حسین علیزاده آهنگساز معتقد است فیلم سینمایی «نفس» اثری خوب و قابل تامل است و در سینمای ایران شبیه ندارد چراکه برآمده از اندیشه است.
به گزارش سینماسینما، حسین علیزاده موسیقیدان که به تازگی به تماشای فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار نشسته است، این اثر سینمایی را تحسین کرد و گفت: فیلم سینمایی «نفس» اثری خوب ، کاملا ایرانی و قابل تامل است و معتقدم نمی توان بی تفاوت از کنار این فیلم گذشت.
وی تاکید کرد: به نظرمن کارگردان به خوبی توانسته از داشته های وطنی مانند لوکیشن های فیلم، فضای خانواده های ایرانی و … در ساخت فیلم بهره ببرد.
علیزاده با اشاره به این مطلب که فیلم سینمایی «نفس» اثری است که در سینمای ایران شبینه ندارد گفت: از دیدن فیلم لذت بردم و معتقدم که این فیلم در سینمای ایران شبیه ندارد و من به یک تعبیری «نفس» را فیلم اندیشه می بینم.
آهنگساز فیلم «دلشدگان» با اشاره به کاربرد انیمیشن در روایت این فیلم سینمایی تاکید کرد: کارگردان با به کارگیری درست هنر انیمیشن در برخی از لحظه های فیلم، به خوبی توانسته تخیل، فانتزی و افکار دختر بچه را نشان دهد و بیننده بین خیال و واقعیت همواره حضور دارد و از دنیای کودکانه جدا نمی شود.
این موسیقیدان متذکر شد: نکته دیدنی و قابل تامل در فیلم «نفس» توجه به این مطلب بود که تلخی های فیلم مانند جنگ و ماجرای غم انگیز مرگ بهار با سرخوشی، عشق و اشتیاق برای زندگی همراه است. ضمن اینکه کاراکتر بهار در این فیلم شخصیتی مستقل دارد و با این استقلال در شخصیت پردازی، تفکر و فانتزی خلاقی از خود به مخاطب عرضه می کند.
آهنگساز موسیقی فیلم «تنها دوبار زندگی می کنیم» درباره شخصیت پردازی بازیگر کودک در فیلم «نفس» گفت: کارگردان در شخصیت پردازی بهار آنقدر او را مستقل نشان داده که وقتی می خواهد تخیل کند سراغ ابزارهای کودکی خود برای خلق این تخیل می رود که این استقلال در تخیل بهار مرا تحت تاثیر قرار داد.
علیزاده تاکید کرد: همانطور که اشاره کردم فیلم «نفس» اثری کاملا ایرانی است و فضاهای مختلف کشور در موقعیت های مختلف را به تصویر کشیده شده و اساسا یکی از نکات مثبت فیلم در فضاسازی و کارگردانی توجه به بومی نگری از سوی کارگردان است و همین ویژگی است که فیلم را منحصر به فرد کرده است. این در حالی است متاسفانه معمول شده وقتی خالق اثر می خواهد کمی انتزاعی فکر کند به المان های غربی رو می آورد. اما نرگس آبیار با درنظرگرفتن المان های ملی حرفی کاملا ایرانی را بیان کرده است.
وی در توضیح المان های ملی گرایانه به کاربرده شده در فیلم «نفس» گفت: معمولا وقتی هنرمندان می خواهند یک پدیده را پیشرفته و مدرن نشان دهند، از جلد ایرانی بودن خود خارج می شوند و سراغ فضاسازی های غیر ایرانی می روند. اما کارگردان این فیلم سینمایی به درستی از عهده ساخت فیلمی پر قدرت چون «نفس» برآمده است.
آهنگساز فیلم «ملکه» تصریح کرد: با نگاه دقیق به نوع انتخاب لوکیشن می توان به کارگیری درست از فضاهای بومی در این شهر پی برد و من به شخصه از اینکه بخشی از فیلم در کوچه پس کوچه های یزد روایت می شد، لذت بردم.
حسین علیزاده آهنگساز و موسیقیدان ایرانی درباره موسیقی فیلم «نفس» گفت: من همیشه بر این نکته تاکید دارم که وقتی فیلم ایرانی ساخته می شود بهتر است جنس موسیقی هم ایرانی باشد و از المان های خودی نیز در آن استفاده شود و باید بگویم که موسیقی فیلم «نفس» خوب بود و بر فیلم نیز نشسته بود. اما تخیل و فانتزی دختر به اندازه ای خوب و با قدرت بود که جغرافیا برای فیلم تعیین نمی کند.
وی در پایان صحبت های خود یادآور شد: با فیلم «نفس» به یک دنیای دیگر وارد شدم و جلوه های تازه ای از یک فیلم ایرانی را مشاهده کردم.
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تهیهکننده سریال «بامداد خمار»: حاشیه همیشه هست/ هدف همه ما مخاطب است
- نرگس آبیار کارگردان «بامداد خمار» شد
- طریقهی ابلق شدن/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- «ابلق» اکران آنلاین میشود
- ماجرای میراث فرهنگی و «سووشون» آبیار به کجا رسید؟
- گفتوگو با نرگس آبیار/ «ابلق» قصه سکوت یک «زن» در برابر مصلحتطلبیهای ظالمانه است
- مصلحت آرمانشهر گمشده/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- نرگس آبیار داور یک جشنواره ایتالیایی شد
- نرگس آبیار داور جشنواره کازان شد/ نمایش ۹ فیلم ایرانی
- روند تازه پروژههای تصویری؛ تولید و نمایش توأمان نسخه سینمایی و سریال
- ساترا به سه سریال مجوز داد
- گریزی از نقایصِ ناگزیر هستی نیست!/ مرحوم وحید اسلامی و نرگس آبیار
- معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشن منتقدان/ جوایز اصلی به «آتابای» رسید
- آبیار در واکنش به ویدئوی اعتراضی مهرجویی: خشم کارگردان بزرگمان تداعیکننده خشم شخصیتهای «هامون» و «پستچی» است
- «نشان ویژه کارگردان موفق» جشنواره ترکیه به نرگس آبیار رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود