شریل بون ایزاکس بار دیگر به عنوان رییس آکادمی اسکار انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از اسکرین دیلی، هیات آکادمی علوم و هنرهای تصویری دیشب با رای گیری برای انتخاب رییس این آکادمی، شریل بون ایزاکس را برای چهارمین بار به عنوان رییس انتخاب کرد.
بون ایزاکس با توجه به زن و سیاهپوست بودن، انتخاب خوبی برای آکادمی بود تا بر مسایل مورد نظر اعضا مبنی بر افزایش تعداد اقلیتها و زنان تاکید کند. این در حالی است که وی سال پیش با بالا گرفتن اعتراضها در مرکز این مسایل قرار گرفت و تلاش کرد تا بر تغییرات لازم تاکید کند.
در ماه ژانویه او اعلام کرد از اسکاری که مختص سفیدپوستان شده دلشکسته است. از آنجا بود که هشتک اسکار زیادی سفید است شکل گرفت و صدای اعتراض زیادی بلند شد.
در انتخابات دیشب جفری کولند به عنوان نایب رییس اول (در کمیته جوایز و رویدادها) و جان بیلی به عنوان نایب رییس (در کمیته حفاظت و تاریخ) و کاتلین کندی به عنوان نایب رییس (در کمیته موزه) انتخاب شدند.
نانسی اوتلی به عنوان نایب رییس (در کمیته آموزش)، جیم جیانوپولوس به عنوان خزانهدار (رییس کمیته مالی) و دیوید رابین به عنوان دبیر انتخاب شدند.
بیلی، جیانوپوولس، کندی و کورلند در واقع در پستهای خود ابقا شدند در حال که رابین و اوتلی برای نخستین بار این پستها را کسب کردند.
اعضای مدیریت از میان تمام اعضای اسکار و با رای عموم انتخاب میشوند.
بون ایزاکس مدیر بازاریابی است که اکنون ریاست «سیبیآی انترپرایز» را برعهده دارد و برای کمپانی پارامونت کار میکند. او اولین آمریکایی آفریقایی تبار است که در طول ۸۸ سال فعالیت اسکار به عنوان رییس آن انتخاب شده است و تاکنون تنها سه زن این پست را به دست آورده بودند. بت دیویس بازیگر مشهور این جایگاه را سال ۱۹۴۱ تنها برای دو ماه در اختیار داشت و فی کانین فیلمنامه نویس نیز چهار سال از ۱۹۷۹ تا ۸۳ دیگر زنی بود که رییس اسکار شد.
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
- رقابت آثار ایرانی و خارجی برای جایزه بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر
- به مناسبت ۸۶ سالگی/ گوگل یاد عمر شریف را زنده کرد/ آنچه درباره این بازیگر نمی دانید
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- زمان پخش خندوانه مشخص شد/ دورهمی برنامه سال تحویل ۱۴۰۰
- «سرزمین آوارگان» بهترین فیلم سال شد
- غافلگیرکننده و فراتر از انتظار
- تحلیل روانشناسی فیلم ها در ایام نوروز /از حکایت دریا تا روزهای نارنجی و بنفشه آفریقایی
- برای حفظ نوشتار فارسی باید بجنگیم
- شیرین بینا به سریال مناسبتی ماه رمضان پیوست
- دیوید بکام برای شبکه دیزنی پلاس برنامه ورزشی میسازد
- حبیب اسماعیلی: کار هنری نیازمند تحقیق و پژوهش است
- برشهای کوتاه/ نقشآفرینی ژان کلود کریر در «کپی برابر اصل»
- «آن شب» از نگاه دوربین / گزارش تصویری
- افتتاح مراسم روز جهانی زنان در اسپانیا با «شیار۱۴۳»
- اعلام ترکیب نهایی فیلمهای اکران نوروز ۱۴۰۰ به فردا موکول شد
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش دهم
- نتفلیکس «چشم آبی روشن» را خرید
- صدابردار فیلم «سرزمین آوارهها» خودکشی کرد
- چرا هنرمندان در اولویت دریافت واکسن نباشند؟
- پلاک ۱۴۰۰ با المان های نوروزی در رادیو
- معرفی برندگان جوایز گویا/ اسکار اسپانیا به «دختران» رسید
- رونمایی از تصویر امین حیایی در «برف آخر» + عکس
- مجموعه داستان «تهران، قلهک، کوچه آفتاب» منتشر شد
- نظامنامه اکران ۱۴۰۰ فردا نهایی میشود/ آغاز اکران نوروزی از ۲۰ اسفند
- سکانس طلایی/ شاهدی برای تعقیب
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش نهم
- سواد رسانهای و جامعه ایرانی
- ایناریتو «برزخ» را با داریوش خنجی کلید زد
- سری جدید سریال «دودکش» کلید خورد
- «تابوی لیرو» آماده نمایش شد/ نفرین شکار
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش هشتم
- در رادیو با هم حرف بزنیم
- برشهای کوتاه/ تصاویری از پشت صحنه فیلمهای کریستوفر نولان