حمیرا ریاضی با بیان اینکه «علاوه بر مراکز استانی، اساساً صداوسیما هم به بودجه بیشتری نیاز دارد»، گفت: به عنوان مثال در مورد کار خودم که تحصیل کرده این رشته هستم و سالها عشق و علاقهام بازیگری بوده است، این پرسش مطرح میشود که چرا باید فرصت کمتری برایم پیش بیاید که در کارهای نمایشی حضور داشته باشم؟
به گزارش سینماسینما، این بازیگر با اشاره به نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استانها که هم اینک در اهواز در حال برگزاری است، اظهار کرد: اولین بار است که در این جشنواره حضور دارم اما پیش از این نیز به قول معروف دستی بر آتش داشتم و با این مراسم آشنا بودم. به طور کلی به نظرم این جشنواره برای ایجاد انگیزه، رقابت و تعامل میان استانها خیلی خوب است. اما مشروط بر اینکه بودجههای مناسبی به آنها تعلق بگیرد و از منابع و نیروهای انسانی حمایت شود تا جذب شوند.
او که اخیرا با مرکز همدان صداوسیما همکاری داشته است، با بیان اینکه «علاوه بر مراکز استانی، اساساً صداوسیما هم به بودجه بیشتری نیاز دارد»، گفت: در مورد کار خودم که تحصیلکرده این رشته هستم و سالها عشق و علاقهام بازیگری بوده است، چرا باید فرصت کمتری برایم پیش بیاید که در کارهای نمایشی حضور داشته باشم. این موضوع چندین دلیل متعدد دارد، اما به نظر میرسد که تعدد کارها باعث میشود که از نیروی انسانی بیشتر استفاده شود.
بازیگر سریال «روزگار جوانی» دربارهی حضور کمرنگ خود در سالهای اخیر، یادآور شد: در این چند سال پیشنهادهایی داشتم که مورد علاقهام نبودند و در واقع خودم را در آن نقشهای پیشنهاد شده نمیدیدم. این موضوع دلایل گوناگونی دارد که یکی از آنها میتواند کمبود بودجه و کم شدن پیشنهادات و تولید آثار خوب باشد.
ریاضی در پایان گفت: به هر حال بودجهها در این چند سال اخیر کاهش پیدا کرده و کارها محدودتر شده است، اما همهی ماجرا این نیست. مسائل زیادی وجود دارد که من ممکن است در جریان آنها نباشم یا دوست ندارم در آن ماجرا حضور داشته باشم. وقتی میبینم که برخی از دوستان که عزیز من و نور چشم همه ما هستند، ممکن است همزمان در چند سریال حضور داشته باشند، این ممکن است در ذهن من و مردم سوال ایجاد کند که چرا افرادی همانند من در آن مجموعهها حضور ندارند. این موضوع میتواند به همان بحث سلیقه کارگردان و عوامل پشت دوربین برگردد و خیلی موضوعات دیگر.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- بیماری مانع حضور رضا رویگری در «دلباخته» شد
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
- دغدغههای هنرمندی که نیم قرن در عالم بازیگری فعال است
- «کوچه ژاپنیها» و «عنکبوت» مجوز ساخت گرفتند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- انگیزه استفاده از ۵G با مقرراتگذاری هوشمند و حمایتهای دولتی بوجود میآید
- اهدای جایزه همراه اول به پایاننامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
- بازیگر باید پوست کلفت باشد/گفت وگو با مینا عبدی بازیگر
- اسکار و سزار زنان فیلمساز را فراموش کردهاند یا…
- آن دقایق جانکاه/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- صدایی که کلمات را تبدیل به تصویری واضح میکرد/ در یادبود هوشنگ لطیفپور
- تکملهای بر یادداشت رمانتیسم خونبار
- یک اجرای جنونآمیز/ یادداشت کارگردان «ملاقات خصوصی» درباره بازی پریناز ایزدیار
- جشنوارهای در تسخیر فارابی، اوج و حوزه هنری/ فیلمهای بخش سودای سیمرغ فجر چهل و یکم معرفی شدند
- همراه اول با هدف جذب نخبگان و بهعنوان حامی الماس در «نمایشگاه کار» حضور دارد
- «درب» بعد از جشنواره فجر اکران میشود
- نامزدهای جوایز سزار معرفی شدند/ «معصوم» در صدر
- حساسیتها و دشواریهای تولید و عرضه محتوا در ویاودیها بررسی شد
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سینماهای مردمی جشنواره فجر اعلام شدند
- با حضور مسعود شعاری، مهران مهرنیا و فردین خلعتبری؛ مداخلهی هنرمند موسیقی در صورتبندی امروز و فردا بررسی میشود
- نامزدهای اسکار ۲۰۲۳ اعلام شد
- انیمیشن «خانه» بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیکا آرژانتین شد
- عاشقانهای که دچار کماقبالی شد/ نگاهی به فیلم «ملاقات خصوصی»
- نیکی کریمی، کیارستمی را به جشنواره برلین بُرد
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای سه فیلمنامه
- مثل یک خانواده بزرگ و صمیمی در دوران طلایی مطبوعات/ در یادبود ابوالحسن مختاباد
- «بیمادر» بهترین فیلم جشنواره بینالمللی داکا شد
- فهرست فیلمهای جشنواره برلین کامل شد / یک کارگردان ایرانی در بخش «مواجهه»
- همراه اول برترین اپراتور تلفن همراه در حوزه فروش
- در اولین «مستندات یکشنبه» مطرح شد؛ روایت بیواسطه انقلاب؛ از مصر تا ایران/ وقتی دوربینها سند میسازند
- جذابیتهای پنهان نیازهای اساسی/ نگاهی به فیلم «مثلث غم»
- این برخورد دوگانهی دردناک/ درباره اولین کنگره بانوان تاثیرگذار
- حسین شهابی درگذشت
- اساسنامه خانه سینما بهزودی تغییر میکند