رضا کیانیان با حضور در نمایشگاه مطبوعات، درباره رابطه اهالی هنر با رسانهها توضیح داد و گفت: «در مرحله اول این رسانهها هستند که به ما محتاجاند و بعد ما هستیم که به آنها نیاز داریم.»
به گزارش سینماسینما، رضا کیانیان از جمله هنرمندانی بود که روز یکشنبه هفتم آبان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات آمد.
این بازیگر سینما و تئاتر، در پاسخ به این سوال که رابطه اهالی تئاتر با رسانهها را چطور ارزیابی میکند، گفت: «به نظر من مطبوعات و خبرگزاریها همپای تئاتر رشد نکردهاند. تئاتر رشد کرده است و ما فقط در تهران شبی ۱۰ هزار نفر تماشاگر داریم که به تماشای تئاتر مینشینند و شما به عنوان رسانه اگر از این ماجرا جا بمانید در واقع آن ۱۰ هزار نفر را از دست دادهاید. شما باید به فکر جذب آن ۱۰ هزار نفر باشید و اگر به سمت تئاتر بروید، این تماشاگران هم به سمت شما میآیند اما خیلی از رسانهها انتظار دارند تئاتر به سمت آنها برود، در صورتی که ماهیت رسانه این است که به طرف مسائل مختلف و از جمله تئاتر حرکت کند.»
او ادامه داد: «در سالهای اخیر و در دولت حسن روحانی، تئاتر بسیار رشد کرده است، باور کنید پایتختهای جهان به تعداد سالنهای تئاتر تهران غبطه میخورند اما شما رسانهها چقدر در این زمینه کار کردهاید؟!»
کیانیان در پاسخ به این که به صورت عامتر رابطه هنرمندان سایر شاخهها را با رسانهها چطور میبیند، افزود: «در مرحله اول این رسانهها هستند که به ما محتاجاند و بعد ما هستیم که به آنها نیاز داریم. در تمام دنیا رسانهها برای این که با یک هنرمند گفتوگو کنند، مبلغی را به او میپردازند. این جا ما پول نمیگیریم اما بعضی از رسانهها انتظار دارند نوکرشان باشیم و هر چه میخواهند و میگویند بگوییم چشم!»
او تصریح کرد: «زندگی ما چیست؟! این است که اثر هنری تولید کنیم و زندگیمان این نیست که در رسانهها حضور داشته باشیم ولی رسانهها زندگیشان و دلیل وجودیشان این است که اتفاقاتی را که در جامعه میافتد، بازتاب دهند. پس رسانهها باید آنچه را ما انجام میدهیم، منعکس کنند. همین!»
کیانیان که چند ماه پیش نمایش «حرفهای» را با بازی خودش، بهاره رهنما و هدایت هاشمی در تماشاخانه خصوصی پالیز روی صحنه برده بود، در مورد وضعیت تئاتر خصوصی و حرکت آن به سمت جذب بازیگران چهره برای تضمین گیشه هم گفت: «شما اگر با پول خودتان یک سالن تئاتر باز کنید آیا کاری میکنید که ضرر بدهید؟! جریان تئاتر خصوصی در ایران نوپاست و خوبیها و بدیهایی دارد. این دولت است که باید برنامهریزی کند و خودش را با شرایط تئاتر خصوصی تطبیق دهد اما در حال حاضر دولت از تئاتر خصوصی جا مانده و هیچ برنامهای برایش ندارد.»
او در پایان گفت: «من به شهرستانها که میروم به بچههای تئاتری میگویم شما نباید از اداره ارشاد شهرتان توقع داشته باشید بودجهای را که در اختیار دارد به شما بدهد که شما تئاتر روی صحنه ببرید. شما باید خودتان تئاترتان را بسازید! میپرسند چطور؟! راههای زیادی هست که در همان گفتوگوها به آنها میگویم. میگویند پس بودجهای که در اداره ارشاد است باید صرف چه چیزی شود؟! میگویم آن بودجه برای این است که از تهران نمایشهای خوب را به شهرستانها دعوت کنند تا شما با تولیدات حرفهای آشنا شوید. در تهران هم همین بودجه باید صرف دعوت از گروههای خارجی شود تا باز هم با تولیدات حرفهای آشنا شویم. پول دادن صرف به گروه تئاتری باعث رشد تئاتر نمیشود و شاهدش این که در این سالها که تئاتر رشد کرده، کسی به آن پولی نداده است!»
منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نشست رسانهای جشنواره هنر زنده است برگزار شد/ جایی برای دیده شدن آنها که دیده نشدهاند
- کیانیان خطاب به عیسی کلانتری: چرا ما باید بین مرگِ با بی برقی و مرگِ با دود مازوت، یکی را انتخاب کنیم؟
- اختصاصی سینماسینما/ واکنش کیانیان به ماجرای مازوت
- رضا کیانیان و علی مصفا با «آهو» به جشنواره فیلم فجر میروند
- پایان فیلمبرداری فیلم «آهو»
- برشهای کوتاه/ سکانسهایی از «آژانس شیشهای»
- یادداشتهای ۱۱ سینماگر و منتقد درباره مسعود مهرابی (بخش دوم)/ او تا آخرین لحظه کارِ مفید کرد
- واکنش رضا کیانیان به درخواست کیهان برای ممنوع الکاری سینماگران
- گزارش رونمایی از تندیس علی نصیریان در موزه سینما/ نسل تکرارنشدنی در بازیگری + ویدئو
- تاملی بر بازیگران سنتی و مدرن در سینمای ایران/ بخش دوم
- بازیگران «مجوز خروج» معرفی شدند
- از موزه سینما تقدیر شد/ پیشنهادات رضا کیانیان به موزهها
- تمام وسوسههای زمین، فیلمی برای ایام کرونا
- مراسم اختتامیه آیین ملی «چله عشق» / گزارش تصویری
- رضا کیانیان «قصر شیرین» میرکریمی را برای نابینایان صوتی کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- توضیحات تهیهکننده «روزهای ابدی» درباره استفاده از کلاه گیس/ بازیگران ارمنی بودند
- تصاویری از زنان سریال «پیکی بلایندرز»
- برگزیدگان جوایز لومیر معرفی شدند/ جایزه بهترین فیلم برای «عشق و عاشقی»
- روایت منطقی از اخلاق گریزی/ نگاه جامعه شناختی به «دزد دوچرخه» به بهانه پیدایش گونههای نوپدید فاشیسم در دنیا
- رونمایی از لوگوی «لیپار»
آخرین ها
- تصاویری از زنان سریال «پیکی بلایندرز»
- توضیحات تهیهکننده «روزهای ابدی» درباره استفاده از کلاه گیس/ بازیگران ارمنی بودند
- برگزیدگان جوایز لومیر معرفی شدند/ جایزه بهترین فیلم برای «عشق و عاشقی»
- ویدئویی از مصاحبه با بهزاد فراهانی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- سیاوش طهمورث به شبنشینی زمستانی «دست در دست» میرود
- نامزدهای اسکار سینمای اسپانیا معرفی شدند
- روایت منطقی از اخلاق گریزی/ نگاه جامعه شناختی به «دزد دوچرخه» به بهانه پیدایش گونههای نوپدید فاشیسم در دنیا
- در آستانه زادروز بهمن فرمانآرا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «یک بوس کوچولو» با صدای علیرضا آرا + تیزر
- رونمایی از لوگوی «لیپار»
- واکنش عیاری به مقایسه حجاب در فیلم کاناپه با حجاب در سریال شمقدری
- برپایی مردمی جشنواره با اعمال محدودیتها/ جهانپور: مخاطبان با رعایت توصیهها در جشنواره شرکت کنند
- روزی روزگاری تئاتر/ گزارش تصویری از کنسرت-نمایش «سی»
- کاناپه در کمد، روزهای ابدی روی آنتن
- کجا بروم با اسبی که جایی نمی رود؟!/ نگاهی به فیلم «ناگهان درخت»
- پوستر فیلم خانه ماهرخ منتشر شد/ ماجرای سوختن یک بازیگر
- گزارش تصویری از فیلم «روزی روزگاری آبادان»
- اکبر عبدی در «نون خ۳» حضور ندارد/ حضور یک کاراکتر کرونایی در سریال
- گزارش فروش گیشههای آمریکا/ لیام نیسن گیشه را از «زن شگفت انگیز» گرفت
- «لاکپشت و حلزون» به جشنواره فیلم فجر نرسید
- روایت تصویری از روز خونین تاریخ آمریکا در «به اضافه مستند»
- «روزی روزگاری آبادان» آماده نمایش در جشنواره فیلم فجر شد
- ولگردی که رستگار میشود/ نگاهی به فیلم «بارانداز»
- نایب رئیس مجلس: رئیس صداوسیما در اسرع وقت اهانت به قوم کرد را مورد رسیدگی قرار دهد
- آقازادهها و حافظه جمعی/ نگاهی به سریال «آقازاده»
- پوستر «سه روز و سه قتل» رونمایی شد
- سینماسینما/ ژاک برال کارگردان ایرانی-فرانسوی درگذشت
- سکانس طلایی/ ابله
- برشهای کوتاه/ چگونه استانیسلاوسکی حرفه بازیگری را دگرگون کرد
- معرفی برندگان جوایز فیلم مستند «ایدا»/ جایزه بهترین مستند برای فیلمی به تهیهکنندگی اوباما
- سیری در «روح»/ Soul به روایت تصویر