مجید مجیدی کارگردان فیلم «محمد رسولالله (ص)» در جشنواره خاتم،خاطراتی از هنروران این فیلم و افرادی که با نذر وارد سیاهی لشکر این فیلم شدهاند، بیان کرد.
وی در بخشی از سخنانش در مراسم تالار وحدت به خاطرهگویی از زمان ساخت این فیلم پرداخت و یادآور شد:در طول ۷ سالی که مشغول ساخت این فیلم بودیم، هنرورانی داشتیم که معمولا اهل روستاهای اطراف لوکیشن بودند و در این مدت به ما کمک میکردند. بنای ما برای ساخت این لوکیشن هم به گونهای بود تا بتوانیم برای تولیدات بعدی در حوزه تاریخ اسلام یک بستر فراهم کنیم، به همین دلیل، بسیاری از هزینههای فیلم هم صرف همین لوکیشن شد.
این کارگردان ادامه داد: در طول این مدت هنرورانی از اطراف برای کمک به ما اضافه میشدند که معمولا آدمهای روستاهای آن اطراف بودند و اصلا آن فضا برایشان مثل زیارت شده بود. حضور این افراد و عوامل زیادی که از خارج از کشور به ما کمک میکردند، جالب بود! نظیر استرارو فیلمبردار فیلم که به قول خودش از طرف پیامبر (ص) برای کمک به ساخت این فیلم دعوت شده بود.
مجیدی در ادامه یادآور شد: روزی یکی از این هنروران را دیدم که به زبان ایتالیایی با استرارو (فیلمبردار ایتالیایی فیلم) مشغول صحبت کردن است؛ رفتم و با روستایی وارد صحبت شدم و پرسیدم که چطور زبان ایتالیایی میداند؟! او هم جواب داد که استاد دانشگاه است که به صورت گمنام وارد سیاهی لشکر شده است. او گفت که نذر داشتم که در ساخت فیلم محمد(ص) کمک کنم.
او ادامه داد: عزیز دیگری در زمان استراحت نزد من آمد. او محاسن بلندی داشت و سنش هم بالا بود. وقتی با من صحبت کرد گفت که دکتر فلانی (که من آن دکتر را میشناختم) به شما سلام رسانده است. تصور من این بود که این فرد یکی از اهالی روستاهای اطراف است، بعد که جویا شدم گفت این دکتر یکی از مشتریان ماست. پرسیدم کار شما چیست؟ گفت جواهرفروشم. کار اصلیام در کویت است ولی به تهران هم میآیم اما وقتی فهمیدم فیلمی درباره پیامبر (ص) در حال ساخته شدن است، تنها کاری که از دستم برمیآمد این بود که جزو سیاهی لشکرها باشم.
مجید مجیدی همچنین یادآور شد: چند روزی از این ماجرا گذشت تا اینکه یکی از دستیارانم به من اطلاع داد که آن آقا که جواهرفروش بوده است، آمده و دستمزدش را گرفته چون ما به افرادی که محاسن بلندی داشتند، دستمزد بیشتری میدادیم، اتفاقا دستمزد بیشتری هم از ما گرفت. وقتی این موضوع را شنیدم برایم عجیب بود. زمانی که این فرد داشت با ما خداحافظی میکرد، به من گفت با این نیت به اینجا آمدهام تا بتوانم در ساخت این فیلم کمک کنم و دستمزدم را بگیرم! قصدم هم این است که وصیت کنم اگر از دنیا رفتم، کفنام را از این دستمزد تهیه کنند.
کارگردان «محمد رسولالله» خاطرنشان کرد: در طول مدتی که در شهرهای مختلف مشغول فیلمبرداری بودیم، مردم این شهرها بارها ما را به خانههایشان دعوت میکردند و نذر، قربانی میدادند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینمای ملی ایران را تعریف کنید و شکل آن را بکشید
- مجید مجیدی: در خطر سقوط قرار داریم/ تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه باشند
- سیستان و بلوچستان و فقدان پرداختن فیلمسازانِ محلی به زادبوم/ نگاهی به فیلم «هوک»
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- واکنش مجید مجیدی به فیلم بهروز شعیبی
- به بهانه یادداشت روزنامه جام جم درباره حضور فیلم سعید روستایی در جشنواره کن
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- گزارش فروش فیلمهای سینماگران ایرانی در فرانسه/ تبلیغات گسترده برای «قهرمان»
- ظرفیتهای مشترک سینمای ایران و چین بررسی شد
- خاطراتی از مواجهه مرتضی پورصمدی و مجید مجیدی با طالبان در «نردبان»/
- نامزدی «دشت خاموش» و «خورشید» در پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا
- به بهانه سالروز تولد کیومرث صابری فومنی /روایت مجیدی ،پیمان قاسمخانی ، کمال تبریزی وابوالفضل جلیلی
- پایان اکران آنلاین «خورشید» با فروش بیش از دو میلیارد تومان
- نشست دومین سوگواره فیلم عاشورایی / گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- اکران ۳ فیلم جدید از ۲۸ آذر
- در مراسم زادروز زندهیاد «داریوش مهرجویی» مطرح شد؛ مهرجویی سهم عمدهای در بخشهای مختلف تاریخ سینمای ایران دارد
- داوران هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران معرفی شدند
- یک کارگردان دیگر به دفاع از «جوکر ۲» برخاست؛ منتقدان احمق بمیرید!
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- «دِویل» با ردهبندی سنی روی صحنه میرود
- بررسی مسائل حقوقی سکوهای نمایش خانگی
- درباره نمایش «کاتیوشا»؛ تکنیک در میدان رنگ
- پنج جایزه برای فیلم ژاک اودیار/ رکورد داری «امیلیا پرز» در جوایز آکادمی فیلم اروپا
- کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد
- با همکاری همراه اول و وزارت بهداشت؛ برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با رویکردی نوین اجرایی میشود
- «لیلای بیمجنون» تمدید شد
- نگاهی به آخرین ساخته کیانوش و فرزاد دالوند؛ شنگول و منگول، از قدیم تا امروز
- تازهترین آمار از فروش فیلمهای روی پرده/ فیلم بهرام افشاری؛ پیشتاز گیشه سینما در تعطیلی آخر هفته
- برترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب ۱۰۰ منتقد سینمایی
- محمدرضا اصلانی: سینمای مستند پایگاه اندیشه است
- سویه پنهان ضد قهرمان؛ «خانواده خلج» حاصل ۴ سال فیلمبرداری است
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- معرفی نامزدهای جوایز اسپریت ۲۰۲۵
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ باب دیلن: تیموتی شالامی در نقش من درخشان خواهد بود
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است