«آرایش غلیظ» آخرین فیلمی بود که از حمید نعمتالله اکران شد؛ فیلمی که موافقان و مخالفان بسیاری داشت. تفاوت نگاه حمید نعمتالله و روایت قصهای که درعین سرگرمکردن مخاطبش، او را با نوع دیگری از سینما آشنا میکند، تحسینبرانگیز بود، بااینحال داوران سیودومین جشنواره فیلم فجر بازی متفاوت حامد بهداد و کارگردانی خوب نعمتالله را در این فیلم نادیده گرفتند.
به گزارش سینماسینما، سه سال پس از ساخت «آرایش غلیظ»، نعمتالله فیلم سینمایی «رگ خواب» را مقابل دوربین برد؛ فیلمی که اوج و فرود رابطه میان یک زن و مرد را به نمایش میگذارد و لیلا حاتمی ایفاگر نقش اصلی این فیلم سینمایی است. او دومین تجربه سینمایی خود را با نعمتالله در این فیلم تجربه میکند و نقشی متفاوت از آنچه در«بیپولی» بازی کرده، مقابل دوربین خواهد برد. این روزها نعمتالله سرگرم ساخت فیلم سینمایی«شعلهور» است. بهانه صحبت ما با او، ساخت این فیلم است.
ظاهرا امسال با «رگ خواب» در جشنواره فیلم فجر حاضر خواهید بود. این فیلم در چه مرحلهای است؟
«رگ خواب» آماده نمایش است و مراحل فنی را پشتسر گذاشته.
تصمیم دارید «شعلهور» را هم برای جشنواره آماده کنید؟
هنوز فیلم در حال فیلمبرداری است و سخت است که از الان پیشبینیای درباره حضور فیلم در جشنواره داشته باشیم، اما سعی میکنیم فیلم تا آن زمان آماده شود.
فکر میکنم تا به امروز سابقه نداشته شما با فاصله کوتاه دو فیلم بسازید و بههرحال برای مخاطبان آثار شما این اتفاق خوبی است.
«رگ خواب» و «شعلهور» در یکسال کار نشد. این دو فیلم با فاصله از یکدیگر مراحل نگارش را پشتسر گذاشت. این دو فیلم ازجمله کارهایی است که از مدتها قبل دوست داشتم ساخته شود و برنامهریزیهایی برای چگونگی ساخت آنها داشتم تا اینکه زمینه ساختشان فراهم شد و اتفاقا در فاصلهای نزدیک از هم این اتفاق افتاد، اما همانطور که گفتم، مدتها روی نگارش این دو فیلم زمان گذاشته شد و برای خودم کارهای سادهای نبودند.
ظاهرا تصمیمی برای همکاری با تلویزیون و سریالسازی دارید؛ طرح خاصی از طرف شما پیشنهاد شده است؟
قرار مشخصی گذاشته نشده است و طرحی ارائه ندادهام، اما دوست دارم بعد از «وضعیت سفید» باز هم در تلویزیون کار کنم.
گفته میشود «رگ خواب» با موضوع و پرداخت متفاوتش میتواند نگاههای بسیاری را به خود جلب کند. تا چه حد فکر میکنید این فیلم اثر متفاوتی در کارنامه شما خواهد بود؟
امیدوارم همینطور باشد، اما من هیچوقت به قصد اینکه فیلم متفاوتی بسازم کارم را شروع نمیکنم، قطعا هدفم این نیست. این فیلم هم از جمله فیلمهایی است که از مدتها قبل طرحی برای ساختش داشتم، به آن فکر کردم و موضوع برایم جالب و حائزاهمیت بوده. همیشه دوست دارم فیلمی بسازم که با موضوعش ارتباط خوبی برقرار میکنم و برای خودم ارزش ساخت داشته است. به نظرم «رگ خواب» فیلمی خوب و تماشایی شده است و امیدوارم مخاطبان هم دوستش داشته باشند. درباره «شعلهور» هم همینطور فکر میکنم که ابتدا با موضوع ارتباط و بعد تصمیم گرفتم آن را بسازم.
منبع : شرق ـ بهناز شیربانی

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ ادامه حسرت تماشای یک فیلم پس از ۵ سال و نامزدهای پرسش برانگیز
- آقای نعمتالله، فیلمتان را به خانهها ببرید!
- در آستانه اکران فیلم در جشنواره فجر؛ اظهارات صریح یک مدیر سابق سینمایی درباره «قاتل و وحشی»
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- درخواست نعمتالله از مسئولان جشنواره فجر: «قاتل و وحشی» را یک سانس در کوچکترین سالن جشنواره اکران کنید
- معرفی بازیگران فیلم جدید حمید نعمتالله
- صدور مجوز نمایش بینالمللی یک فیلم توقیفی/ فقط خارجیها میتوانند «قاتل و وحشی» را ببینند
- «بی پولی»؛ چالشهای خطرناک یک زوج
- گفتوگو با امین حیایی/ به سرنوشت اعتقاد دارم/ آنچه در مسیرم قرار میگیرد برایم درست است
- آیا عاشقی ضعفی زنانه است؟/ «رگ خواب»؛ روایتی از یک بازی مردانه
- قاتل و وحشیِ فرهنگ
- اطلاعیه دبیرخانه چهلمین جشنواره فیلم فجر/ «قاتل و وحشی» در سال ۹۸ با امضای هفت عضو هیأت انتخاب بازبینی شده است
- همایون اسعدیان: «قاتل و وحشی» در جشنواره فجر ۳۸ بازبینی نشده است
- اطلاعیه دبیرخانه جشنواره فیلم فجر/ «قاتل و وحشی» امکان حضور در جشنواره چهلم را ندارد
- اطلاعیه سازندگان فیلم «قاتل و وحشی»/ تاکید بر نمایش این فیلم برمبنای ساختارهای قانونی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- نگاهی هرمنوتیکی به «پیرپسر»/ از «درخت گلابی» تا چاقوی خونآلود: تراژدی چهل سالهها
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نگاهی به فیلم «سوگلی»/ جدال قدرت
- از «یک تصادف ساده» تا «هفت روز»/ برنامه اکران فیلمهای ایرانی در شش ماه دوم سال ۲۰۲۵ در فرانسه
- «چشمهایش» کلید خورد
- «گلن گری گلن راس» برای بار سوم روی صحنه میرود
- توضیحی از محمد حقیقت؛ هیچ بیانیهای امضا نکردهام
- جشنواره ایتالیایی به دو فیلم ایرانی جایزه داد
- گزارشی از گیشه جهانی سینما؛ «دنیای ژوراسیک: تولد دوباره» ۱۴۷ میلیون دلار فروخت
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- نگاهی به سریال«بازی مرکب»؛ تراژدی انسانها تحت سیستمهای بیرحم
- با تجلیل از استلان اسکارشگورد؛ جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۲۵ برگزیدگانش را شناخت
- تازهها از جشنواره ونیز ۲۰۲۵/ پروژههای دو سینماگر ایرانی پذیرفته شد
- هایده صفییاری برگزیده جشنواره ترابیکا شد
- نمایش فیلم سینماگر ایرانی در ادینبورگ/ جشنواره بلغارستانی به «زیر سایه بلوط» جایزه داد
- نوجوانان و جوانان اوتیسم در نمایش «سجاد افشاریان»
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ محمد حمیدیمقدم دبیر جشنواره نوزدهم «سینماحقیقت» شد
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ مجوز ساخت چهار فیلم غیر سینمایی و سه فیلم سینمایی صادر شد
- جشنواره دانانگ به «بازی را بکش» جایزه داد
- نسخهای ناتمام از «فورد در برابر فراری»؛ چرا همکاری برد پیت و تام کروز منتفی شد؟
- آیا دنزل واشینگتن بازمیگردد؟/ دنباله «جزر و مد سرخ» ساخته میشود
- به بهانهی اکران «تنگه» در سینمای ایران/ اثری سرگرمکننده و سطحی
- «بالرین»؛ جهانی سراسر خشونت
- مهدی نادری در اینستاگرامش خبر داد؛ پیگیری سرقت یک فیلمنامه/ چگونه «دندان گرگ» به «پوست شیر» تبدیل شد
- فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز مشخص شد
- بازیگران سریال «از یاد رفته» معرفی شدند
- «تابستانی که برف آمد» به اسپانیا میرود
- فوت بازیگر فیلمهای تارانتینو؛ مایکل مدسن درگذشت
- برای فعالیتهای هنری و اجتماعی؛ کیت بلانشت، یک جایزه تاریخی مهم میگیرد
- حضور «مردهشور» در بخش مسابقه جشنواره ادینبورگ