حسین پاکدل میگوید ما همیشه عادت کردهایم با رنجها، غصهها، عزاداریهایمان پز بدهیم و یاد نگرفتیم با شادیهایمان این کار را انجام دهیم و دیگران را در شادیهایمان شریک کنیم.
به گزارش سینماسینما، حسین پاکدل بازیگر و کارگردان این روزها با نمایش «کابوس حضرت اشرف» در صحنه تئاتر فعال است و از سوی دیگر نیز با فیلم «خوب، بد، جلف» ساخته پیمان قاسمخانی بر پرده سینما حضور یافته است.
پاکدل درباره فعالیتهای اخیر خود و حضورش در فیلمهایی که این روزها بر پرده سینما هستند، گفت: این روزها در یک فیلم سینمایی مشغول بازی هستم که فعلاً درباره آن نمیتوانم صحبت کنم و به زودی اطلاعرسانی خواهد شد.
او درباره حضور در سه فیلم سینمایی که دوتا از آنها در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمدند بیان کرد: من بسیار از این همکاریها راضی بودم و حس خوبی برایم داشتند. هر سه فیلم برایم ارزشمند هستند. من در سه فیلم با سه ژانر مختلف حضور داشتم، فیلم «پشت دیوار سکوت» آقای جعفری جوزانی که بسیار دردمندانه به مشکلات مبتلایان به ایدز میپردازد. «خانه کاغذی» کار آقای صباغ زاده در حوزه مشکلات اجتماعی بود و به نوعی به کار شما خبرنگاران میپرداخت و در حوزه روزنامهنگاری بود و امیدوارم که اکران شود و «خوب، بد، جلف» پیمان قاسمخانی که مربوط به سال قبل است، یک کار طنز که بالاخره به رسالت اصلی خود که بحث سرگرمی و فضای شاد ایجاد کردن است، میپردازد که خیلی هم کار سختی است.
پاکدل در پاسخ به این سؤال که چطور شد پذیرفت تا در یک فیلم طنز به ایفای نقش بپردازد، عنوان کرد: فرهنگ ما در زمینه بسیاری از مفاهیم باید تلقیاش را عوض کند و این مشمول زمان است، چرا که ما همیشه عادت کردهایم با رنجها، غصهها، عزاداریهایمان پز بدهیم و یاد نگرفتیم با شادیهایمان این کار را انجام دهیم و دیگران را در شادیهایمان شریک کنیم. به همین دلیل هم مدیریت غممان خیلی قویتر از مدیریت شادیمان است و اصلاً مدیریت شادی نداریم. بر همین اساس اصلاً فیلم طنز نداریم مگر آنکه هرازگاهی یک فیلمی ساخته شود آن هم با کلی مرارت و سختی، تا بتواند لبخندی بر لب مخاطب بنشاند. اساساً در سرزمینی زندگی میکنیم که کمی خندیدن انگار جلف شده است، در صورتی که خنده جزئی از زندگی است. قرار نیست ما همیشه گریه کنیم و غمگین باشیم. البته همیشه مدیریت کردن در جامعه غمگین راحتتر است، چرا که خواستهها و نیازهایش کم است و توقعی از هستی ندارد و درکی از قیاس با جهان و زندگی مدرن ندارد. افراد این جامعه فکر نمیکنند که باید خوب زندگی کنند، بنابراین با غم کنار میآیند در صورتی که میتوان جدی بود، غمش را هم نگه داشت، ولی فضای اطراف زندگی پر از رنگ و شادی باشد. خداوند زندگی را آفریده که از آن استفاده کنیم و لبخند هم یکی از موهبتهای الهی است که باید از آن استفاده کرد و نمیدانم که چرا این اتفاق در کشور ما نمیافتد و همه چیز اینقدر سیاه و تاریک است.
بازیگر «برف روی کاجها» در ادامه درباره همکاری با پیمان قاسمخانی بیان کرد: به شدت از این همکاری راضی هستم. تقریباً اکثر کارهایی که من انجام دادم برای رفقایم بوده است. به نظرم قاسمخانی بسیار موفق بود و همان موقع هم یک مطلبی درباره این اثرش نوشتم. این فیلم ساخته شد، اما پیمان فیلمهای بزرگتر و بسیار تأثیرگذارترش را هم بعدها خواهد ساخت. مطمئن بودم که او موفق خواهد شد. پیمان یک پدیده است و نباید به سادگی از کنار او گذشت. آدمهایی که بتوانند جامعه را به خنده وادار کنند اندک هستند، ولی آدمهای اخمو و گریه انداز بسیار زیاد هستند تا دلتان بخواهد. به قول میلان کوندرا طبیعت به شکل حیرتانگیزی موجودات ابله تولید میکند.
او درباره سرانجام سریالهایی که در شبکه نمایش خانگی دارد نیز گفت: سریال «عالیجناب» ساخته سام قریبیان را داشتم که خیلی مدت است، آماده شده ولی نمیدانم چرا هنوز وارد شبکه نشده است، یک سریال دیگر هم داشتم به نام «ماه تی تی» کار آقای میرباقری که بخش اعظمی از آن کار شد، ولی فعلاً ضبط آن منتفی شده است.
پاکدل با اشاره به این که شبکه نمایش خانگی، در این حوزه موفق عمل کرده است، اظهار کرد: ما پیش از «شهرزاد» هم سریالهای خوبی داشتیم که پخش شدند اما این سریال یک استثنا بود، ولی نباید قاعده شود. همه ما این آرزو را داریم که سریالهایی ساخته شوند که همانند این سریال دیده شوند و امیدواریم که فصل دوم آن نیز ساخته شود و موفق شود. ولی نباید اینطور فکر کنیم که همه کارها عین این سریال باشند. گاهی اوقات برخی از کارها یک اتمسفر و شرایطی پیرامونش ایجاد میشود که لزوماً همه آن به خود کار برنمیگردد بلکه به نیازهای جامعه، زیباییشناسی اثر و عرضه آن برمیگردد و مجموعه این اتفاقات دستبهدست هم میدهند تا یک سریال خوب دیده شود. شاید اگر «شهرزاد» در موقعیت دیگری بود تا این اندازه نمیتوانست به موفقیت برسد.
بازیگر «لانتوری» درباره موفقیت این شبکه در مقایسه با تلویزیون نیز عنوان کرد: شبکه نمایش خانگی توانسته است موفق عمل کند و یک رسانه کاملاً جداست. تلویزیون یک مغازه سهنبش کپکزده است که همه جایش را تار عنکبوت گرفته و تاریخمصرف گذشته و مسموم است و در این میان یکسری برنامههای خوبش هم از بین میرود. بسیاری از دوستانی که زحمت میکشند چوب برخی بیخردیها را میخورند. تلویزیون این روزها محلی از اعراب ندارد و بیشتر یک شوخی بزرگ است.
منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «مسافر بیمیل» به فیلمنت آمد
- جبلی: به وعدهمان در قبال شبکه نمایش خانگی عمل میکنیم
- معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ: وزارت فرهنگ و صداوسیما در حوزه صوت و تصویر فراگیر به صورت توامان وظیفه دارند و اقدام میکنند
- «خوابم میاد» به شبکه نمایش خانگی آمد
- «سلفی با دموکراسی» وارد شبکه نمایش خانگی شد
- عرضه یک فیلم سینمایی به کارگردانی تینا پاکروان در شبکه نمایش خانگی
- فیلمنت صاحب «رادیو نت» شد/ اولین شماره با «پوست شیر»
- وزیر ارشاد: به شدت حامی تقویت شبکه نمایش خانگی هستم
- اعتراض به درخواست فیلترکردن یک پلتفرم/ نامه سرگشاده انجمن صنفی ویاودیها به رئیس صداوسیما
- حساسیتها و دشواریهای تولید و عرضه محتوا در ویاودیها بررسی شد
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- پایان استقلال در دوبله؟
- رفتار غیرمرسوم صداوسیما در قبال یک سریال نمایش خانگی
- محمدمهدی عسگرپور: کارشناسی در نهادهای فرهنگی دولتی رو به اضمحلال است/ دو قطبی شدهایم
- نظر متناقض تهیهکننده و کارگردان «کلیله و دمنه» درباره پایان این مجموعه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- اکران «درب» در سینماهای فرانسه/ آمار تماشاگران
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای دو فیلمنامه
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با بابک کریمی/ همانهایی که امروز سنتی هستند در جوانی سنتشکن بودند
- مراسم اختتامیه هفتادوششمین جشنواره کن برگزار شد/ نخل طلا به «آناتومی یک سقوط» رسید
- مروری بر ۹ فیلم بخشهای جنبی هفتادوششمین جشنواره کن
آخرین ها
- خانه هنرمندان ایران برگزار میکند؛ آکادمی هنر و خلاقیت کودک و نوجوان
- «همه چیز همه جا به یکباره»؛ فیلمی در الفبای پستمدرن
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ شورای سیاستگذاری جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان معرفی شد
- روزنههای امید/ نگاهی به فیلم «اقیانوس پشت پنجره»
- آکادمی فیلم اسپانیا از اصغر فرهادی تجلیل میکند
- بهرام رادان سخنگو شد
- ادریس البا در سریال «هواپیماربایی» بازی کرد
- دلتورو مخاطبان را شگفتزده کرد؛ نقشآفرینی کارگردان اسکاری در سریال محبوبش/ پرونده «بری» بسته شد
- پرتره لئوناردو دیکاپریو یک میلیون دلار فروش رفت
- صاحب فرزند شدن آل پاچینو در ۸۳ سالگی/ تفاوت سنی فرزندان رابرت دنیرو ۵۱ سال شد
- «ناکجا» آماده حضور در جشنوارههای ملی و بینالمللی میشود
- «قطع فوری» پرفروشترین و پرمخاطبترین فیلم هنروتجربه شد
- همزمان با ولادت امام رضا (ع) منتشر شد؛ خاطرات صدرعاملی از عزت الله انتظامی و خسرو شکیبایی
- در پانصد و سیوهشتمین برنامه سینماتِک خانه هنرمندان ایران مطرح شد؛ نسلی که ائتلاف سکوت را میشکند
- چهار فینالیست ایرانی در جشنواره قابهای اثیری
- نشست خبری مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره خانه سینما / گزارش تصویری
- سامانه هوشمند حملونقل همراه اول به پست رسید
- «دِرب» به جشنواره شانگهای میرود
- اولین حضور بینالمللی «تَله یخ» در جشنوارهای با محوریت حقوق و معضلات اجتماعی زنان
- دو جایزه جشنواره مسکو برای کارگردان ایرانی
- تحلیل علیرضا رضاداد از مصائب ساخت فیلمهای دینی/ از رستاخیز تا طلا و مس
- کیانو ریوز به عرصه موسیقی بازگشت
- آمار فروش انیمیشن «پری دریایی کوچک»/ حملات نژادپرستانه به یک ماجراجویی موزیکال
- اسکورسیزی با پاپ دیدار کرد/ یک فیلم دیگر درباره مسیح در راه است
- انتقاد برومند و عسگرپور از مواضع خزاعی/ ماهیت «خانه سینما» چیست؟
- مروری بر ۹ فیلم بخشهای جنبی هفتادوششمین جشنواره کن
- نمایش پنج فیلم ایرانی در جشنواره شانگهای
- منتقدان هالیوود ریپورتر انتخاب کردند؛ ۲۰ فیلم برتر جشنواره کن/ «آیههای زمینی» در لیست
- «گربه نره و روباه مکار» در تئاترشهر
- در نشست بررسی «رویای بنفشهها» مطرح شد: مسئله ادغام نشدن در جامعه میزبان، مسئلهای جهانی است