رامبد جوان بازیگر و کارگردان در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با فیلم «نگار» در بخش سودای سیمرغ حضور یافت، فیلمی کاملا متفاوت از آنچه که تاکنون در کارنامه جوان به ثبت رسیده است.
به گزارش سینماسینما، در این فیلم نگار جواهریان، محمدرضا فروتن، علیرضا شجاع نوری، مانی حقیقی، آتیلا پسیانی و افسانه بایگان به ایفای نقش پرداختهاند. نگار” در جشنواره فجر در ۹ بخش نامزد دریافت جایزه شد و در بخش بهترین موسیقی (کریستف رضاعی) جایزه گرفت.
جوان درباره ساخت این فیلم و ایده شکل گیری آن گفت: عاشق سینمای اکشن هستم و از دیدن این فیلمها بر پرده سینما لذت میبرم. سه چهار سال پیش موقعیتی در ذهن من شکل گرفت و داستانی بر این اساس که دختری در تهران حقش خورده شده است و حالا میخواهد حقش را پس بگیرد، اما هیچ کس او را نمیشنود و به او توجه نمیکند، در انتها این دختر از بس که شنیده نمیشود، دست به کار عجیبی میزند. احسان گودرزی را از تئاتر میشناسم و تجربه خوبی با او داشتم، به عنوان نویسنده ذهن سیال و فوقالعادهای دارد و از آنجا که تئاتری است و خیلی اهل سینما نیست کار با او خوبیها و بدیهای خاص خودش را دارد. زمانی که موضوع را مطرح کردم به همراه نگار و احسان شروع به نگارش قصه کردیم و سپس از کسانی که دوست داشتیم، دعوت به همکاری کردیم.
کارگردان «ورود آقایان ممنوع» افزود: وقتی فیلمنامهنویسی دیوانه مانند احسان گودرزی کنارتان باشد و بازیگری مثل نگار جواهریان هم در تیم خود داشته باشید، نتیجه میشود «نگار»؛ فیلمی که همهچیز آن با هم جور است و حتی بازی غلوشده مانی حقیقی هم در دل فیلم مینشیند و بیرون نمیزند. مهمترین نکته «نگار» این است که همه ما میدانستیم دنبال چه هستیم و چه میخواهیم. من سالهاست دراین عرصه مشغول کار هستم و در این فضا بودم، «نگار» به نظرم یک تجربه لذت بخش برای همه عوامل فیلم است، چرا که همه چیز حرفهای پیش رفته است.
وی درباره بازی گرفتن از بازیگران این فیلم به عنوان کارگردان کار اظهار کرد: یک کارگردان بیشتر یک تماشاچی خوب است و خیلی این طور نیست که بازیگر را در تمام زوایای بازی او هدایت کند. من وقتی بازیگری مثل نگار جواهریان دارم، تنها درباره نقش و موقعیت با او صحبت میکنم و او نیز برای خودش چینش میکند و وقتی به اجرا میگذارد و به آن عینیت میبخشد، من به عنوان کارگردان پیشنهاداتم را به بازیگر میدهم. جایی که کارگردان مجبور است به بازیگر بگوید که بایست کنار و بعد آنچه را که میخواهد بازی کند تا بازیگر متوجه شود، یعنی به عنوان کارگردان بازیگر را اشتباه انتخاب کرده است.
جوان همچنین درباره بازی متفاوت محمدرضا فروتن دراین فیلم نیز بیان کرد: به نظرم محمدرضا فروتن در این فیلم یک اجرای تکمیل شده امروزی، آسیب دیده همان نقشهای قدیم را اجرا کرده است. او همان عاشق، دیوانه، مجنونی است که آمده در این روزگار و حاضر است پدر دختر مورد علاقهاش و خودش را بکشد،عاشقی نیست که بیاید وسط بایستد و بگوید او را میخواهد. در واقع جنس بازی او نیز به نسبت تمام اتفاقات این روزها تغییر کرده است، او عاشق مجنونی است که مانند آدمهای امروز دروغگو شده است.
کارگردان «اسپاگتی در هشت دقیقه» درباره غلو امیز بودن برخی از بازیها و شباهت آن به فضای فیلمهای هالیوودی و تاثیر این فیلمها بر آنچه که ساخته است، عنوان کرد: من به شدت فیلم بین هستم، در واقع خوره فیلم هستم. در همه جای جهان وقتی کاری انجام میدهیم ذهن ما به خاطر اندوختههایمان و آنچه که در ذهن دارد، خیلی چیزها را شبیه به هم میبیند. حتی یک نقاشی را وقتی شما میبینید این اتفاق برایتان میافتد و آشنازدایی میکنید. حتی دکور اینجا ممکن است برای شما یک جای دیگر را تداعی کند. همه چیز میتواند به هم ربط داشته باشد و سینما به دلیل رفتار بشری که در آن وجود دارد، میتواند انسانها و رفتارهایشان را به همه چیز مرتبط کند. وقتی مانی حقیقی در سکانسی فریاد میزند و یک غلو عمدی هم در آن سکانس وجود دارد، میتواند شما را یاد بازی یک بازیگر خارجی بیاندازد، اما اینطور نبود که بخواهیم عین همان بازی را تکرار کند.
جوان در ادامه به ژانر فیلم اشاره کردو افزود: فیلم «نگار» یک فیلم به شدت عاشقانه است. به دلیل عشق پدر به دخترش و دختر به خانواده و به همین خاطر او به این حال و روز در می آید. قصه ما از ابتدا هم یک قصه جنایی – اکشن- معمایی بود.
این کارگردان درباره سایر فعالیتهای خود و تصمیمش برای ساخت فیلم بعدی گفت: کار بعدی را پاییز سال بعد کلید میزنم و یک فیلم عاشقانه تلخ خواهد بود. عاشقانهای دیوانهوار که تماشایش هیجان انگیزخواهد بود. اثری متفاوت که تجربهاش را پیش از این نداشتهاید. قصه آن را باز هم احسان گودرزی مینویسد و جالب است بدانید حال وهوای فیلم در سال ۱۴۲۵ میگذرد.
او همچنین درباره حضور نگار جواهریان در این فیلم نیز اظهار کرد: حتما این تجربه را تکرار خواهم کرد، «نگار» برای من لذت بخش بود و نگار جواهریان بازیگر بسیار خوبی است که تجربه همکاری با او لذتبخش است.
جوان در خاتمه به «خندوانه» اشاره کرد و افزود: «خندوانه» برای من زندگی نگذاشته است و به همین دلیل نمیتوانم در بخشهای دیگر فعالیت داشته باشم. «خندوانه» تا تابستان سال آینده ادامه خواهد داشت و بعد از آن به اتمام میرسد و من میتوانم با فراغ خاطر به کارها و فعالیتهای دیگرم نیز تمرکز کنم.
منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- از ۲۵ فروردین؛ سریال هومن سیدی به شبکه نمایش خانگی میآید
- نگاهی به «شیهه»/ به کودکی که هرگز زاده نشد
- ساخت نسخه ویتنامی فیلمی با بازی پیمان معادی و نگار جواهریا
- تیرهتر از شب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- نمایش «مخاطب» رفع توقیف شد
- در دیار خود غریب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- ققنوسی که از خاکستر برنخاست/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- با بازی نگار جواهریان، لیلی رشیدی و علی باقری؛ «مخاطب» در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میرود
- «خاتون» و زنده کردن حس وطن پرستی
- پرسش بیپاسخ درباره ایران/ نگاهی به سکانس آخر سریال «خاتون»
- تهرانی که اشغال بود/ ادای احترام «خاتون» به بهرام بیضایی
- خندوانـه چگونه خندوانـه شد؟
- سویههای تمجیدنشدنیِ سریال «خاتون»
- خاتون خیالی
- طراحی هنری «خاتون»؛ تحسین برانگیز و هویتمند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آتش و باد کمکم میگسترد/ نگاهی به سریال «آتش و باد»
- از راههای رفته/ چیزهایی که نباید میگفتم!
- به بهانه نمایش فیلم سپیده فارسی در کن؛ نامه سرگشاده کن لوچ و پل لاورتی خطاب به جامعهی بینالملل سینماگران در حمایت از صلح/ دیگر نمیتوان ادعا کرد که ما نمیدانستیم
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- معرفی داوران فیلمنامه جشنواره فضای باز
- در نیمه راه جشنواره/ ستارههای منتقدان به کدام فیلمها رسید؟
- داستانی که در زندان اتفاق میافتد؛ دیمین شزل نقش اصلی فیلمش را به دنیل کریگ پیشنهاد داد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری دبیر سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان شد
- «موج و مرجان و خارا» نمایش داده میشود
- پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس»
- «در آغوش درخت» به اکران آنلاین رفت
- یک حضور غافلگیرکننده در کن؛ کوین اسپیسی جایزه یک عمر دستاورد هنری را میگیرد
- هجدهمین جشن شب بازیگر برگزار شد؛ ما زنده بهآنیم که در صحنه بمانیم
- از راههای رفته/ چیزهایی که نباید میگفتم!
- برای هشتمین دوره پیاپی؛ محمدمهدی عسگرپور نایبرئیس فیاپف شد
- کریستن استوارت: تأثیر ترامپ بر صنعت فیلم وحشتناک است
- «مهمانی شام» در تماشاخانه هامون
- «دشت میخواند» جایزه ویژه جشنواره آلمانی را گرفت
- مسافر آستانه: جشنواره «ستاره ناهید» با رویکرد پیوند ادبیات فارسی و نمایشنامه برگزار میشود
- در پی حادثه پیست اتومبیلرانی ورزشگاه آزادی؛ حمیدرضا درجاتی، عکاس ورزشی درگذشت
- کمدی شریف بسازید/نگاهی به فیلم صد دام
- «پل صراط»، روی ریل نخل طلا
- تازهترین آمار فروش فیلمهای روی پرده؛ ۴۰۹ میلیارد، سهم گیشه سینماها از ابتدای ۱۴۰۴
- طبقه فرودست، اخلاق و مسالهی انتخاب
- هستی محمایی برترین بازیگر فستیوال فیلم زنان اسوان شد
- به بهانه نمایش فیلم سپیده فارسی در کن؛ نامه سرگشاده کن لوچ و پل لاورتی خطاب به جامعهی بینالملل سینماگران در حمایت از صلح/ دیگر نمیتوان ادعا کرد که ما نمیدانستیم
- آغاز تولید فیلم سینمایی «در میان ما» به کارگردانی سیامک ابراهیمی در ایران و ترکیه
- آغاز دومین کنگره بینالمللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی با حمایت همراه اول
- اظهارات تازه وکیل تتلو؛ ازدواج موقت موکل بنده با نیت خالصانه برای توبه بوده است
- واکنش مونا مهرجویی به حکم پرونده قتل والدینش؛ ما درخواست اعدام نداریم
- نسخه ویژه نابینایان «گربههای اشرافی» با صدای نازنین مهیمنی منتشر میشود
- تعشق صدا و تصویر
- آغاز رقابت برای دریافت نخل طلا/ جشنواره کن با سخنرانی آتشین دنیرو و آغازی تارانتینویی شروع شد
- رییس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد: تایید حکم قصاص برای قاتل مهرجویی و محمدیفر