حسین علیزاده آهنگساز معتقد است فیلم سینمایی «نفس» اثری خوب و قابل تامل است و در سینمای ایران شبیه ندارد چراکه برآمده از اندیشه است.
به گزارش سینماسینما، حسین علیزاده موسیقیدان که به تازگی به تماشای فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار نشسته است، این اثر سینمایی را تحسین کرد و گفت: فیلم سینمایی «نفس» اثری خوب ، کاملا ایرانی و قابل تامل است و معتقدم نمی توان بی تفاوت از کنار این فیلم گذشت.
وی تاکید کرد: به نظرمن کارگردان به خوبی توانسته از داشته های وطنی مانند لوکیشن های فیلم، فضای خانواده های ایرانی و … در ساخت فیلم بهره ببرد.
علیزاده با اشاره به این مطلب که فیلم سینمایی «نفس» اثری است که در سینمای ایران شبینه ندارد گفت: از دیدن فیلم لذت بردم و معتقدم که این فیلم در سینمای ایران شبیه ندارد و من به یک تعبیری «نفس» را فیلم اندیشه می بینم.
آهنگساز فیلم «دلشدگان» با اشاره به کاربرد انیمیشن در روایت این فیلم سینمایی تاکید کرد: کارگردان با به کارگیری درست هنر انیمیشن در برخی از لحظه های فیلم، به خوبی توانسته تخیل، فانتزی و افکار دختر بچه را نشان دهد و بیننده بین خیال و واقعیت همواره حضور دارد و از دنیای کودکانه جدا نمی شود.
این موسیقیدان متذکر شد: نکته دیدنی و قابل تامل در فیلم «نفس» توجه به این مطلب بود که تلخی های فیلم مانند جنگ و ماجرای غم انگیز مرگ بهار با سرخوشی، عشق و اشتیاق برای زندگی همراه است. ضمن اینکه کاراکتر بهار در این فیلم شخصیتی مستقل دارد و با این استقلال در شخصیت پردازی، تفکر و فانتزی خلاقی از خود به مخاطب عرضه می کند.
آهنگساز موسیقی فیلم «تنها دوبار زندگی می کنیم» درباره شخصیت پردازی بازیگر کودک در فیلم «نفس» گفت: کارگردان در شخصیت پردازی بهار آنقدر او را مستقل نشان داده که وقتی می خواهد تخیل کند سراغ ابزارهای کودکی خود برای خلق این تخیل می رود که این استقلال در تخیل بهار مرا تحت تاثیر قرار داد.
علیزاده تاکید کرد: همانطور که اشاره کردم فیلم «نفس» اثری کاملا ایرانی است و فضاهای مختلف کشور در موقعیت های مختلف را به تصویر کشیده شده و اساسا یکی از نکات مثبت فیلم در فضاسازی و کارگردانی توجه به بومی نگری از سوی کارگردان است و همین ویژگی است که فیلم را منحصر به فرد کرده است. این در حالی است متاسفانه معمول شده وقتی خالق اثر می خواهد کمی انتزاعی فکر کند به المان های غربی رو می آورد. اما نرگس آبیار با درنظرگرفتن المان های ملی حرفی کاملا ایرانی را بیان کرده است.
وی در توضیح المان های ملی گرایانه به کاربرده شده در فیلم «نفس» گفت: معمولا وقتی هنرمندان می خواهند یک پدیده را پیشرفته و مدرن نشان دهند، از جلد ایرانی بودن خود خارج می شوند و سراغ فضاسازی های غیر ایرانی می روند. اما کارگردان این فیلم سینمایی به درستی از عهده ساخت فیلمی پر قدرت چون «نفس» برآمده است.
آهنگساز فیلم «ملکه» تصریح کرد: با نگاه دقیق به نوع انتخاب لوکیشن می توان به کارگیری درست از فضاهای بومی در این شهر پی برد و من به شخصه از اینکه بخشی از فیلم در کوچه پس کوچه های یزد روایت می شد، لذت بردم.
حسین علیزاده آهنگساز و موسیقیدان ایرانی درباره موسیقی فیلم «نفس» گفت: من همیشه بر این نکته تاکید دارم که وقتی فیلم ایرانی ساخته می شود بهتر است جنس موسیقی هم ایرانی باشد و از المان های خودی نیز در آن استفاده شود و باید بگویم که موسیقی فیلم «نفس» خوب بود و بر فیلم نیز نشسته بود. اما تخیل و فانتزی دختر به اندازه ای خوب و با قدرت بود که جغرافیا برای فیلم تعیین نمی کند.
وی در پایان صحبت های خود یادآور شد: با فیلم «نفس» به یک دنیای دیگر وارد شدم و جلوه های تازه ای از یک فیلم ایرانی را مشاهده کردم.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ماجرای میراث فرهنگی و «سووشون» آبیار به کجا رسید؟
- گفتوگو با نرگس آبیار/ «ابلق» قصه سکوت یک «زن» در برابر مصلحتطلبیهای ظالمانه است
- مصلحت آرمانشهر گمشده/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- نرگس آبیار داور یک جشنواره ایتالیایی شد
- نرگس آبیار داور جشنواره کازان شد/ نمایش ۹ فیلم ایرانی
- روند تازه پروژههای تصویری؛ تولید و نمایش توأمان نسخه سینمایی و سریال
- ساترا به سه سریال مجوز داد
- گریزی از نقایصِ ناگزیر هستی نیست!/ مرحوم وحید اسلامی و نرگس آبیار
- معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشن منتقدان/ جوایز اصلی به «آتابای» رسید
- آبیار در واکنش به ویدئوی اعتراضی مهرجویی: خشم کارگردان بزرگمان تداعیکننده خشم شخصیتهای «هامون» و «پستچی» است
- «نشان ویژه کارگردان موفق» جشنواره ترکیه به نرگس آبیار رسید
- نمایش «شبی که ماه کامل شد» در یک جشنواره سوئدی
- جزئیات فیلم تازه بهمن قبادی/ اولین نمایش جهانی «چهار دیوار» در جشنواره توکیو
- نرگس آبیار استاد افتخاری یک دانشگاه چینی شد
- حق پخش بینالمللی «ابلق» به یک کمپانی آمریکایی واگذار شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آن دقایق جانکاه/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- جشنوارهای در تسخیر فارابی، اوج و حوزه هنری/ فیلمهای بخش سودای سیمرغ فجر چهل و یکم معرفی شدند
- رئیس صداوسیما به رئیسجمهور نامه نوشت/ جدال بر سر «سقوط» بالا گرفت
- نامزدهای جوایز سزار معرفی شدند/ «معصوم» در صدر
- اسکار و سزار زنان فیلمساز را فراموش کردهاند یا…
آخرین ها
- دستور وزیر فرهنگ برای پیگیری ویژه ماجرای توهین به هنرمندان موسیقی
- بهرهبرداری رسمی همراه اول از سامانه بیسیم «آواک»
- پوستر «کاپیتان» رونمایی شد
- آیا دبیر احتمال بیرونقی جشنواره را میدهد؟/ فرش قرمز نداریم/ احتمال حذف سیمرغ مردمی
- «بهشت تبهکاران» به جشنواره فجر میرسد؟
- باز هم سیمرغ حذف میشود؟/ ابهام در ثبت آرای مردمی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر
- انتشار جدول اکران سینماهای مردمی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر
- «کت چرمی» راهی فجر ۴۱ میشود/ رونمایی از لوگو
- در جبهه غرب خبری نیست؛ چیزهایی که نمیدانی
- کیانیان : با تحریم جشنواره مخالفم / باید بگذاریم کسانی که به جشنواره اعتقاد دارند، آن را برگزار کنند
- پوستر «در آغوش درخت» منتشر شد/ تلاشهای یک خانواده در آستانه فروپاشی
- «خانه خاموش» بهترین مستند جشنواره بینالمللی فیپاداک شد
- اکران آنلاین فیلم کوتاه ایرانی در جشنوارهای در انگلیس
- میـراث بر بـاد رفتـه
- گفتوگو با همایون اسعدیان؛ محکوم کردن فعالیت هنری به فاشیسم میانجامد/ ایجاد دو هزار فرصت شغلی از سوی بنیاد سینمایی فارابی صحت ندارد
- واکنش اتحادیه تهیهکنندگان سینما به اظهارات تهیهکننده خالتور
- تئاتر شهری که مصرفش کردیم
- ادای دین «هوک» به سیستان و بلوچستان/ اولین تصویر از فیلم حسین ریگی منتشر شد
- برندگان ساندنس معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در جشنواره مستقلها
- واکنش آکادمی اسکار به یک نامزدی مشکوک
- اطلاعات و اولین عکس «آه سرد» رونمایی شد/ فیلمی با حال و هوای متفاوت
- همکاری قربانیان با جانیان/ نگاهی به مستند «آخرین روزها»
- اعتراض به درخواست فیلترکردن یک پلتفرم/ نامه سرگشاده انجمن صنفی ویاودیها به رئیس صداوسیما
- خانه هنرمندان ایران میزبان «سرزمین خیالی من» میشود/ اعتراضاتی که با بلیت مترو کلید خورد
- در چهارمین نشست «بازیابی» مطرح شد؛ کوک کردن ساز «اعتراض» در جامعه موسیقی/ هیچکس به داد ما نمیرسد
- نخستین تصویر و اطلاعات از فیلم پر بازیگر جشنواره فجر/ «یادگار جنوب» آماده نمایش شد
- آخرین آمار فروش سینماها در فاصله پنج روز تا جشنواره فجر
- پانتهآ پناهیها در نمایی از «کاپیتان»/ اولین تصویر فیلم منتشر شد
- رئیس صداوسیما به رئیسجمهور نامه نوشت/ جدال بر سر «سقوط» بالا گرفت
- انگیزه استفاده از ۵G با مقرراتگذاری هوشمند و حمایتهای دولتی بوجود میآید