با طرح موضوع ساخت «قاتل اهلی» و پس از آن که گزینه های مختلفی برای تهیه و تولید فیلم، اعلام آمادگی کرده بودند، سرانجام مسعود کیمیایی بنا به دلایلی با تهیه کنندگی شخصی به نام لشگری قوچانی برای تولید فیلم «قاتل اهلی» موافقت کرد.
به گزارش سینماسینما، لشگری قوچانی که پیش از ورود به سینما و سرمایه گذاری در چند پروژه تولید فیلم، بیشتر به عنوان یک فعال تبلیغاتی شناخته می شد، با سرمایه گذاری در یکی- دو پروژه سینمایی و مشارکت در ساخت دو فیلم دیگر، توانست افتخار حضور درفیلم مسعود کیمیایی به عنوان تهیه کننده را به دست آورد.
برخلاف تصور همگان که احتمال می دادند تولید فیلم «قاتل اهلی» بدون حرف و حدیث، روال طبیعی و منطقی خود را طی کرده و آماده شود، اما متأسفانه این فیلم بر اساس نوعی برنامه ریزی(؟!)اسیر یک سری جوسازی های تبلیغاتی مورد نظر تهیه کننده مذکور شد.
دامنه این جوسازی تا جایی پیش رفت که از پروژه فیلم کیمیایی تقریباً هر روز یک خبر – غالبا در حد شایعه- توسط معدودی از رسانه ها نشر داده می شد!
آنچه که در نهایت از دامنه و وسعت به کارگیری این ترفندهای تبلیغاتی بیرون زد، مطرح شدن نام تهیه کننده فیلم «قاتل اهلی» در کنار نام هنرمند دارای جایگاه و صاحب سبکی چون مسعود کیمیایی بود.
این بهره برداری اعتباری موجب شد تا قوچانی بتواند به محافل هنری و سینمایی گوناگون راه یابد.
به هر حال پس از آغاز فیلمبرداری مشکلات و نواقص ناشی از این همکاری بیرون زد و شروع شد؛ با جدی شدن مشکلاتی که تهیه کننده فیلم در راه تولید و آماده سازی «قاتل اهلی» به وجود آورد و برخلاف نظر کارگردان پروژه، از ادامه فیلمبرداری برخی از سکانس های فیلمنامه «قاتل اهلی» خودداری کرد، مسعود کیمیایی شکوائیه ای را خطاب به رییس سازمان سینمایی، هیات داوری خانه سینما وبعضی از مراجع تصمیم گیر نوشت.
کیمیایی در این شکواییه ها عنوان کرد حاصل همکاری اش با لشگری قوچانی، فیلم ناتمامی شده است که این سرمایه گذار سابق و تهیه کننده فعلی بدون اطلاع او، قصد تدوین و انجام سایر موارد فنی را دارد.
پس از اطلاع حجت ا… ایوبی رییس سازمان سینمایی از شکایت این فیلمساز و اجحافی که در مورد پروژه «قاتل اهلی» صورت گرفته، رییس سازمان سینمایی، محمد حیدری مدیر عامل موزه سینما و دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را مأمور رسیدگی به این موضوع کرد.
در هفته گذشته جلسه ای در دفتر دبیر جشنواره فیلم فجر با حضور مسعود کیمیایی و قوچانی برگزار شده که ماحصل آن به تعهد قوچانی مبنی بر انجام سه پیش شرط مسعود کیمیایی برای ادامه و اتمام پروژه از وی بوده است.
این سه پیش شرط عبارتند از:
-یک سکانس مانده از فیلم به علاوه یک پلان سکانس دیگر فیلمبرداری شود.
-تمامی امور فنی اعم از مونتاژ، موسیقی و سایر موارد با حضور و نظارت مستقیم و موافقت مسعود کیمیایی انجام گیرد.
-تمامی مطالبات باقی مانده اعضای گروه تولید و کارگردان به طور کامل تسویه حساب شود.
کیمیایی در پاسخ به نامه ارسالی از طرف تهیه کننده «قاتل اهلی» نامه زیر را خطاب به او نوشت.
متن کامل نامه مسعود کیمیایی به شرح زیر است:
پیرو نامه شما که در تاریخ ۹۵/۸/۲۲ نوشته شده و دیروز ۹۵/۹/۱۷ به دست اینجانب رسیده است.
پس از تعطیلی ناگهانی تولید فیلم «قاتل اهلی»، بدون اطلاع قبلی به من و گروه کارگردانی و فیلمبرداری و پس از تلاش های شما برای تدوین نهایی فیلم بدون حضور کارگردان، خوشحالم که بالاخره متوجه اشتباه خود شده و اینک درخواست همراهی من را دارید.
همانطور که بارها در حضور شما و دیگران گفته ام به طول کامل آماده ادامه فیلمبرداری سکانس های باقیمانده و مراحل پس از آن (شامل تدوین، موسیقی و…) می باشم.
لذا هر چه زودتر شرایط کار و پرداخت مبلغ قرارداد های افراد گروه را آماده و به اطلاع من برسانید.
منبع: بانی فیلم

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تکملهای بر یادداشت رمانتیسم خونبار
- رمانتیسم خونبار کمونیستی/ بررسی تحلیلی «گوزنها» و انقلاب مسلحانه
- اکران «خائن کشی» در جشنواره روتردام
- تغییر نسخه جشنوارهای «خائن کشی» برای اکران عمومی
- سینمای سیاسی، از نمود تا ماهیت
- دو دنیا، یک کارگردان/ درباره مسعود کیمیایی
- فضای کافکاگونه/ کوتاه درباره «خائنکشی»
- تهران مخوف و جسدهای شیشهای/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- لذت بردن از اجزای فیلم/ نگاهی به موسیقی «خائنکشی»
- بدون منطق روایی/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- ایستاده در غبار/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- کلاژی از موفقیت فیلمهای پیشین/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- کهنه سوار در میدان/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
- نگاهی به «خائن کشی»؛ سینمای کیمیایی همین است
- فضای غریب، شخصیتهای ناآشنا/ نگاهی به فیلم «خائنکشی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- خانه هنرمندان ایران میزبان «سرزمین خیالی من» میشود/ اعتراضاتی که با بلیت مترو کلید خورد
- در چهارمین نشست «بازیابی» مطرح شد؛ کوک کردن ساز «اعتراض» در جامعه موسیقی/ هیچکس به داد ما نمیرسد
- نخستین تصویر و اطلاعات از فیلم پر بازیگر جشنواره فجر/ «یادگار جنوب» آماده نمایش شد
- آخرین آمار فروش سینماها در فاصله پنج روز تا جشنواره فجر
- پانتهآ پناهیها در نمایی از «کاپیتان»/ اولین تصویر فیلم منتشر شد
- رئیس صداوسیما به رئیسجمهور نامه نوشت/ جدال بر سر «سقوط» بالا گرفت
- انگیزه استفاده از ۵G با مقرراتگذاری هوشمند و حمایتهای دولتی بوجود میآید
- اهدای جایزه همراه اول به پایاننامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
- بازیگر باید پوست کلفت باشد/گفت وگو با مینا عبدی بازیگر
- اسکار و سزار زنان فیلمساز را فراموش کردهاند یا…
- آن دقایق جانکاه/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- صدایی که کلمات را تبدیل به تصویری واضح میکرد/ در یادبود هوشنگ لطیفپور
- تکملهای بر یادداشت رمانتیسم خونبار
- یک اجرای جنونآمیز/ یادداشت کارگردان «ملاقات خصوصی» درباره بازی پریناز ایزدیار
- جشنوارهای در تسخیر فارابی، اوج و حوزه هنری/ فیلمهای بخش سودای سیمرغ فجر چهل و یکم معرفی شدند
- همراه اول با هدف جذب نخبگان و بهعنوان حامی الماس در «نمایشگاه کار» حضور دارد
- «درب» بعد از جشنواره فجر اکران میشود
- نامزدهای جوایز سزار معرفی شدند/ «معصوم» در صدر
- حساسیتها و دشواریهای تولید و عرضه محتوا در ویاودیها بررسی شد
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سینماهای مردمی جشنواره فجر اعلام شدند
- با حضور مسعود شعاری، مهران مهرنیا و فردین خلعتبری؛ مداخلهی هنرمند موسیقی در صورتبندی امروز و فردا بررسی میشود
- نامزدهای اسکار ۲۰۲۳ اعلام شد
- انیمیشن «خانه» بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیکا آرژانتین شد
- عاشقانهای که دچار کماقبالی شد/ نگاهی به فیلم «ملاقات خصوصی»
- نیکی کریمی، کیارستمی را به جشنواره برلین بُرد
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای سه فیلمنامه
- مثل یک خانواده بزرگ و صمیمی در دوران طلایی مطبوعات/ در یادبود ابوالحسن مختاباد
- «بیمادر» بهترین فیلم جشنواره بینالمللی داکا شد
- فهرست فیلمهای جشنواره برلین کامل شد / یک کارگردان ایرانی در بخش «مواجهه»