افسانه پاکرو میگوید: الان برای فیلم بلند آمادهام و حتی توانایی ساخت سریال را هم دارم ولی این دلیل نمیشود که فیلم کوتاه را کنار بگذارم.
به گزارش سینماسینما، بعد از فیلم سینمایی «رویای خیس» گمان میرفت سینمای ایران شاهد پدیده جدیدی در بازیگری خواهد شد اما چند سال دوری از کار بازیگری باعث شد در گفتوگوی کوتاهی علت ماجرا را جویا شویم.
افسانه پاکرو میگوید: بعد از فوت آقای کیارستمی از لحاظ روحیه کاملا بههم ریختم و تا همین الان نتوانستم پروژهای را قبول کنم.
بازیگر رویای خیس گفت: من سه سال است در سینمای ایران کار نکردهام. قبل از این سه سال هم درگیر پروژه چین آقای کیارستمی بودم. بعد از فوت ایشان از لحاظ روحی کاملا به هم ریختم و تا همین الان نتوانستم پروژهای را قبول کنم.
پاکرو ادامه داد: آن موقع اینقدر حالم بود که الان نسبت به آن حال و هوا خیلی بهتر هستم. قبل از ورود من به پروژه آقای کیارستمی ایشان کار میکردند و من نمیتوانم زیاد در رابطه با این پروژه صحبت کنم.
او درباره نحوه آشناییای خود با مرحوم کیارستمی گفت: من به واسطه یک فستیوال خارجی با ایشان آشنا شدم و همکاری من با ایشان صرفا برای تدوین بود.
افسانه پاکرو درباره همکاری با مرحوم کیارستمی گفت: اسم کار ابتدا «علی و کوچه» بود ولی اسم آن به «تکنیک و منو به خانه ببر» تغییر پیدا کرد. اولین اکران آن هم در جشنواره ونیز بود.
این بازیگر ادامه داد: مردم خیلی میگویند چرا نیستید. درحالی که پرکارترین دوران کاریام را سپری کردم و وقتی با آقای کیارستمی کار کردم دیگر نمیتوانستم با فرد دیگری کار کنم چون شما وقتی با بزرگترین و بهترین دارید کار میکنید، نه میتوانید و نه راضی میشوید با دیگری کار کنید و بعد از آن من برای بازی قطعی شدم. در این مدت من خیلی پیشنهاد بازی داشتم. ولی متاسفانه زمان خیلی بدی بود و از هیچ کاری پشیمان نمیشوم چون همیشه کاری که دوست داشتم را انجام دادم. ولی از نظر روحی موقعیتی نبوده که سرکاری بروم.
او افزود: من حرفهای زیادی نمیتوانم در رابطه با بزرگی آقای کیارستمی بزنم. ایشان از نظر رفتاری و کاری به شدت به افکار و سلایق من نزدیک بودند. کتاب شعری از ایشان کار کردیم به اسم معشوق که مجموعهای از شعرهای تمام شاعرهایی بود که در رابطه با معشوق شعر گفته بودند. کارهای زیادی از قبیل عکاسی و نجاری هم با ایشان انجام دادم. این مدت کم برای من هزار سال تجربه به همراه داشت.
بازیگر فیلم «محاکمه» درباره فعالیت کم این روزهایش در سینما گفت: من بعد از رویای خیس دوست داشتم بیشتر در پشت صحنه فعالیت کنم. به خاطر همین بعد از رویای خیس به دفتر انجمن سینمای جوان رفتم و دوره کارگردانیام را گذراندم و از آنجا به بعد سعی کردم بروم و تمام چیزهایی که به کار کارگردانی مربوط است را یاد بگیرم و تمرین کنم. با اینکه فیلمهای کوتاه من به واسطه کار بازیگری که انجام میدادم، همیشه تهیهکننده داشت و حتی یکبارهم این اتفاق افتاد و با یک تهیهکننده مطرح کار کردم ولی بعد از آن تصمیم گرفتم بصورت مستقل کار کنم.
افسانه پاکرو درباره زمان ساخت فیلم بلند گفت: خیلی به من میگفتند که نمیخواهی اولین فیلم بلندت را بسازی؟ گفتم خیر. من خودم را نمیتوانم گول بزنم و در آن برحه زمانی باید بیشتر روی خودم کار میکردم. دوست دارم به احساس خودم احترام بگذارم و تمایلی برای به اشتراک گذاشتن این احساس با بقیه ندارم. تا اینکه دروغ بگویم یا فیلم بازی کنم برای کسی. اما الان برای فیلم بلند آمادهام و حتی توانایی ساخت سریال را هم دارم. ولی این دلیل نمیشود که فیلم کوتاه را کنار بگذارم. من هروقت اراده کنم به سینمای کوتاه بازمیگردم.
او در پایان گفت: من بارها گفتم که صفحه اینستاگرام ندارم و به نام من صفحههای زیادی باز شده است و اینکار هنوز ادامه دارد. صفحات قلابی پارسال من بیشترین فالوور را داشت. به نام من کانال تلگرامی میزنند. تلفن من را میفروشند به من زنگ میزنند و میگویند توروخدا صحبت کنید ما تلفنت را خریدهایم. بسیار آزاردهنده است وقتی که شب گوشی را چک میکنید از ۱۰ تماس ۸ تای آن مزاحم باشد.
منبع: ایلنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نیکی کریمی، کیارستمی را به جشنواره برلین بُرد
- ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما از نگاه منتقدان و نویسندگان ورایتی/ از ایران «کلوزآپ» در لیست قرار دارد
- اکران فیلمی از عباس کیارستمی در جشنواره فیلم تلوراید ۲۰۲۲
- اهدای جایزه کیارستمی در یک جشنواره فرانسوی
- مردی که خودِ زندگی بود و دیگر هیچ/ به بهانه سالروز درگذشت عباس کیارستمی
- در «یک روز با کیارستمی» مطرح شد؛ «طعم گیلاس» درباره خودکشی نیست/ میراث کیارستمی از «گزارش» تا «بلیتها»
- «یک روز با کیارستمی» را در خانه هنرمندان تجربه کنید
- بهمن فرمانآرا در مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی: اگر ما گل میدیدیم، کیارستمی ریشه را میدید
- مسئولان فقط تنبیه بلد هستند؟
- ژولیت بینوش جایزه سنسباستین را دریافت میکند
- انقراض ژانر عاشقانه
- «کپی برابر اصل» کیارستمی در جمع برترین فیلمهای فرانسوی قرن ۲۱ از نگاه مجله ایندیوایر
- روزی که پرویز صیاد به کیارستمی گفت فیلمساز حکومتی
- سهم سینماگران ایرانی در داوری جشنواره کن
- مروری بر حضور سینمای ایران در جشنواره کن؛ از «زیر درختان زیتون» تا «برادران لیلا»
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- خانه هنرمندان ایران میزبان «سرزمین خیالی من» میشود/ اعتراضاتی که با بلیت مترو کلید خورد
- در چهارمین نشست «بازیابی» مطرح شد؛ کوک کردن ساز «اعتراض» در جامعه موسیقی/ هیچکس به داد ما نمیرسد
- نخستین تصویر و اطلاعات از فیلم پر بازیگر جشنواره فجر/ «یادگار جنوب» آماده نمایش شد
- آخرین آمار فروش سینماها در فاصله پنج روز تا جشنواره فجر
- پانتهآ پناهیها در نمایی از «کاپیتان»/ اولین تصویر فیلم منتشر شد
- رئیس صداوسیما به رئیسجمهور نامه نوشت/ جدال بر سر «سقوط» بالا گرفت
- انگیزه استفاده از ۵G با مقرراتگذاری هوشمند و حمایتهای دولتی بوجود میآید
- اهدای جایزه همراه اول به پایاننامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
- بازیگر باید پوست کلفت باشد/گفت وگو با مینا عبدی بازیگر
- اسکار و سزار زنان فیلمساز را فراموش کردهاند یا…
- آن دقایق جانکاه/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- صدایی که کلمات را تبدیل به تصویری واضح میکرد/ در یادبود هوشنگ لطیفپور
- تکملهای بر یادداشت رمانتیسم خونبار
- یک اجرای جنونآمیز/ یادداشت کارگردان «ملاقات خصوصی» درباره بازی پریناز ایزدیار
- جشنوارهای در تسخیر فارابی، اوج و حوزه هنری/ فیلمهای بخش سودای سیمرغ فجر چهل و یکم معرفی شدند
- همراه اول با هدف جذب نخبگان و بهعنوان حامی الماس در «نمایشگاه کار» حضور دارد
- «درب» بعد از جشنواره فجر اکران میشود
- نامزدهای جوایز سزار معرفی شدند/ «معصوم» در صدر
- حساسیتها و دشواریهای تولید و عرضه محتوا در ویاودیها بررسی شد
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سینماهای مردمی جشنواره فجر اعلام شدند
- با حضور مسعود شعاری، مهران مهرنیا و فردین خلعتبری؛ مداخلهی هنرمند موسیقی در صورتبندی امروز و فردا بررسی میشود
- نامزدهای اسکار ۲۰۲۳ اعلام شد
- انیمیشن «خانه» بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیکا آرژانتین شد
- عاشقانهای که دچار کماقبالی شد/ نگاهی به فیلم «ملاقات خصوصی»
- نیکی کریمی، کیارستمی را به جشنواره برلین بُرد
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای سه فیلمنامه
- مثل یک خانواده بزرگ و صمیمی در دوران طلایی مطبوعات/ در یادبود ابوالحسن مختاباد
- «بیمادر» بهترین فیلم جشنواره بینالمللی داکا شد
- فهرست فیلمهای جشنواره برلین کامل شد / یک کارگردان ایرانی در بخش «مواجهه»