بهروز افخمی در برنامه امشب هفت به فیلم های انتخاب شده و حاشیه هایش در چند ساعت گذشته اشاره می کند که برخی از آن ها به کارگردانان معتبری هم اختصاص دارند، اشاره می کند. او می پرسد آیا واقعا کاناپه و هجوم را هیات انتخاب رد کرده یا اتفاق دیگری افتاده است؟ او همچنین به سانسور فراوان که به این فیلم ها خورده است می پرسد که حیدری می گوید: با توجه به احترامی که قائل هستیم، به هر صورت در بدنه سینما هستید.
به گزارش سینماسینما، حیدری افزود :هیات انتخاب کاملا مستقل این فیلم ها را انتخاب کرده و مجموعه موضوع محتوا و کیفیت را دیده اند نه این که فقط کیفیت. همه ما در این چارچوب در حال زندگی هستیم و اگر فیلمی را به ارشاد ارائه دهید به مشکلاتی می خورد. فیلم آقای عیاری به خاطر موضوع به مشکلاتی خورد و انتخاب نشد. البته هجوم را ندیده ام اما در مورد آقای عیاری با توجه به این که تصمیم جشنواره باید قاطع و سریع باشد نتوانستیم تصمیم بکیریم. قطعا باید از سوی مراجع بالاتر مورد بررسی قرار بگیرد.
به گفته دبیر جشنواره همه فیلم هایی که پروانه ساخت نداشته اند، دیده نشده اند، البته فیلم درمیشیان پروانه داشته اما ارائه نشده است.
فیلم دل دیوانه فرمان آرا ارائه نشده، فیلم آباجان علیمردانی جزو فیلم های رزرو است که اگر اصلاحاتی شود انتخاب می شود، شعله ور نعمت الله را هم هیات انتخاب پذیرفته اما در بخش خارج از مسابقه هست و جزو ۴۴ فیلم خواهد بود
حیدری ادامه می دهد: مسئولیت همه فیلم های انتخاب نشده را هیات انتخاب قبول دارد و طبیعتا دبیر جشنواره هم قبول دارد. فیلمی نداشتیم که جشنواره نپذیرد و تنها فیلمی که به خاطر ممیزی بسیار روی آن بحث شده فیلم آقای عیاری بوده و بقیه مسئله کیفیت داشته اند.
آی سینما

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- از راههای رفته/ چیزهایی که نباید میگفتم!
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- سرنوشت نامعلوم سریال کیانوش عیاری/ چرا تلویزیون ۸۷ متر را گردن نمیگیرد؟
- نشست «بررسی ارتباط میان کتاب و سینما»؛ کیانوش عیاری: نمیدانم اگر سینما نباشد باید چه کار کنم؟
- نگاهی به کارنامه فیلمسازی کیانوش عیاری
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- عیاری یک شگفتی در سینمای ایران است/ کیارستمی و عیاری پیش از هنر سینما، خود را کشف کردند
- در نشست نقد و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما مطرح شد؛ قدرت و توان بازیگر نباید دیده شود/ فیلمهای عیاری دارای حدیث نفس شخصی است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نمایش و بررسی «شبح کژدم» در موزه سینما
- بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما برگزار شد/ کیانوش عیاری: نمیتوانم از سینما دل بکنم/ راز ماندگاری عیاری در تعهد به انسانیت و سینما است
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- ترامپ از برنامه «۶۰ دقیقه» ۱۶میلیون دلار خسارت گرفت
- یعقوب صباحی درگذشت
- فرانتیشک کلیشیک درگذشت
- خوانشی آدلری از پدر در «برادران لیلا»/ تاجی از توهّم بر سرِ عقده
- اجحاف در حقِ «بازی را بکش»
- «گلهای شب دریا» جایزه جشنواره مارسی را کسب کرد
- «پیرپسر»؛ شیاطین دنیایی فراموششده
- فروش جهانی ۲۱۷ میلیون دلار؛ «سوپرمن» صدرنشین گیشه جهانی سینما شد
- مستند ایرانی بهترین فیلم انسانشناسی جشنواره ایتالیایی شد
- «دختر قاصدکها» از ژاپن جایزه گرفت
- جشنواره ونیز در آستانه نشست خبری/ اعتباری که باربرا به جشنواره ایتالیایی بخشید
- با معرفی برگزیدگان پنجاه و نهمین دوره جشنواره؛ جایزه ویژه کارلووی واری به فیلم سهیل بیرقی رسید
- جایزه جشنواره روسی به «در آغوش درخت»
- «کودکان کاغذی» در راه انگلستان
- «بهانه سکوت»؛ بهانهای برای فکر کردن
- تحلیل ساختاری درام «وحشی» با تطبیق پیرنگ با فیلم «یک پیامبر» ژاک اودیار/ قهرمان رانده، پیامآور تقدیر
- اکران «ترک عمیق» از چهارشنبه
- امیر نادری رئیس هیئت داوران جشنواره ارمنستان شد
- مرگ رفاقتها در بزنگاه تاریخ/ نگاهی به سریال «تاسیان» به بهانه پخش قسمت بیست و یکم
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز
- پرتره فساد و جنون
- پیتر جکسون و سه فیلمنامه جدید؛ خالق «ارباب حلقهها» بازنشسته نشده است
- نگاهی هرمنوتیکی به «پیرپسر»/ از «درخت گلابی» تا چاقوی خونآلود: تراژدی چهل سالهها
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نگاهی به فیلم «سوگلی»/ جدال قدرت
- از «یک تصادف ساده» تا «هفت روز»/ برنامه اکران فیلمهای ایرانی در شش ماه دوم سال ۲۰۲۵ در فرانسه
- «چشمهایش» کلید خورد
- «گلن گری گلن راس» برای بار سوم روی صحنه میرود
- توضیحی از محمد حقیقت؛ هیچ بیانیهای امضا نکردهام
- جشنواره ایتالیایی به دو فیلم ایرانی جایزه داد