دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در بنامه نقد ۴ درباره پوستر جشنواره امسال و زمان نمایش فیلمها در برج میلاد توضیحاتی را ارائه کرد. به گزارش سینما سینما، محمد حیدری دبیر جشنوراه فیلم فجر با بیان اینکه سیمرغهای اصلی خود هنرمندان هستند و خسرو شکیبایی از افرادی است که در ذهن همه باقی میماند، درباره پوستر جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: «مجید برزگر ایده را در ابتدا داد و البته ما امیدوار هستیم بقیه هنرمندان هم به سیمرغ شدن برسند. ایده قرار بود بخشی نقاشی و بخشی عکس باشد و با آقای حسینپور صحبت شده بود. این عکس از آقای عابدی بود و فکر میکنم کار مجموعهای از همکاری آقای برزگر، آقای عابدی و آقای حسینپور است. اما ایده اصلی برای مجید برزگر بوده است.»
حیدری همچنین تاکید کرد: «ما به دنبال این هستیم تا زمانیکه هنرمندان زنده هستند تبدیل به سیمرغ شوند و مورد پاسداشت قرار بگیرند. هنرمندان شناخته شدهای حتی تماس گرفتند و از این ایده تشکر کردند. البته به نحوه اجرای آن ایرادهایی گرفته شده و قرار است اجرای نهاییتری روی آن انجام شود تا برای روزهای جشنواره حاضر شود.»
او همچنین درباره کاخ جشنواره امسال بیان کرد: «بهروز غریبپور افتخار دادند که پذیرفتند در کنار ما و جشنواره باشند و با انرژی و انگیزه بالایی وارد شدند. ما در جشنواره گذرگاه سیمرغ خواهیم داشت و نگاهی به همه دورههای قبلی جشنواره خواهیم داشت. هنرمندان از فرش ایرانی عبور خواهند کرد و در این گذرگاه اتفاقهای خوبی خواهد افتاد. ما قصد داریم برنامهها را دقیقتر پیش ببریم، سختگیری در تخصیص کارتها پیش گرفتهایم و بخشی از اشکالاتی که در دورهای قبلی بوده را رفع کنیم. در زمان اکران فیلمها هم تغییراتی دادیم که نمایش فیلمها از ساعت ۱۴ ظهر به بعد خواهد بود و نشستهای مطبوعاتی صبح روز بعد برگزار میشود.» دبیر جشنواره با اشاره به اینکه برخی از این برنامه ریزی ناراضی بودند، تاکید کرد: «ممکن است ۵ سانس نمایش در روز داشته باشیم و هنوز برنامهریزی دقیقی برای شکل برنامهها انجام ندادهایم.»
حیدری با تاکید بر اینکه برخی صحبتها مبنی بر افشا شدن خبرها وجود داشته، گفت: «ما در اعلام فیلمهای اولی اشتباه کردیم و چند روز دست نگه داشتیم، اما خبر فیلمها توسط رسانهای اعلام شد. به همین دلیل در شبی که اعضای هیئت انتخاب فیلمها را اعلام کرده بودند، همان شب و ساعت ۱۱ شب خبر را اعلام کردیم تا از هیجانی که ممکن است با حدس و گمانهای برخی رسانهها کاسته شود، جلوگیری کنیم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مدیرعامل جدید موزه سینما معرفی شد
- پیام رییس سازمان سینمایی به محمد حیدری چه بود؟
- احتمال وداع محمد حیدری با موزه سینما/ مدیری باسابقه پا به موزه میگذارد
- بررسی دوتابعیتیبودن داوران جشنواره فجر در کمیسیون فرهنگی
- حیدری: نمایش در کاخ مردمی تاثیر خوبی بر اکران درطول سال دارد
- توضیحات دبیر جشنواره فیلم فجر درباره بخش هنر و تجربه
- روز چهارم جشنواره/وقتی «خفه گی» پای وزیر بهداشت را به سینما باز کرد
- گزارش تصویری روز دوم جشنواره فیلم فجر – نشست خبری چراغهای ناتمام و شماره ۱۷ سهیلا
- سوال خبرنگار شرق از محمد حیدری درباره علت حضور سید ضیا هاشمی در هیات انتخاب
- پخش افتتاحیه جشنواره فیلم فجر از تلویزیون
- اعضای هیئت داوران و فیلمهای کوتاه سیمرغ فیلم کوتاه معرفی شدند
- چند رسانه جشنواره فیلم فجر را پوشش میدهند؟
- گزارش تصویری نشست خبری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر
- نشست سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر۳/از حذف لوگوی فارابی تا «امپراطور جهنم»
- نشست سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر ۲ / شفاف سازی هزینه های جشنواره
نظر شما
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- معرفی نامزدهای جوایز اسپریت ۲۰۲۵
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ باب دیلن: تیموتی شالامی در نقش من درخشان خواهد بود
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است
- «بازنده»؛ حکایت آدمهای بازندهی زخمی
- نگین کیانفر: ناصر ممدوح از هویت و باورپذیری صدای خود مراقبت کرد
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- درگذشتِ نیلز آرستروپ و پارک مین جه
- «دو پرتره از دو نقاش معاصر» بررسی شد/ دانشگاهها نباید تنها به آموزش تئوریک بسنده کنند
- «مردی متفاوت» بهترین فیلم جوایز گاتهام شد
- تصاویری از پشت صحنه سریال«آیدا بین»
- کنسرت-نمایش لیلای بی مجنون / گزارش تصویری
- انتشار فراخوان اولین جشنواره عکس و فیلم تهران؛ «لالهزار»
- برنامه کارگاههای جشنواره «سینماحقیقت» اعلام شد
- علیرضا رئیسیان مطرح کرد؛ مرگ مغزی سینمای ایران بر اثر یک شوک غیرعادی
- رکوردهایی که با یک فروش انفجاری جابهجا شد/ فروش ۳ روزه «موآنا ۲»؛ بهترین افتتاحیه انیمیشنی از والت دیزنی
- معرفی مستندهای بلند و نیمهبلند هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- میزبانی صربستان از سومین جشنواره فیلم مستند ایران
- فوت یکی از برندگان اسکار/ مارشال بریکمن درگذشت
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- کارگردان «کابین» مطرح کرد/ یاسر خیر: گفتوگو، گمشده فرهنگ ماست