پولاد کیمیایی بازیگر و کارگردان سینما در پی انتصاب حسین انتظامی به ریاست سازمان سینمایی گفت: متأسفانه محتوای فرهنگی این روزهای سینما بسیار بد، شرم آور و سخیف شده و بنده شخصا به این وضعیت موجود به شدت انتقاد دارم؛ مهمترین خواسته من از شخص رئیس سازمان سینمایی داشتن تدبیری جدی و فوری در مواجهه با این ماجرا است، آقای انتظامی شوخی های جنسی و ارزان خنداندن مردم بد است، هویت را به سینمای ایران باز گردانید.
به گزارش سینماسینما ،کارگردان فیلم سینمایی «معکوس» افزود: سال ها پیش به دلیل بد بودن شرایط اقتصادی در سینما برخی این گونه تصور کردند که باید فیلم هایی به قصد گیشه ساخته شوند، فیلم هایی از جنس فیلمفارسی یا فیلم های سینمای هند! این اتفاق به خودی خود بد نبود اما وضعیت از جایی خراب شد که کم کم هویت از این سینما رخت بربست و دیگر هیچ نشانی از فیلم و سینما در این آثار باقی نماند.
وی ادامه داد: سینمای گیشه ای خودش یک سری استانداردها و قواعدی دارد که باید رعایت شود؛ باید به کوالیته ساخت و شکل عناصر تکنیکی که در یک فیلم گیشه ای به کار می رود توجه شود باید بودجه ای که برای آن فیلم مصرف می شود مطابق با قواره و اندازه آن اثر باشد اما متأسفانه آنچه ما امروزه به اسم سینمای گیشه ای در کشورمان می بینیم هیچ یک از این خصوصیات را ندارند و همگی تبدیل به شوخی های کلامی و حتی فیزیکی جنسی شده اند و می خواهند به هر قیمتی که شده از مخاطب خنده بگیرند!
کیمیایی سپس با بیان اینکه هویت سینمایی ما این روزها گم شده تصریح کرد: متأسفانه گونه های مختلف سینمایی که پیش از این حداقل در جشنواره ها شاهد آن بودیم از بین رفته، سینما مخاطبان جدی خود را از دست داده و مخاطبانی را به دست آورده که به آن وفادار نیستند و قصدشان دنبال کردن فیلم و سینما نیست و صرفا به جهت تفریح و گذران وقت به سینما می روند تا فیلمی ببینند و سرگرم شوند.
این سینماگر در همین راستا افزود: منظور بنده این نیست که برای این افراد نباید خوراک مخصوص تهیه کرد، بلکه منظورم این است که باید در کنار این نوع آثار فیلم های با هویت ملی و اندیشه ورز هم تولید شوند و امکان عرضه و اکران عادلانه داشته باشند.
بازیگر فیلم سینمایی «خفه گی» تأکید کرد: ما کشوری دارای لحن سینما هستیم و نباید این امتیاز مهم را از دست بدهیم. گویش سینمای ما در جهان به واسطه فعالیت های سینماگران برجسته ایرانی اعتبار کسب کرده و این اعتبار بین المللی با تدبیر ویژه مدیران سینمایی باید تقویت شود نه اینکه از بین برود و ما دیگر اعتبار و جایگاهی در سطح بین المللی نداشته باشیم. مسئولان سینمایی باید بدانند نگاه صرف به گیشه باعث می شود تا اعتبار سینمای کشور در عرصه جهانی دچار آسیب و خدشه شود.
اودر پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: در آمریکا هم یکی از معیارهای اصلی سینما توجه به گیشه است اما برخلاف کشور ما آن ها گیشه را از ژانرهای مختلف اعم از اجتماعی، پلیسی، وحشت، تاریخی و… دنبال می کنند اما ما در کشورمان تنها از ۲ نوع سینما حمایت می کنیم یا سینمای سیاه نمای بی ذوق و مأیوس کننده ای که امید را از جامعه می گیرد و تلخی را رواج می دهد یا سینمایی که به سطحی ترین، مبتذل ترین و ارزان ترین شکل ممکن می خواهد خنده به لب مخاطب خود بیاورد که هر دوی این ها بسیار بد هستند.
منبع: سینما پرس

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فقدان مدیریت استراتژیک/ کرونا چطور به دادِ مسئولین سینمایی بیبرنامه رسید
- آغاز به کار رئیس جدید سازمان سینمایی/ خزاعی: به تحول ساختارها و کالبدشکافی و درون درمانی سینما نیاز داریم
- پیامهای تسلیت مدیران و صنوف سینمایی برای درگذشت فرشته طائرپور
- انتشار اولین تیزر از پشت صحنه «خائن کشی» همزمان با زادروز هشتاد سالگی مسعود کیمیایی
- عکسهای جدید از «خائنکشی» منتشر شد
- طرح حمایت از اکران فیلمهای جدید تصویب شد
- گزارش آیین اختتامیه چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران/ پژوهشگران برتر سینما معرفی شدند
- تدوین «خائنکشی» مسعود کیمیایی به پایان رسید
- انتظامی: تغییر گروه مشاغل انتظار جامعه سینمایی از ستاد ملی کرونا است
- الهام حمیدی به «خائن کشی» پیوست + عکس
- آثار مجید مجیدی در اسپانیا بررسی میشود
- مرتضی شایسته: آییننامه شورای صنفی اکران برای سال ۱۴۰۰ تصویب شد
- مصوبات جدید کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما
- اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران / گزارش تصویری
- کاناپه در کمد، روزهای ابدی روی آنتن
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- سازمان سینمایی اعلام کرد؛ بیشترین مخاطبان سینما در هفت ماه گذشته
- میتوان برادر لیلا هم نبود/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- وقتی نگاه هالیوود به زنان مورد انتقاد قرار میگیرد/ نگاهی به فیلم «بلوند»
- مار از پونه خوشش نمیآید!/ نگاهی به فیلم «چپ راست»
- تمجید مت دیمون از بازی کیلین مورفی در «اوپنهایمر»
- مطالعات سینمایی یا تحصیلات سینمایی؟/ تأملی بر ترجمهی کتابهای سینمایی
- مدیرکل اداره نظارت سازمان سینمایی: شورای پروانه نمایش از دیدن و ارزیابی «برادران لیلا» خودداری کرد
- ابد و صد روز/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- نمایش فیلم کوتاه «آغاز» در پلتفرم هاشور
- اختصاصی سینماسینما/ گفتگو با نیما جاویدی پس از جایزه سریز مانیا/ در هر واقعیتی بخشی از دروغ وجود دارد
- عاشقانهای از سه نسل؛ «جان جانان» به تهیهکنندگی حبیب الهیاری دارای پوستر رسمی شد
- درگذار از خشونت و تحقیر گذشته/ یادداشتی بر فیلم «زنی ناشناس»
- دو جایزه جشنواره فریبورگ برای «جنگ جهانی سوم»
- رونمایی از مستند «سبز بن دار»
- سمبلیک و مضمونگرا/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- «شهربانو» به رقابت آسیایی بنگلور راه یافت
- جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی به «آکتور» رسید
- آناتومی نکبت/ نگاهی به فیلم «برادران لیلا»
- وقتی پول معیار همه چیز است
- «آقای کلاین»؛ تلاش برای زدودن یک اشتباه
- سرگذشت لیلا و برادرانش
- جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی برای فیلمی به تهیهکنندگی نیکی کریمی
- عیدی اول نوروز ۱۴۰۲ با بستههای عیدانه همراه اول
- چند نفر در سال ۱۴۰۱ به تئاترشهر رفتند؟
- «قطع فوری» بهار به سینماها میآید/ آخرین فیلم علی انصاریان در راه اکران
- جایزه اصلی جشنواره ژنو به «شب، داخلی، دیوار» رسید
- «لامینور» مهرجویی در بنگلور
- واکنش تهیهکننده فیلم «هوک» به پخش تلویزیونی فیلمش
- نسخه ویژه نابینایان «بادکنک سفید» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- فیلمهای نوروزی در روزهای اول اکران چقدر بلیت فروختند؟