در آخرین روز برپایی جشنواره فیلم فجر در سالن همایشهای میلاد شش فیلم به روی پرده رفت، سالن اصلی در اختیار تیم برپایی اختتامیه قرار گرفت و با علامت پیروزی عوامل «سیانور» و اعتراضهای عوامل «به دنیا آمدن» پرونده کاخ جشنواره بسته شد.
به گزارش سینماسینما، کاخ جشنواره در روز دهم به روال روزهای گذشته با نشست فیلم ها آغاز شد و در یکی از آنها که به «خشم و هیاهو» اختصاص داشت نوید محمدزاده بعد از گذشت دو سال صحبت های جنجالی اش درباره سیمرغ جشنواره را تکذیب کرد.
روز آخر در بخش هنر و تجربه دو فیلم «اینجا کسی نمی میرد» و «گاهی» به نمایش درآمد که برای فیلم اول با بازی هومن سیدی تعداد اندکی حضور داشتند و برای دومین فیلم که به صورت سلفی فیلمبرداری شده بود تعداد حاضران بیشتر شد.
در مراسم فرش قرمز «گاهی» حضور عوامل با لباس های متحدالشکل جلب توجه می کرد.
همانطور که انتظار می رفت برای «سیانور» ظرفیت سالن پر شد و این فیلم همزمان در دو سالن ۴ و ۵ هم به نمایش درآمد.
با توجه به نزدیکی موضوع فیلم با «امکان مینا» بسیاری این دو را با هم مقایسه کردند و معتقد بودند داوران در حق این فیلم اجحاف کردند.
«سیانور» تنها فیلم این دوره بود که در تیتراژ پایانی اش از ترانه استفاده کرده است و با صدای محمد معتمدی اجرا شد.
در مراسم فرش قرمز این فیلم بابک حمیدیان و مهدی هاشمی حضور نداشتند و هانیه توسلی که عنوان پرکارترین بازیگر زن این دوره را یدک می کشد برای اولین بار در جشنواره ۳۴ به کاخ جشنواره آمد.
«به دنیا آمدن» آخرین فیلم به نمایش درآمده در کاخ جشنواره بود که در سانس ۲۱ به روی پرده رفت. پیش از آغاز این فیلم مراسم نورافشانی در محوطه برج میلاد برگزار شد.
در پایان این فیلم و همزمان با تیتراژ پایانی یداله نجفی صدابردار فقید مورد تشویق قرار گرفت.
بعد از نمایش «به دنیا آمدن» سالن برای آماده شدن دکور اختتامیه در اختیار تیم برگزاری این مراسم به کارگردانی محمد پرویزی قرار گرفت.
شب گذشته همچنین انیمیشن «فهرست مقدس» در سالن های ۴ و ۵ نمایش داده شد.
روز دهم که با نشست سه فیلم آغاز شد با نشست دو فیلم به نمایش درآمده در روز آخر به پایان رسید که اجرای این نشست ها را نیز حمیدرضا مدقق بر عهده داشت.
این در حالی بود که بعد از فیلم «به دنیا آمدن» بلندگوی سالن همایش ها مدام از پایان برنامه ها خبر داد و حاضران را به ترک مرکز همایش ها دعوت کرد.
علی رغم برپایی نشست «سیانور» در ساعت حدود ۲۳ شب اما اکثر صندلی های سالن سعدی پر شد و در پایان این نشست هم عوامل این فیلم که در هیچ بخشی نامزد دریافت جایزه نشده اند با علامت پیروزی عکس یادگاری گرفتند.
نشست آخر هم که به فیلم «به دنیا آمدن» اختصاص داشت علت نمایش این فیلم در سانس آخر کاخ جشنواره مورد سوال هدایت هاشمی و محسن عبدالوهاب قرار گرفت و آنرا اجحاف در حق فیلمشان دانستند.
کارگردان فیلم همچنین با اشاره به همزمانی فرش قرمز فیلمش در کاخ مردمی جشنواره و برج میلاد گفت: در پردیس ملت در میان مردم بودیم که مجبور شدیم به اینجا بیاییم و اگر وساطت مدیر کاخ جشنواره نبود روی فرش قرمز نمی رفتیم.
تماشاگران فیلم های روز آخر هم بار دیگر در دو فیلم از چهار فیلم به نمایش درآمده شاهد صحنه های مرگ و کشته شدن بودند و درهر چهار فیلم صحنه های متعددی از کشیدن سیگار وجود داشت.
مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی زوج بازیگری که در این دوره هرکدام تنها یک فیلم در جشنواره داشتند آثارشان در روز آخر به نمایش درآمد.
بیشتر شدن تجسس های هنگام ورود به کاخ جشنواره در روز آخر شایعه حضور یک مقام عالی رتبه را در مراسم اختتامیه قوت داده بود.
بعد از تذکر ایسنا در حاشیه های روز نهم مبنی بر عدم توزیع کاتالوگ جشنواره، سرانجام این کتاب دایره ای شکل در روز آخر جشنواره عرضه شد!.
حاج صادق آهنگران و عبدالرضا هلالی از مداحان به همراه بیژن نوباوه و علیرضا محجوب نمایندگان مجلس از حاضران در روز آخر برج میلاد بودند و از سینماگران جدید هم می توان به داود میرباقری، همایون ارشادی، رضا بابک، آتیلا پسیانی و مونا زندی حقیقی اشاره کرد.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «سکوت و سلام»؛ قابهای خاطره انگیز از آتیلا پسیانی
- گردهمایی هنرمندان برای آتیلا پسیانی؛ صابر ابر: جای آتیلا اصلا خالی نیست!
- آتیلا پسیانی به خانه ابدی بدرقه شد
- رونمایی از آلبوم موسیقی «پاییز بعد از تو»؛ ترانه فیلم سینمایی گیجگاه به آتیلا پسیانی تقدیم شد
- تا شقایق هست زندگی باید کرد/ یادداشت اختصاصی داریوش فرهنگ به مناسبت درگذشت آتیلا پسیانی
- آتیلا پسیانی درگذشت
- در هجدهمین شب کارگردانان تئاتر؛ اهالی سینما و تئاتر از آتیلا پسیانی گفتند
- آیین نکوداشت آتیلا پسیانی / گزارش تصویری
- نکوداشت آتیلا پسیانی در خانه هنرمندان ایران
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- فیلمبرداری «سه جلد» به پایان رسید
- آتیلا پسیانی: مهمترین خواسته جامعه هنری از وزیر جدید، جلب اعتماد است/ فعلا اجرای تئاتر منطقی به نظر نمیرسد
- آتیلا پسیانی: تئاتر تجربی یک شیوه اجرا است و سبک نیست
- توضیح «منیژه محامدی» درباره یک ادعا
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نگاهی به فیلم «سوگلی»/ جدال قدرت
- از «یک تصادف ساده» تا «هفت روز»/ برنامه اکران فیلمهای ایرانی در شش ماه دوم سال ۲۰۲۵ در فرانسه
- «چشمهایش» کلید خورد
- «گلن گری گلن راس» برای بار سوم روی صحنه میرود
- توضیحی از محمد حقیقت؛ هیچ بیانیهای امضا نکردهام
- جشنواره ایتالیایی به دو فیلم ایرانی جایزه داد
- گزارشی از گیشه جهانی سینما؛ «دنیای ژوراسیک: تولد دوباره» ۱۴۷ میلیون دلار فروخت
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- نگاهی به سریال«بازی مرکب»؛ تراژدی انسانها تحت سیستمهای بیرحم
- با تجلیل از استلان اسکارشگورد؛ جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۲۵ برگزیدگانش را شناخت
- تازهها از جشنواره ونیز ۲۰۲۵/ پروژههای دو سینماگر ایرانی پذیرفته شد
- هایده صفییاری برگزیده جشنواره ترابیکا شد
- نمایش فیلم سینماگر ایرانی در ادینبورگ/ جشنواره بلغارستانی به «زیر سایه بلوط» جایزه داد
- نوجوانان و جوانان اوتیسم در نمایش «سجاد افشاریان»
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ محمد حمیدیمقدم دبیر جشنواره نوزدهم «سینماحقیقت» شد
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت چهار فیلم غیر سینمایی و سه فیلم سینمایی صادر شد
- جشنواره دانانگ به «بازی را بکش» جایزه داد
- نسخهای ناتمام از «فورد در برابر فراری»؛ چرا همکاری برد پیت و تام کروز منتفی شد؟
- آیا دنزل واشینگتن بازمیگردد؟/ دنباله «جزر و مد سرخ» ساخته میشود
- به بهانهی اکران «تنگه» در سینمای ایران/ اثری سرگرمکننده و سطحی
- «بالرین»؛ جهانی سراسر خشونت
- مهدی نادری در اینستاگرامش خبر داد؛ پیگیری سرقت یک فیلمنامه/ چگونه «دندان گرگ» به «پوست شیر» تبدیل شد
- فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز مشخص شد
- بازیگران سریال «از یاد رفته» معرفی شدند
- «تابستانی که برف آمد» به اسپانیا میرود
- فوت بازیگر فیلمهای تارانتینو؛ مایکل مدسن درگذشت
- برای فعالیتهای هنری و اجتماعی؛ کیت بلانشت، یک جایزه تاریخی مهم میگیرد
- حضور «مردهشور» در بخش مسابقه جشنواره ادینبورگ
- اپوزیسیونسازی هدفمند؛ خطای راهبردی یا پروژه نفوذ؟