فیلم «تابو» ساخته خسرو معصومی هر چند پروانه نمایش دارد اما هنوز وضعیت اکران داخلی آن مشخص نیست.
خسرو معصومی که به زودی این فیلم را در جشنواره کوچی هند نمایش میدهد، درباره آخرین وضعیت اکران عمومی آن در ایران گفت: فیلم پروانه نمایش دارد ولی هنوز زمان دقیق اکران آن مشخص نیست.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است فیلم پیش از جشنواره فیلم فجر اکران شود، توضیح داد: تهیهکننده به دنبال زمان مناسبی است تا بتواند برای فیلم اکران بگیرد اما همه چیز بستگی به وضعیت سینماها و تصمیمات شورای صنفی نمایش دارد.
معصومی که فیلم «خرس» را هم در انتظار اکران عمومی دارد، درباره وضعیت نمایش این فیلم نیز گفت: فیلم «خرس» هنوز پروانه نمایش ندارد.
او درباره دلایل صادر نشدن پروانه نمایش این فیلم، تصریح کرد: هیچ دلیلی برای این موضوع اعلام نشده است. فقط گفتهاند فعلا در اولویت اکران نیست.
معصومی درباره احتمال اکران فیلم «خرس» در گروه «هنر و تجربه» نیز گفت: آقای علمالهدی مدیر این گروه پیشنهاد داشند، فیلم را ببینند و درباره اکران آن در این گروه تصمیمگیری کنند و حالا پیگیری این موضوع و تصمیمگیری درباره آن بر عهده آقای جواد نوروزبیگی تهیهکننده فیلم است.
این فیلمساز که به زودی به عنوان داور جشنواره کوچی هند راهی این کشور میشود، ادامه داد: در این جشنواره فیلم «تابو» را هم با خود میبرم چرا که این جشنواره بازار بینالمللی بسیار قوی دارد.
، فیلم «تابو» پیش از این در جشنوارههای مونترال کانادا و سانفرانسیسکو نمایش داده شده است و در حال حاضر نیز در جشنواره فیلمهای سینمایی ایران در لندن نمایش دارد.
این فیلم دربارهی جوانانی است که در شرایط سختی قرار میگیرند و نمیتوانند ازدواج کنند. «تابو» به مسائل دست و پاگیری میپردازد که مانع ازدواج جوانان و زندگی مشترک آنها میشود.
برخی از عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: خسرو معصومی، تهیهکننده: جواد نوروزبیگی، بازیگران: الناز شاکردوست، جمال اجمالی، هادی دیباجی، جمشید جهانزاده، بیژن افشار، نورالدین اعلمی، علی محمدی، مدیرفیلمبرداری: نادر معصومی، تدوین: حسن حسندوست، طراح صحنه و لباس: هومن معصومی، صدابردار: احمد صالحی، پخش بینالمللی: مرجان علیزاده.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی داوران یک بخش جشنواره جهانی فیلم و عکس «پنج»
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- مهر آمد، سینما هم میآید؟!
- سینمای ایران در دهه آینده/ به مناسبت روز ملی سینما
- در آیین رونمایی از کتاب «سه گانه برف» مطرح شد؛ فیلمسازی که به تلخی زندگی متعهد است/ عدالتخواهی به سبک خسرو معصومی
- چرا دراماتیک نیستیم؟/ سینمای جزئیات، سینمای کلیات
- فصل جدید همکاری سینما و تلویزیون با تشکیل کارگروه مشترک
- صِفر، نوزده/ سوءتفاهم دربارهی مفهوم قضاوت
- جشن زادروز علیاکبر صادقی در خانه هنرمندان برپا شد/ صادقی: خواب کودکانی را نقاشی میکنم که پدرانشان شهید شدند
- عاشقانی که چراغ صحنه را روشن نگاه داشتهاند
- مواضع تند و تیز وزیر پیشنهادی ارشاد/ خانه سینما وجاهت قانونی ندارد، فیلمها ضدارزش و غیراخلاقیاند
- مردی که زیاد میدانست/ در یادبود حمیدرضا صدر
- خسرو معصومی: عملکرد شورای پروانه ساخت سلیقهای است
- تا کی به انتظار؟!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- معرفی نامزدهای جوایز اسپریت ۲۰۲۵
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ باب دیلن: تیموتی شالامی در نقش من درخشان خواهد بود
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است
- «بازنده»؛ حکایت آدمهای بازندهی زخمی
- نگین کیانفر: ناصر ممدوح از هویت و باورپذیری صدای خود مراقبت کرد
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- درگذشتِ نیلز آرستروپ و پارک مین جه
- «دو پرتره از دو نقاش معاصر» بررسی شد/ دانشگاهها نباید تنها به آموزش تئوریک بسنده کنند
- «مردی متفاوت» بهترین فیلم جوایز گاتهام شد
- تصاویری از پشت صحنه سریال«آیدا بین»
- کنسرت-نمایش لیلای بی مجنون / گزارش تصویری
- انتشار فراخوان اولین جشنواره عکس و فیلم تهران؛ «لالهزار»
- برنامه کارگاههای جشنواره «سینماحقیقت» اعلام شد
- علیرضا رئیسیان مطرح کرد؛ مرگ مغزی سینمای ایران بر اثر یک شوک غیرعادی
- رکوردهایی که با یک فروش انفجاری جابهجا شد/ فروش ۳ روزه «موآنا ۲»؛ بهترین افتتاحیه انیمیشنی از والت دیزنی
- معرفی مستندهای بلند و نیمهبلند هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- میزبانی صربستان از سومین جشنواره فیلم مستند ایران
- فوت یکی از برندگان اسکار/ مارشال بریکمن درگذشت
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- کارگردان «کابین» مطرح کرد/ یاسر خیر: گفتوگو، گمشده فرهنگ ماست