آغاز شد و در یکی از آنها که به «خشم و هیاهو» اختصاص داشت نوید محمدزاده بعد از گذشت دو سال صحبت های جنجالی اش درباره سیمرغ جشنواره را تکذیب کرد.
روز آخر در بخش هنر و تجربه دو فیلم «اینجا کسی نمی میرد» و «گاهی» به نمایش درآمد که برای فیلم اول با بازی هومن سیدی تعداد اندکی حضور داشتند و برای دومین فیلم که به صورت سلفی فیلمبرداری شده بود تعداد حاضران بیشتر شد.
در مراسم فرش قرمز «گاهی» حضور عوامل با لباس های متحدالشکل جلب توجه می کرد.
همانطور که انتظار می رفت برای «سیانور» ظرفیت سالن پر شد و این فیلم همزمان در دو سالن ۴ و ۵ هم به نمایش درآمد.
با توجه به نزدیکی موضوع فیلم با «امکان مینا» بسیاری این دو را با هم مقایسه کردند و معتقد بودند داوران در حق این فیلم اجحاف کردند.
«سیانور» تنها فیلم این دوره بود که در تیتراژ پایانی اش از ترانه استفاده کرده است و با صدای محمد معتمدی اجرا شد.
در مراسم فرش قرمز این فیلم بابک حمیدیان و مهدی هاشمی حضور نداشتند و هانیه توسلی که عنوان پرکارترین بازیگر زن این دوره را یدک می کشد برای اولین بار در جشنواره ۳۴ به کاخ جشنواره آمد.
«به دنیا آمدن» آخرین فیلم به نمایش درآمده در کاخ جشنواره بود که در سانس ۲۱ به روی پرده رفت. پیش از آغاز این فیلم مراسم نورافشانی در محوطه برج میلاد برگزار شد.
در پایان این فیلم و همزمان با تیتراژ پایانی یداله نجفی صدابردار فقید مورد تشویق قرار گرفت.
بعد از نمایش «به دنیا آمدن» سالن برای آماده شدن دکور اختتامیه در اختیار تیم برگزاری این مراسم به کارگردانی محمد پرویزی قرار گرفت.
شب گذشته همچنین انیمیشن «فهرست مقدس» در سالن های ۴ و ۵ نمایش داده شد.
روز دهم که با نشست سه فیلم آغاز شد با نشست دو فیلم به نمایش درآمده در روز آخر به پایان رسید که اجرای این نشست ها را نیز حمیدرضا مدقق بر عهده داشت.
این در حالی بود که بعد از فیلم «به دنیا آمدن» بلندگوی سالن همایش ها مدام از پایان برنامه ها خبر داد و حاضران را به ترک مرکز همایش ها دعوت کرد.
علی رغم برپایی نشست «سیانور» در ساعت حدود ۲۳ شب اما اکثر صندلی های سالن سعدی پر شد و در پایان این نشست هم عوامل این فیلم که در هیچ بخشی نامزد دریافت جایزه نشده اند با علامت پیروزی عکس یادگاری گرفتند.
نشست آخر هم که به فیلم «به دنیا آمدن» اختصاص داشت علت نمایش این فیلم در سانس آخر کاخ جشنواره مورد سوال هدایت هاشمی و محسن عبدالوهاب قرار گرفت و آنرا اجحاف در حق فیلمشان دانستند.
کارگردان فیلم همچنین با اشاره به همزمانی فرش قرمز فیلمش در کاخ مردمی جشنواره و برج میلاد گفت: در پردیس ملت در میان مردم بودیم که مجبور شدیم به اینجا بیاییم و اگر وساطت مدیر کاخ جشنواره نبود روی فرش قرمز نمی رفتیم.
تماشاگران فیلم های روز آخر هم بار دیگر در دو فیلم از چهار فیلم به نمایش درآمده شاهد صحنه های مرگ و کشته شدن بودند و درهر چهار فیلم صحنه های متعددی از کشیدن سیگار وجود داشت.
مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی زوج بازیگری که در این دوره هرکدام تنها یک فیلم در جشنواره داشتند آثارشان در روز آخر به نمایش درآمد.
بیشتر شدن تجسس های هنگام ورود به کاخ جشنواره در روز آخر شایعه حضور یک مقام عالی رتبه را در مراسم اختتامیه قوت داده بود.
بعد از تذکر ایسنا در حاشیه های روز نهم مبنی بر عدم توزیع کاتالوگ جشنواره، سرانجام این کتاب دایره ای شکل در روز آخر جشنواره عرضه شد!.
حاج صادق آهنگران و عبدالرضا هلالی از مداحان به همراه بیژن نوباوه و علیرضا محجوب نمایندگان مجلس از حاضران در روز آخر برج میلاد بودند و از سینماگران جدید هم می توان به داود میرباقری، همایون ارشادی، رضا بابک، آتیلا پسیانی و مونا زندی حقیقی اشاره کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گردهمایی هنرمندان برای آتیلا پسیانی؛ صابر ابر: جای آتیلا اصلا خالی نیست!
- آتیلا پسیانی به خانه ابدی بدرقه شد
- رونمایی از آلبوم موسیقی «پاییز بعد از تو»؛ ترانه فیلم سینمایی گیجگاه به آتیلا پسیانی تقدیم شد
- تا شقایق هست زندگی باید کرد/ یادداشت اختصاصی داریوش فرهنگ به مناسبت درگذشت آتیلا پسیانی
- آتیلا پسیانی درگذشت
- در هجدهمین شب کارگردانان تئاتر؛ اهالی سینما و تئاتر از آتیلا پسیانی گفتند
- آیین نکوداشت آتیلا پسیانی / گزارش تصویری
- نکوداشت آتیلا پسیانی در خانه هنرمندان ایران
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- فیلمبرداری «سه جلد» به پایان رسید
- آتیلا پسیانی: مهمترین خواسته جامعه هنری از وزیر جدید، جلب اعتماد است/ فعلا اجرای تئاتر منطقی به نظر نمیرسد
- آتیلا پسیانی: تئاتر تجربی یک شیوه اجرا است و سبک نیست
- توضیح «منیژه محامدی» درباره یک ادعا
- «سوم آذرشهر» از ۲۶ اسفند اکران میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- علی نصیریان در سالگرد تماشاخانه سنگلج مطرح کرد: تئاتر را نمیتوان دیکته کرد
- حضور همراه اول در جیتکس ۲۰۲۴ با محوریت هوش مصنوعی
- فرزاد حسنی مجری اختتامیه سومین جشن مهر سینمای ایران شد
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- «درباره اشمیت»؛ فیلمی انتقادی با رویکرد امیدبخش
- نسخه ویژه نابینایان «بوتیک» با صدای شقایق فراهانی منتشر میشود
- تجلیل از کوستا گاوراس در مراسم سزار
- هشدار خانه تئاتر نسبت به وضعیت رضا آشفته
- «هزار و یک شب»؛ اولین سریال بینالمللی نمایش خانگی
- معرفی آثار راه یافته به بخش دیگری از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان
- مدیر شبکه نسیم مطرح کرد؛ آخرین وضعیت پخش «جنابخان»، «مهمانی» و چند برنامه دیگر
- دو نمایش جدید در سنگلج روی صحنه میروند
- این حجم از خونسردی وزیرارشاد واقعا شاهکار است !
- داستان کوتاه/ خوابگاه شماره ۲
- بازگشت محمد حقیقت با مستندی با حضور فرخ غفاری و هنری لانگلوآ!
- فیلمهای بخش بین الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- بیست و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم بوسان؛ جایزه فیلمساز سال آسیا به کوروساوا اعطا شد
- نمایش «تابو» در جشنواره فیلم OC آمریکا
- اکران «در آغوش درخت» برای ناشنوایان و کمشنوایان
- راهیابی «علت مرگ؛ نامعلوم» به دو جشنواره جهانی
- اختتامیه سومین جشن مهر سینمای ایران شنبه برگزار میشود
- گردهمایی هنرمندان برای آتیلا پسیانی؛ صابر ابر: جای آتیلا اصلا خالی نیست!
- «ناپلئون»؛ سه بیماری امپراتور
- در آستانه نخستین نمایش در ایران؛ پوستر انیمیشن سینمایی «شنگول منگول» رونمایی شد
- «ناصدا» به تهیهکنندگی سارا بهرامی روی صحنه میرود
- کیانیان : زندگی برای آتیلا پسیانی یک بازی بود
- انواع مهربانی؛ فیلمی جنون آور از یورگس لانتیموس
- «ناصدا» به تهیه کنندگی سارا بهرامی روی صحنه می رود
- اسرائیل ضدقهرمان
- رؤیای ایرانی سنخوزه