هنگامه قاضیانی یکی از بازیگران فیلم «اردک لی» به کارگردانی بهروز غریب پور میگوید بازی در نقش نامادری این فیلم سخت ترین نقش زندگی اش بوده است.
به گزارش سینماسینما، هنگامه قاضیانی که در تازهترین اثر سینمایی بهروز غریبپور با نام «اردک لی» به ایفای نقش پرداخته است با اشاره به تفاوت فیلمنامه پروژه سینمایی «اردک لی» با دیگر فیلمنامهها گفت: فیلمنامه «اردک لی» پیش از این که در این فیلم بازی کنم، به دستم رسید و هنگامی که آن را خواندم، متوجه شدم این کاملترین فیلمنامهای است که تاکنون با آن مواجه شدهام. کاملترین از لحاظ دکوپاژ، یعنی شما میزانسن و حتی حرکت دوربین را در فیلمنامه میبینید. معتقدم این دقیقترین، مفصلترین و حرفهایترین فیلمنامهای است که در ۱۸ سال کار سینمایی مطالعه کردهام و به شدت شیفته قصه و فضاهای فیلمنامه شدم.
این بازیگر سینما درباره نقش خود در ۲ سکانس از فیلم «اردک لی» و فضاسازیهای آن بیان کرد: به نظرم در این قصه حتی جاروی در دست فراش مدرسه، یک پرسوناژ است. در صورتی که ما هیچ وقت به اشیا نمیگوییم پرسوناژ اما در این فیلنامه اشیا هم پرسوناژند. من در ابتدا فکر میکردم با خواندن فیلمنامه به این نقطه میرسم اما زمانی که سکانسهایم را بازی کردم، فهمیدم درست متوجه این فضا شدهام.
وی با اشاره به ویژگیهای نقش خود در این فیلم توضیح داد: در این ۲ سکانس، نقش یک نامادری را بازی کردم و این نقش سختترین نقش زندگی من بود. شب اول که مقابل دوربین رفتم و برای سکانس دوم آفیش شدم، باید میخوابیدم که یک آرامبخش خوردم و تا فردا که سکانس دوم را بازی کردم، ۳۴ ساعت بیدار بودم، بدون لحظهای خوابیدن.
بازیگر فیلم «برادرم خسرو» همچنین با یادی از خاطره تماشای اپرای عروسکی خیام گفت: وقتی اجرای تئاتر اپرای عروسکی خیام را دیدم، واقعا دلم میخواست گریه کنم. گریهام از سرِ تماشای معجزه باور من روی صحنه بود و چه بهتر که روزی یکی از پرسوناژهای کسی بشوم که از عروسک به انسان میرسد و از انسان به عروسک و خواب من هم تعبیر شد.
قاضیانی همچنین از گریم متفاوت و سنگین نقش خود یاد کرد و ادامه داد: به گریم سنگین این پرسوناژ چیزی را اضافه کردند که کنار آمدن با آن سخت بود اما من پذیرفتم و واقعا گریم درجه یکی بود. تنها چیزی که قبول ندارم، زیبایی به تعریف بازیگران سینمای ایران است. به نظرم زیباییشناسی چیزی است که من بتوانم به پرسوناژ نزدیک بشوم و از این بابت، بازی در فیلم «اردک لی» سختترین نقش من بود.
فیلم سینمایی «اردک لی» به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریبپور و تهیهکنندگی علی حضرتی از روز جمعه ۲۱ مهرماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مهلت ارسال آثار به جشنواره هنر زنده است تمدید شد
- نشست رسانهای جشنواره هنر زنده است برگزار شد/ جایی برای دیده شدن آنها که دیده نشدهاند
- دیکتهای پرغلط/ نگاهی به فیلم «سازهای ناکوک»
- داوران بخش تئاتر جشنواره «هنر زنده است» معرفی شدند
- علی نصیریان رئیس هیئتداوران جشنواره «هنر زنده است» شد
- فراخوان جشنواره آنلاین «هنر زنده است» منتشر شد
- سازهای ناکوک فیلمنامه/ نگاهی به فیلم «سازهای ناکوک»
- مروری بر کارنامه هنری هنگامه قاضیانی به بهانه زادروزش در گفتگو با ناصر ضمیری/ بازیگر نقشهای ماندگار
- نمایش به مثابه رسانه/یادداشت بهروز غریب پور درباره ارحام صدر
- یادداشت هنگامه قاضیانی درباره فیلم «سرکوب»
- در تلویزیون چه خبر است؟/یادداشتی از بهروز غریب پور
- تداوم موفقیت بینالمللی بازیگران میرکریمی
- اکران کمدی «به وقت خماری» بعد از «عصبانی نیستم»
- اتمام فیلمبرداری فیلم کمدی محمد حسین لطیفی
- رعنا آزادیور با هنگامه قاضیانی و ابوالفضل پورعرب همبازی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- چرا هنرمندان، املاک ترامپ در دبی را تبلیغ میکنند
- سال فیلمهای متوسط/ نگاهی به فیلمهای برتر جشنواره فیلم کوتاه تهران
- مخالفت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با کمک به جشنواره فجر/ شهرداری باعث ایجاد شائبه نشود
- تهیهکننده «خوب، بد و زشت» درگذشت
- گفتوگو با منوچهر محمدی: وظیفه فیلمسازان است که به جنگ خطوط قرمزی که هیچ مبنای شرعی و قانونی ندارند، بروند
آخرین ها
- برگزیدگان سیوهفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند/ «اسب سفید بالدار»، بهترین فیلم
- افشاگری آسیا آرجنتو علیه یک کارگردان مشهور
- گفتوگو با منوچهر محمدی: وظیفه فیلمسازان است که به جنگ خطوط قرمزی که هیچ مبنای شرعی و قانونی ندارند، بروند
- آتیلا پسیانی و گروه جدید بازیگران سریال نورزی شبکه دو مقابل دوربین رفتند
- تهیهکننده «خوب، بد و زشت» درگذشت
- جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره داکا برای «جنایت بیدقت» شهرام مکری
- اعلام جزئیات مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران
- چرا هنرمندان، املاک ترامپ در دبی را تبلیغ میکنند
- مخالفت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با کمک به جشنواره فجر/ شهرداری باعث ایجاد شائبه نشود
- نمایش «یاماها»/ گزارش تصویری
- نکوداشت پرویز پورحسینی و چنگیز جلیلوند در اختتامیه فجر۳۹
- تعداد سینماهای مردمی «فجر ۳۹» افزایش مییابد/ اکران تا ساعت ۸ شب
- سال فیلمهای متوسط/ نگاهی به فیلمهای برتر جشنواره فیلم کوتاه تهران
- کیوان کثیریان: تکصدایی نتیجه سپردن نظارت بر تولید محتوای فضای مجازی به صداوسیماست
- نمایش خیانتهای بختیار در «روزهای ابدی»
- کودکان کار، جیببر نیستند!/ انتقاد یک فعال حقوق کودک از سریال «ملکه گدایان»
- برشهای کوتاه/ تلاقی نقاشی و سینما (ون گوگ)
- داوران جشنواره ساندنس معرفی شدند
- جایزه بهترین فیلم معناگرای جشنواره فیلم داکا به «سایههای بیخورشید» رسید
- عذرخواهی رئیس صداوسیما از مخاطبان و رئیس جمهوری
- معرفی نامزدهای بخش مسابقه ملی سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران
- باری به هر جهت/ نگاهی به فیلم «ناگهان درخت»
- نگاهی به دو فیلم از جشنواره فیلم کوتاه تهران/ «خرچنگ» و «شاهد»
- نگاهی به دو فیلم از جشنواره فیلم کوتاه تهران/ «سایکو» و «فاصله»
- اکران «در جستجوی خانه خورشید» در «هنروتجربه» آغاز شد/ ۱۴۰ سال تاریخ در خیابان ناصرخسرو
- سکانس طلایی/ طناب
- پندارهای عدالت خواهانه یک دیوانه/ نگاهی به فیلم «جوکر»
- کتابهای «حکم سلطنتی چاخانپاخان» و «جستوجوی جوجهتیغی جادویی» منتشر شدند
- «آرت» پس از ۳ بار توقف، روی صحنه رفت
- لری کینگ، مجری سرشناس آمریکایی درگذست