در سینما هیچ چیز سرجای خودش نیست که ملاک بازیگرانش درست باشد.
به گزارش سینماسینما، ثریا قاسمی در خصوص بیکاری پیشکسوتان عرصه بازیگری گفت: این مسئله٬ به علت کم کاری عوامل صنعت بازیگری است و جز این علت خاصی ندارد. هنگامی که کار کم تولید شود یک عدهای خانه نشین میشوند و این مسئله طبیعی است. بیکاری فقط برای دیگران نیست٬ بیکاری برای جامعه هنری هم وجود دارد.
او همچنین در خصوص معیار و ملاک جوانان علاقه مند به حیطه بازیگری اظهار داشت: بازیگران جوان در این عرصه٬ ملاک بینظمی و بیهویتی دارند. هرکسی فکر میکند٬ میتواند کاری انجام بدهد تا وارد این عرصه شود. در سینما هیچ چیز سرجای خودش نیست که حالا بخواهد٬ ملاک بازیگرانش درست باشد.
قاسمی در ادامه پیرامون موانع موجود بر سر راه جوانان تازه کار عرصه بازیگری افزود: هیچ مانعی بر سر راهشان وجود ندارد. جوانان٬ خودشان میایند وارد این عرصه میشوند و کارخودشان را انجام میدهند و میروند.
او پیرامون ارزیابی عملکرد جوانان در سینما و تلویزیون تصریح کرد: اگر جوانان بتوانند یاد بگیرند و در این یادگیری موفق عمل کنند٬ در این عرصه ماندگار هستند ولی اگر یاد نگیرند و نتوانند خوب عمل کنند از این عرصه میروند. مانند بسیاری از بازیگران دیگر که آمدند و رفتند. عملکرد جوانان به خودشان بستگی دارد ما نمیدانیم این بازیگری که امروز آمده است٬ میماند یا نه.
این بازیگر پیرامون ملاک انتخاب نقش در فیلم و سریال اظهار داشت: من هیچ معیار و ملاکی برای انتخاب نقش ندارم و هیچ معیاری در حال حاضر مهم نیست. اگر کاری پیشنهاد بدهند ما انجام میدهیم٬ اگر هم کاری نباشد٬ خونه نشین میشویم چون انتخابی نداریم٬ الویتی هم برای انتخاب نقش نداریم. در زمان حال٬ اینطور نیست که ما ده تا پیشنهاد کار داشته باشیم و بخواهیم از میان آنها انتخاب کنیم. هرکسی هم که میگوید اولویت برای من کارگردان یا سناریو است٬ شعار میدهد.
قاسمی در پایان درخصوص فعالیت در تئاتر گفت: تئاتر در حال حاضر در اتاقکهای خصوصی اجرا میشود٬ نه سالن دارد نه متن تاثیرگذار و مناسب و نه تماشاچیهایی که تماشا کنند و حتی هویت هم ندارد. من اصلا به این تئاتر علاقهای ندارم و فعالیت نمیکنم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تصویربرداری سریال «حکم رشد» ادامه دارد/ تدوین همزمان
- «حبس مجرد» با بازی ثریا قاسمی کلید خورد
- خبرهایی از فیلم «حرف آخر»/ معرفی بازیگران
- رونمایی از «بانو» با حضور ثریا قاسمی
- ثریا قاسمی چگونه از کسب جایزه آسیاپاسفیک مطلع شد؟
- نقشآفرینی ثریا قاسمی با گریمی متفاوت در یک فیلم سینمایی + عکس
- مادرانی که در قاب سینمای ایران ماندگار شدند / از رقیه چهرهآزاد و نادره تا جمیله شیخی
- ثریا قاسمی و مریم امیرجلالی جلوی دوربین «هیات مدیره» رفتند
- ثریا قاسمی در گفتوگو با سینماسینما/ اگر در جشنواره فجر فیلم هم داشته باشم، در این رویداد حاضر نخواهم شد
- برترینهای یازدهمین جشن منتقدان سینمایی
- آرایش در نزدیکى جبهه ها!
- ثریا قاسمی در پاسخ به سینماسینما/ دیگر زمان آن نیست که دنبال خودنمایی باشم
- اعتراض تلویحی ثریا قاسمی به داوری جشنواره فیلم فجر
- اشاره حامد بهداد به نادیده گرفته شدن بازیاش در «سد معبر»
- توضیح نجفی درباره حواشی جشنواره فجر/ گوشی ثریا قاسمی خاموش بود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- نگاهی هرمنوتیکی به «پیرپسر»/ از «درخت گلابی» تا چاقوی خونآلود: تراژدی چهل سالهها
- «سودابه»؛ فیلمی برخلاف ذائقهسازی مرسوم سینمای ایران
- «سودابه»؛ باورها و ترسها در اجتماع خشمگین
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- مرگ رفاقتها در بزنگاه تاریخ/ نگاهی به سریال «تاسیان» به بهانه پخش قسمت بیست و یکم
آخرین ها
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- رویداد «جنگ چهره زنانه ندارد» برگزار شد
- در آستانه شش سالگی سوینا؛ نسخه ویژه نابینایان «نرگس» با صدای باران کوثری منتشر میشود
- هیات داوران جشنواره لوکارنو معرفی شد
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- تهیهکننده سریال خبر داد؛ «سووشون» رفع توقیف شد
- میزبانی جشنواره جیفونی از سه فیلم ایرانی
- «پیر پسر» در یک جمله؛ فیلمی که رازهای این سرزمین را آشکار میکند
- «بیسروصدا»؛ زمزمه تلخ زیر لایههای تاریک شهر
- ترامپ از برنامه «۶۰ دقیقه» ۱۶میلیون دلار خسارت گرفت
- یعقوب صباحی درگذشت
- فرانتیشک کلیشیک درگذشت
- خوانشی آدلری از پدر در «برادران لیلا»/ تاجی از توهّم بر سرِ عقده
- اجحاف در حقِ «بازی را بکش»
- «گلهای شب دریا» جایزه جشنواره مارسی را کسب کرد
- «پیرپسر»؛ شیاطین دنیایی فراموششده
- فروش جهانی ۲۱۷ میلیون دلار؛ «سوپرمن» صدرنشین گیشه جهانی سینما شد
- مستند ایرانی بهترین فیلم انسانشناسی جشنواره ایتالیایی شد
- «دختر قاصدکها» از ژاپن جایزه گرفت
- جشنواره ونیز در آستانه نشست خبری/ اعتباری که باربرا به جشنواره ایتالیایی بخشید
- با معرفی برگزیدگان پنجاه و نهمین دوره جشنواره؛ جایزه ویژه کارلووی واری به فیلم سهیل بیرقی رسید
- جایزه جشنواره روسی به «در آغوش درخت»
- «کودکان کاغذی» در راه انگلستان
- «بهانه سکوت»؛ بهانهای برای فکر کردن
- تحلیل ساختاری درام «وحشی» با تطبیق پیرنگ با فیلم «یک پیامبر» ژاک اودیار/ قهرمان رانده، پیامآور تقدیر
- اکران «ترک عمیق» از چهارشنبه
- امیر نادری رئیس هیئت داوران جشنواره ارمنستان شد
- مرگ رفاقتها در بزنگاه تاریخ/ نگاهی به سریال «تاسیان» به بهانه پخش قسمت بیست و یکم
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز