پخشکننده فیلم «والدین امانتی» با تاکید بر اینکه دستگاههایی که میتوانند در تبلیغ سینما موثر باشند نباید ارتباط مردم و این هنر را قطع کنند، گفت: زمانی تبلیغ فیلمهای سینمایی توسط شبکههای ماهوارهای تاثیر زیادی داشت اما باید از صدا و سیما پرسید آیا کار بدی است که فیلمها را تبلیغ کند تا سینما رونق بگیرد؟
به گزارش سینماسینما، محدودیتهایی که صدا و سیما برای تبلیغ فیلمهای سینمایی در حال اکران اعمال میکند اتفاق تازهای نیست و سالهاست که سینماگران از تصمیمهای سلیقهای و تبعیض در تبلیغ فیلمها و پخش تیزرها گلهمند هستند اما در شرایط فعلی که پس از دو سال رکود ناشی از شیوع کرونا در سینما، هنوز رونق نصف و نیمهای هم به سالنها برنگشته، اطلاعرسانی از سوی تلویزیون تاثیر بسزایی میتوانست داشته باشد. این همکاری نکردن برخلاف وعدههای داده شده از سوی مدیران جدید، تصور دشمنی را برای برخی سینماگرها ایجاد کرده است.
حبیب اسماعیلی که این روزها فیلم «والدین امانتی» را روی پرده و «برای مرجان» را هم آماده اکران دارد، با اشاره به اینکه پیش از شروع اکران برای پخش تیزر از تلویزیون اقدام کرده ولی با شروع نمایش فیلم اتفاقی نیفتاد، اظهار کرد: اکران فیلم از ۱۸ خرداد آغاز شد ولی تیزر را یک هفته زودتر در اختیار گذاشتیم تا مسئولان تلویزیون ببینند که خبری نشد. کلا در این چند وقت عملکرد خوبی از آنها ندیدهایم در حالی که با توجه به شرایط کرونایی، صدا و سیما از سینمای داخلی و بخش خصوصی باید حمایت میکرد. متاسفانه پخش تبلیغات فیلمها کم و اغلب به زمانهای نامناسب محدود میشود در صورتی که تلویزیون متعلق به مردم است و جزو وظایف این رسانه است که با توجه به ضررهای وارد شده به سینما در دو سال گذشته حمایت کند.
او افزود: فیلمسازان و سرمایهگذاران زیادی هستند که به دنبال دلالی و کارهای تجاری نرفتند و لازم است که از آنها حمایت شود نه اینکه آنقدر تیزر را پخش نکنند تا وقتی فیلم به روزهای آخر اکران میرسد پخش کنند. گاهی میگویند که چند میلیارد تومان تیزر پخش کردهاند و ممکن است این تصور پیش آید که چقدر تعداد زیادی بود اما وقتی بررسی میکنید، میبینید بیشتر از هفت – هشت تیزر نبوده است.
وی در پاسخ به تصمیمی که برای اکران در این مقطع گرفته نیز گفت: حدود ۲۰۰ فیلم پشت اکران ماندهاند و نیاز است که فیلمها نمایش داده شوند. اگر بخواهیم بگوییم زمان مناسبی برای اکران نیست باید به این هم فکر کنیم که برای سینما چه اتفاقی میافتد. سالنهای سینما به خوراک نیاز دارند و حالا که سینماها بعد از دو، سه سال هنوز پابرجا هستند، وظیفه ما است که حمایت کرده و فیلمها را اکران کنیم. آن هم در شرایطی که میدانیم وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست ولی به هر حال سینما هم یک تفریح است، اما با این وجود نمیدانم چه دشمنی و خصومتی با سینما وجود دارد که اینگونه برخورد میشود.
این تهیهکننده و پخشکننده سینما با بیان اینکه «همه در این مملکت مشغول کار هستند و فیلمهایی هم که اکران میشوند متعلق به همین مملکت هستند و این تلویزیون هم برای همین مردم است» گفت: زمانی شبکه ماهوارهای جم به صورت رایگان تیزر فیلمها را پخش میکرد و چقدر تاثیر داشت، اما به دلایلی این ارتباط قطع شد و ما چشم انتظار هستیم که از طریق تلویزیون خودمان حمایت شویم که این اتفاق نمیافتد. در حال حاضر به غیر از همکاران خودمان و اهالی رسانه در حوزه سینما بیشتر مردم نمیدانند که فیلمهای روی پرده چیست یا مثلاً اکران فیلمهای جدید شروع شده است، این در شرایطی است که در گذشته سینماها بیلبورد داشتند و الان که به مجتمع و پردیس تبدیل شدند دیگر به آن شکل، تبلیغی در خیابان و سر در سینما نیست و بعضی هم فقط مانیتور دارند که تیزری از فیلمها را نمایش میدهند، به همین دلیل واقعا برای من سوال است که اگر یک فیلم تبلیغ شود، مردم سراغ تماشای آن بروند، سینما رونق پیدا کند و تهیهکننده تشویق شود که فیلمهای دیگری بسازد چه اتفاقی میافتد؟ آیا این کار بدی است؟ آیا متعلق به دشمن است؟
اسماعیلی افزود: تصور میکردیم رئیس جدید صدا و سیما که میآید دیگر شرایط مثل سابق نیست و اتفاقهای خوبی میافتد، مخصوصاً با توجه به جلسهای که خانه سینما و عوامل دیگر سینما با مدیران جدید داشتند اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد و تیزرها با نگاهی سلیقهای و همراه با ممیزی بررسی میشوند، در حالی که فیلمها توسط وزارتخانهای (فرهنگ و ارشاد اسلامی) مجوز میگیرند که در شورای پروانه نمایش آن نمایندگانی از دستگاههای مختلف با نگاههای متفاوت حضور دارند و درباره فیلمها نظر میدهند پس دیگر احتیاج به بازبینی در جایی مثل تلویزیون نیست اما متاسفانه این اتفاق رخ میدهد.
او در پایان با اشاره به اینکه اکران «والدین امانتی» را با تعداد مناسب سالن سینما شروع کردهاند، گفت: متاسفانه خیلی از مردم اطلاعی از اکران ندارند چون طبیعی است که حمایت رسانههایی مثل صدا و سیما و نیز شهرداری در اطلاعرسانی اهمیت زیادی دارد، اما در بخش تبلیغات شهری اهالی سینما در وضعیتی نیستند که توان پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای بیلبوردهای شهری را داشته باشند.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با حبیب اسماعیلی/ صداوسیما و شهرداری قدمی برای توسعهی سینما برنمیدارند
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- چهار فیلم جدید در دو روز ۳۰۰ میلیون فروختند/ استقبال سرد مخاطبان و انصراف پخشکنندهها از اکران فیلمها
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- تعیین گروه تحقیق و ارزیاب متخصص برای امکان سنجی اکران فیلمهای خارجی
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
- جبلی در جمع دانشجویان مطرح کرد؛ شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- سینماسینما/ گفتوگو با بابک جلالی به مناسبت اکران فیلم «فرمونت» در فرانسه/ آدمهای حاشیه جامعه برایم جالب هستند
- مجمع منتقدین نیویورک بهترینها را برگزیدند/ «آناتومی یک سقوط» بهترین فیلم بینالمللی
- پخش سریال جدید مازیار میری از امروز آغاز شد
- «پایان دنیا» در شیراز به صحنه رفت
- اهمیت جزئیات کلیدی/ نگاهی به سریال «هفت»
آخرین ها
- «بازگشت افتخار آمیز مردان جنگ» و «اعترافها و دروغها» روی صحنه نوفللوشاتو
- پایان جوایز فیلم کوتاه مستقل لهستان با یک جایزه برای ایران
- «حیوان» هندی پرفروشترین فیلم گیشههای جهان شد/ سبقت از «ناپلئون»
- بازگشت فرزاد حسنی به تلویزیون
- پرونده قتل داریوش مهرجویی به دادگاه مطبوعات رسید/ هیات منصفه «رکنا» را مجرم دانست
- رئیس سیمافیلم تشریح کرد: صداوسیما خبر ساخت فیلم «پایتخت» را نداده است
- سلیمان سیسه در «سینماحقیقت»
- پخش سریال جدید مازیار میری از امروز آغاز شد
- ویل اسمیت در عربستان از پروژه جدید سینمایی خود گفت
- دیوید ممت: سینما به دیالوگ نیازی ندارد/ مهم خسته نشدن است
- کایه دو سینما بهترین فیلمهای ۲۰۲۳ را معرفی کرد
- افتخار در قبرستان/ در مذمت برشماری مشایعتکنندگان مرحوم معصومی
- ۴ اثر ایرانی در جشنواره فیلم کودک المپیا
- در جلسه با روسای صنوف خانه سینما مطرح شد؛ در ارشاد معتقدند سینما را احیا کردهاند/ انگار باید با برخی ژانرها خداحافظی کنیم
- پوستر «کنج» رونمایی شد/ متقاضی «سینماحقیقت»
- سه فیلم کوتاه در «یک سهشنبه کوتاه» نمایش داده میشود
- سینماسینما/ گفتوگو با بابک جلالی به مناسبت اکران فیلم «فرمونت» در فرانسه/ آدمهای حاشیه جامعه برایم جالب هستند
- دومین جشنواره ملی چندرسانهای میراث فرهنگی به ایستگاه پایانی رسید
- یک نوع سینمای غیرمتعارف/ نگاهی به ۳ فیلم یک کارگردان
- اهمیت جزئیات کلیدی/ نگاهی به سریال «هفت»
- جدیدترین آمار فروش فیلمها با ۱۸ میلیون تماشاگر
- «کشتی روسی» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- مجمع منتقدین نیویورک بهترینها را برگزیدند/ «آناتومی یک سقوط» بهترین فیلم بینالمللی
- «پایان دنیا» در شیراز به صحنه رفت
- راهیابی مستند «تنها» به جشنواره گوانجو
- حسین مهری با «شیرجه» به جشنوارههای داخلی و خارجی میرود
- کامران شیردل؛ فیلمسازی به دنبال حقیقت
- بازخوانی یادداشت خواندنی کریم امامی در سال ۷۶ ، پس از دریافت جایزه نخل طلای کن توسط کیارستمی
- نشست تخصصی همراه اول با شرکتهای دانشبنیان برای حل مسائل فناورانه بخش رادیویی ۵G
- چگونه ورود فرزندتان به صنعت بازیسازی را آسان کنید