«فرناندو مندز لیته» رئیس آکادمی سینمای اسپانیا در تجلیل از اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی از او به عنوان یکی از بهترین کارگردانان سینمای جهان یاد کرد.
به گزارش سینماسینما، وی در برنامه دیدار جمعی از سینماگران عضو آکادمی با فرهادی گفت: برای ما افتخاری است که این فیلمساز بزرگ را در بین خود داشته باشیم؛ کسی که خود عضو هیات امنای آکادمی سینمای اسپانیاست.
در این برنامه علاوه بر اعضای آکادمی سینمای اسپانیا جمعی از علاقمندان سینمای فرهادی نیز حضور داشتند.
«مندز لینه» که علاوه بر کارگردانی به عنوان یکی از برجستهترین منتقدان سینمای اسپانیا هم شناخته میشود، افزود: فیلم «درباره الی» اولین ساخته فرهادی بود که در سال ۲۰۰۹ در اسپانیا اکران شد و از همان زمان ظهور کارگردانی کاملا متفاوت را در سینمای جهان نوید داد.
به گفته رییس آکادمی سینمای اسپانیا، «فرهادی کارگردانی کاملا متفاوت، سنجیده، نوگرا و در عین حال کلاسیک است. فیلمسازی که به جوهره مسائل در داستانهای خود میپردازد. او شیوهای کاملا ویژه خود را دارد؛ ولی در عین حال قابل به اشتراک گذاشتن است.»
در این برنامه «آلوارو لونگوریا» مدیرکمپانی «مورنا فیلم» و تهیهکننده اسپانیایی فیلم «همه میدانند» درباره شیوه کار اصغر فرهادی صحبت کرد و گفت: «هیچ گاه نتوانستیم راز شیوه کار فرهادی را کشف کنیم، مثلا این که چگونه بازیگران فیلمهای خود را هیپنوتیزم میکند.»
در «همه میدانند» بازیگران صاحب نامی چون پنه لوپه کروز و خاویر باردم و گروهی دیگر از مهمترین بازیگران اسپانیایی زبان حضور داشتند.
پس از این نشست فیلم «فروشنده» که با آن فرهادی یکی از دو جایزه اسکار خود را بدست آورد، نمایش داده شد.
اصغر فرهادی در سفر به اسپانیا همچنین یک کارگاه بازیگری سه روزه را نیز در شهر مادرید هدایت کرد. در این کارگاه سی نفر از بازیگران پرتجربه و جوان از چند کشور از سراسر دنیا شرکت داشتند.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اصغر فرهادی به آلپ میرود
- «شهر زیبا»ی فرهادی به آمریکای شمالی رسید
- اصغر فرهادی در لسآنجلس فیلم میسازد
- آکادمی فیلم اسپانیا از اصغر فرهادی تجلیل میکند
- اصغر فرهادی در یک فیلم جشنواره کن/ «اتاق ۹۹۹» و سوالی کلیدی درباره سینما
- بازنده این بازی متأسفانه اصغر فرهادی بود
- «درباره الی» در بلژیک و هلند به روی صحنه رفت
- مسترکلاس اصغر فرهادی در موزه ملی سینمای ایتالیا
- اصغر فرهادی رئیس هیات داوران جشنواره فیلم لوکزامبورگ شد
- بازیگر فیلم فرهادی رئیس مراسم جوایز سزار شد
- دو فیلم ایرانی مورد علاقه باراک اوباما
- متن کامل پاسخ وکیل اصغر فرهادی در «ایندیوایر» به گزارش نیویورکر
- ورنر هرتزوگ به «قهرمان» اصغر فرهادی جایزه میدهد
- یادداشت اصغر فرهادی برای مهسا امینی : ما خودمان را به خواب زده ایم
- اصغر فرهادی رئیس هیئت داوران فستیوال زوریخ شد
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- فصل دوم «بگو بخند» تولید میشود/ معرفی داوران
- در نمایش و تحلیل «دوربین فرانسوی» مطرح شد؛ کثیریان: یک مستند «راشومون»وار/ ضرابینسب: فیلمی بازیگوش و سرخوشانه
- بررسی مسائل مبرم سینما در نشست مشترک شورایعالی تهیهکنندگان و کانون کارگردانان
- عاید نباء در پنل «غزه» سینماحقیقت
- «نفس» بهترین فیلم جشنواره پالرمو شد
- بیتا فرهی به خانه ابدی بدرقه شد
- صدور ۳۶ پروانه ساخت غیرسینمایی
- گاتهام ۲۰۲۳ برندگانش را شناخت/ «زندگیهای گذشته» بهترین فیلم شد
- رونمایی از اولین عکس «آنیتا، گمشده در اخبار»/ مستند-انیمیشن ایرانی به هند رفت
- نمایش «مشق امشب» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران
- «اعترافها و دروغها» از نیمه آذر روی صحنه میرود/ رونمایی از پوستر
- پیامهای تسلیتی که برای درگذشت پروانه معصومی منتشر شد
- افتتاح رویداد «فناوری آینده» عمان با حضور همراه اول
- جایزه اول جشنواره فرانسوی برای «آیههای زمینی»
- پروانه معصومی درگذشت
- تجلیل از مارک رافلو در جشنواره سانتا باربارا/ جایزه برای مکاشفه
- کتاب محسن امیریوسفی اجازه توزیع در بازار کتاب را پیدا نکرد
- میزبانی عمارت نوفللوشاتو از دو نمایش جدید
- اهدای تندیس ملی رضایتمندی مشتری به همراه اول
- بردلی کوپر برای یک «خماری» دیگر آماده است
- فراخوان همراه اول برای توسعه ایده، راهکار و محصول مبتنی بر ۵G
- فوت یک مستندساز و فیلمبردار؛ سعید بخشعلیان درگذشت
- مهسا قریشی: پیکر بیتا فرهی سهشنبه بدرقه میشود/ دوست داشت در خاک ایران آرام بگیرد
- پناهیان: مسئله حجاب با ساخت ۲ سریال قابل حل است / احدی در جمهوری اسلامی عرضه ساخت این سریال را ندارد
- نمایش «نگهبان شب» در جشنواره تفلیس
- نمایش دو مستند از «کامران شیردل» در موزه سینما
- حمایت صندوق جهانی سینما از پروژه ایرانی
- مجید مجیدی: در خطر سقوط قرار داریم/ تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه باشند
- تفاهم معاونت علمی ریاستجمهوری و همراه اول برای توسعه اولین فبلب IoT کشور
- پرومتهای در زنجیر نولان/ نگاهی به فیلم «اوپنهایمر»