خسرو معصومی کارگردان فیلم کار کثیف در برنامه این هفته سینمامعیار که بصورت زنده از رادیو گفتگو پخش میشد با انتقاد از شرایط موجود اکران و عدم حمایت از فیلم های اجتماعی گفت: در شرایطی که ما هم از قوه قضائیه و هم بنیاد سینمایی فارابی و بسیاری نهادهای دیگر نامه گرفته بودیم اما در آخرین مرحله و درست زمانی که قرار بود بیلبورد بگیریم، آقای فرزام معاونت تبلیغات سازمان زیباسازی شهرداری یکباره گفت من به شما بیلبورد نمیدهم و وقتی از او علت را پرسیدیم گفت فیلم شما تجاری است! پرسیدم چطور این را می گویید؟ گفت از پوستری که آورده اید معلوم است و وقتی هم که از وی خواستیم تا فیلم را ببیند گفت نیازی نیست!
به گزارش سینماسینما ، اوبا انتقاد از حوزه هنری نیز گفت: از قوه قضائیه برای حوزه هم نامه بردیم که به ما سینما بدهند اما آقای کاظمی به من گفت: آقای معصومی سینمای اجتماعی که نمی فروشد! به ما سالن ۲ سینما سپیده را دادند و یک سانس در سینما آزادی به ما نمایش دادند. من فکر میکنم این سینما سفیر ایران در جهان است. در دنیا ایران را با نفت نمیشناسند و با کیارستمی می شناسند! و همه باید دنباله روی او باشیم اما امروز فیلم هایی ساخته می شوند که ساخته شدن و ساخته نشدن آن تاثیری ندارد.من از کنار سینمایی که زهرمار را نشان می دهد رد هم نمی شوم به نظرم آقای جواد رضویان فیلمساز نیست! رک میگویم! نباید به حوزه فیلمسازی بیاید! هرکسی که از سر راه آمد که نباید فیلم بسازد! فیلمساز ناصر تقوایی بود که تاسف میخورم که دیگر فیلم نمیسازد! معصومی در پاسخ به این پرسش که مشابه این اظهارنظر را قبلا درباره شاکردوست هم داشته گفت: من درباره شاکردوست گفتم او مناسب بازی در فیلم تابو نبود اما وقتی مجری پرسید بازی شاکردوست در شبی که ماه کامل شد را چطور دیدید گفت: شاکردوست دختر با معرفتی ست اما بازی چیز دیگری است که اجازه دهید راجع به آن صحبت نکنم! معصومی در خصوص تغییر دیدگاهش درمورد مهاجرت در مقایسه میان پرپرواز و کارکثیف گفت: فیلمنامه پرپرواز را من و کیانوش عیاری براساس دیدگاه شادمهر نوشتیم و با او در خصوص تصمیمش برای مهاجرت صحبت کردیم و من به او حق دادم و برخلاف اینکه خودم مخالف مهاجرت هست اما درباره رفتن یا ماندن کسی قضاوت نمیکنم و فکر میکنم ما نباید کاری کنیم که کسی مهاجرت کند. معصومی در پایان در خصوص آخرین وضعیت نمایش فیلم توقیفی خرس گفت: در همان زمان با کمک پرویز پرستویی فیلم را به حبیب احمدزاده نشان دادیم و او هم از فیلم بسیار استقبال کرد ولی کج سلیقگی سجادپور که تخصص در کار نداشت باعث توقیف فیلم شد. من این فیلم را در مدرسه مفید قم هم نمایش دادم و دلایل سجادپور را به آنها گفتم که آنها هم خندیدند! حالا با آمدن آقای طباطبایی نژاد امیدوارم فیلم به نمایش درآید و فکر میکنم یکی از فیلم های پرفروش شود.
سینمامعیار با اجرا و کارشناسی امیرعباس صباغ و به تهیه کنندگی محمدجوادطالبی پنجشنبه ها بصورت زنده از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۴۵ از رادیو گفتگو پخش می شود.
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی داوران یک بخش جشنواره جهانی فیلم و عکس «پنج»
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- در آیین رونمایی از کتاب «سه گانه برف» مطرح شد؛ فیلمسازی که به تلخی زندگی متعهد است/ عدالتخواهی به سبک خسرو معصومی
- جشن زادروز علیاکبر صادقی در خانه هنرمندان برپا شد/ صادقی: خواب کودکانی را نقاشی میکنم که پدرانشان شهید شدند
- خسرو معصومی: عملکرد شورای پروانه ساخت سلیقهای است
- توضیحات داریوش باباییان درباره انتشار فیلم «خرس» در کانال یوتیوب شکوفا فیلم
- سینماسینما/ گزارشی از آن چه طی دو روز گذشته بر فیلم «خرس» ساخته خسرو معصومی رفت
- واکنش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی به انتشار غیرقانونی فیلم «خرس» در فضای مجازی
- هیس! کارگردانها جنجال نمیکنند/ گزارش روزنامه جامجم از حواشی اخیر در کانون کارگردانان
- اعتراض سه عضو کانون کارگردانان به تصمیمات و رفتارهای این کانون صنفی
- مراسم شب کانون کارگردانان سینمای ایران با تقدیر از خسرو معصومی برگزار شد/ صعود به قله با فیلم خرس
- آخرین وضعیت توقیف «خرس» به روایت کارگردانش
- روایت خسرو معصومی از نگاه مثبت حوزه های علمیه به فیلم خرس
- «نمای نزدیک»/ نگاهی به «کار کثیف» ساخته خسرو معصومی؛ سیاه چالهی مکافاتِ یک جنایتِ ناخواسته!
- «کار کثیف»؛ تصویری واقعی و بیاغراق از جامعه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود