حجه الاسلام محمد رضا زائری در بخشهایی از گفت وگوی با همشهری حرفهای جالبی زده است.
به گزارش سینما سینما زائری گفته: نگاهی که امروز به مسایل گوناگون فرهنگی دارم حاصل جست و جو و پویش مداوم است. اگر امروز این حرف ها را می زنم از موضع تعارف و شعار نیست. شاید اگر ۱۵ سالم بود و اینها را می گفتم، تقلید از حرف بزرگترها یا متاثر از جو به حساب می آمد، اما حالا که ۴۵ سال دارم، این حرف ها را می گویم. خارج از کشور زندگی کرده ام، در فضای مجازی بوده ام، -شاید ندانید- کاریکاتور کشیده ام، عکاسی کرده ام، تئاتر بازی کرده ام، فیلم نامه نوشته ام، در گروه سرود بوده ام، در حوزه سینما درس خوانده ام و. . . در هر کدام از این حوزه ها به طور جدی کار کرده ام.
او ادامه داده: برای نمونه زمانی که سینما می خواندم، در کلاس های درس «بهرام بیضایی» درباغ فردوس درس می داد، حاضر می شدم. با خیلی از هنرپیشه های مشهور و عوامل سینما همکلاس بودم. دوره فوق لیسانس «ژورنالیسم تلویزیونی» را در دانشکده صدا و سیما آغاز کردم و بعدا آن را رها کردم. به هر حال، سعی کردم به همه جا سرک بکشم. بسیاری از کسانی که کتابخانه ام را می بینند، در آن با کتاب هایی مواجه می شوند که باورشان نمی شود یک روحانی آن ها را بخواند. هم اکنون خیلی از نمایشنامه های بهرام بیضایی یا داستان های هوشنگ گلشیری و همچنین خیلی از کتاب هایی را که در پیش از انقلاب چاپ شده بودند، در کتابخانه ام دارم. در همه این حوزه ها جست و جو کرده ام و به همه آنها سرک کشیده ام.
حجه الاسلام زائری: کسانی که در اروپا و آمریکای شمالی آقای خامنه ای برای آنها نامه نوشتند، مثلا اگر گشت ارشاد ما بخواهد با آنها طرف شود، باید همه را اعدام کند آقای زائری دربخشهای دیگری از این مصاحبه گفته: پیام دین هم قرار است با همین انسان ها ارتباط برقرار سازد.فردا هم که امام زمان(عج) ظهور بکنند با همین انسان هایی طرف هستند که آقای خامنه ای برای آنها نامه می نویسند. کسانی که در اروپا و آمریکای شمالی آقای خامنه ای برای آنها نامه نوشتند، مثلا اگر گشت ارشاد ما بخواهد با آنها طرف شود، باید همه را اعدام کند. همین افراد قرار است مخاطب این دین(اسلام) باشند. پس، نقطه اشتراکی هست وآن جست و جوی(عدالت خواهی) بشر به نظرم جست و جوی مهمی است.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- لیلا حاتمی ما اسپانیایی بلده
- «آشغالهای دوستداشتنی» رقیب «قانون مورفی» در گیشه؟/ گزارش سینماسینما از فروش فیلمهای روی پرده
- لطیفی: «هفت»اسپانسر گردنکلفت برای دستمزدمیلیاردی ندارد/ لیست منتقد بدهید
- «ققنوس» بر شانه «۲۳ نفر» نشست/ مهدویان؛ چهره سال سینمای انقلاب
- جوایز تمشک طلایی: دونالد ترامپ بدترین بازیگر مرد سال شد
آخرین ها
- شناخت اشتباه از نورگل یشلیچای عامل سانسور «جن زیبا» در تلویزیون
- جایزه سزار برگزیدگانش را شناخت/ از جایزهای برای «برادران سیسترز» تا تجلیل از رابرت ردفورد
- از رضا میرکریمی تا محمدحسین مهدویان/ داوران جشنواره فیلم ۱۰۰ معرفی شدند
- ستارههای دورشده/ خلاصهگویی و کمینهگرایی؛ ویژگیهای بارز «پولاریس»
- وضعیت سینمای هنر و تجربه در شهر قزوین/ چراغ کمسو
- آخرین فرصت برای زنده ماندن بیمار/ «گلدنتایم» فیلمی خوشساخت و پایبند به اصول زیباییشناختی
- جوایز تمشک طلایی: دونالد ترامپ بدترین بازیگر مرد سال شد
- میزگرد «در جستوجوی فریده» با حضور علیرضا شجاعنوری و شبنم مقدمی/ فریده؛ از جست وجو تا رهایی
- با اکران «قصر شیرین»؛ شانزدهمین جشن «تصویر سال» و جشنواره فیلم «تصویر» افتتاح شد
- داودنژاد با «مصائب شیرین ۲» به جشنواره جهانی فجر رسید
- پرویز کیمیاوی و تدوین یک پروژه قدیمی/ موسیقی محلی – نوازندگان بومی
- معرفی نامزدهای بخش مردمی جشنواره جامجم/ مردم به کدام بازیگران و مجریان رأی دادند؟
- تئاتر زنجان، هیچ سالن اختصاصی ندارد
- «ققنوس» بر شانه «۲۳ نفر» نشست/ مهدویان؛ چهره سال سینمای انقلاب
- لطیفی: «هفت»اسپانسر گردنکلفت برای دستمزدمیلیاردی ندارد/ لیست منتقد بدهید
- لیلا حاتمی ما اسپانیایی بلده
- «آشغالهای دوستداشتنی» رقیب «قانون مورفی» در گیشه؟/ گزارش سینماسینما از فروش فیلمهای روی پرده
- معرفی کتاب «دگرگونیهای سینما؛ چهره در حال تغییر سینهفیلیای جهان» / نامههای عاشقانه به سینما
- گفتوگو با آزاده موسوی و کوروش عطایی کارگردانان مستند «در جستوجوی فریده» / قصه یک سفر اودیسهوار
- سجاد شاهحاتمی: “شَل” روایتی تازه از بیماران مبتلا به اماس است
- کپی رایت خوب است اما برای همسایه/ نگاهی به شکایت اکبر گلپایگانی از پازولینی
- دختری که همه باورهایش به هم میریزد / روایت الهه افشاری از بازی در “فریدِ؟ میگه ساعت هشت”
- هویت گمشده / نگاهی به فیلم «در جستوجوی فریده»
- همیشه قطار بعدی می آید / نگاهی به فیلم «سوفی و دیوانه»
- زنانه نه فمنیستی! / نگاهی به فیلم «عرق سرد»
- بیماری خواب / نگاهی به فیلم «سرزمین خیالی»
- چند نکته، فقط / نگاهی به فیلم “همایون”