
فیلم “سایه های موازی” عاشقانه ای غیر متعارف و مبتنی بر پیچیدگی های شخصیتی و متنی است. فیلمی که بعد از “پل خواب” اکتای براهنی دومین اقتباس امسال سینمای ایران از اثار داستایوفسکی است. اصغر نعیمی در گفتگو با “سینما” درباره شکل گیری فیلم “سایه های موازی” گفت: به نظرم درسینمای ایران بی مهری زیادی به اقتباس های ادبی شده و همیشه در پس ذهنم یکی از داستان های مورد علاقه ام برای اقتباس، داستان نازنین داستایوفسکی بود و انرژی زیادی صرف شده تا فضای این داستان از قرن نوزدهم به ایران امروز منتقل بشود.
اصغر نعیمی در ادامه درباره تولید این فیلم گفت: عمده ترین چالش تولید برای من انتخاب بازیگران بود و یکی از اتفاق های جذابی که در این فیلم افتاده این است که ابوالفضل پورعرب بعد از ۸ سال با “سایه های موازی” به سینما باز می گردد و نقش متفاوت و غیر منتظره ای در این فیلم دارد. اتفاق خوب دیگر بازی شهاب حسینی در این فیلم است و سوپراستاری از نسل فعلی در کنار سوپر استاری از نسل قبل در “سایه های موازی” حضور دارد. آقای سیامک صفری دیگر بازیگر این فیلم است و سمیرا حسن پور نقش “نازنین” یعنی نقش زن اصلی این فیلم را بازی می کند و خیلی برای اجرای خوب و در ست این نقش تلاش شده است.
اصغر نعیمی در گفتگو با “سینما” فیلم “سایه های موازی” را تجربه متفاوتی در مسیر فیلمسازی اش دانست و گفت: این فیلم با سرمایه خصوصی و بر عکس فیلم های مدعی مستقل به معنای واقعی تولید مستقلی داشتته و حتی آقای توکل نیا وام هم برای ساخت این فیلم وام هم نگرفته است.
منبع: روزنامه سینما

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- جایزه جشنواره اسپانیایی به «آخرین حرکتِ» شهاب حسینی
- توضیح شهاب حسینی درباره صحبتهایش در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران
- شهاب حسینی به فیلم هالیوودی علی عطشانی پیوست
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- «آخرین حرکتِ» شهاب حسینی، بهترین فیلم شمال آمریکا شد
- «رها» با شهاب حسینی کلید میخورد
- «شین» دوباره اکران میشود
- راهیابی فیلم شهاب حسینی به جشنواره بینالمللی فیلم نالیوود تورنتو
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها
- اکران آنلاین «مقیمان ناکجا» با بازی شهاب حسینی
- «دو روز دیرتر»؛ یک فیلم سینمای بدنه که جایش در جشنواره نیست
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر / گزارش تصویری
- اهدای جوایز سالانه فیلم و تلویزیون ایرلند؛ «چیزهای کوچک این چنینی» بهترین فیلم و کیلین مورفی بهترین بازیگر مرد شد
- نقدی بر پوشش یکجانبه خبرنگاران از جشنواره موسیقی فجر
- سه فیلم و همه راههایی که به بیراهه رفتند
- سهم سینمای ایران از اکران در غرب؛ فقط فیلمهای زیرزمینی
- اعلام فیلمهای اکران نوروز ۱۴۰۳/ ۴ فیلم جشنواره فجر ۴۳ در نوبت اکران قرار گرفت
- ادای احترام به بزرگانی چون شما وظیفه ماست
- هفتاد و پنجمین جشنواره برلین با فیلم تام تیکور افتتاح شد
- سومین شب جشنواره موسیقی فجر / گزارش تصویری
- برلیناله ۲۰۲۵: رقابت آثار اجتماعی و مستقل در جشنوارهای برجسته
- نقدی بر پوشش یکجانبه خبرنگاران از جشنواره موسیقی فجر
- نفسهایی که به شماره افتاده/ راهکارهایی برای بقای سینمای مستقل
- از مراسم بزرگداشت، بینیازم/ انتقاد حسین علیزاده از جشنوارهی موسیقی فجر
- امیرحسین حاجیلو درگذشت
- یک یادداشت در هفت پرده
- فشار بر سریال تینا پاکروان ادامه دارد/ ساترا: «تاسیان» مجوز نمایش ندارد
- دومین شب جشنواره موسیقی فجر / گزارش تصویری
- دلافکار: اکبر زنجانپور تاریخ تئاتر ماست/ زنجانپور: «یوزفکا» بغضمان را باز کرد
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- سریال «صد سال تنهایی»؛ شاهکار مارکز به اثری خیرهکننده در تلویزیون تبدیل شده است
- معرفی داوران دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- با صدای رخشان بنیاعتماد، لیلی گلستان، جهانگیر و باران کوثری؛ نسخه صوتی داستان «تیستو سبزانگشتی» منتشر میشود
- فرهیختگان ادعا کرد: شعبدهبازی در آرای مردمی؟/ ابهام در انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران جشنواره فجر
- مرثیهها در فراقِ فروغ؛ نامت سپیده دمی است
- تهمینه میلانی داور جشنواره فیلم هند شد
- آیین گشایش چهلمین جشنواره موسیقی فجر / گزارش تصویری
- نخستین شب چهلمین جشنواره موسیقی فجر / گزارش تصویری
- حضور همراه اول در نمایشگاه کار ایران، فرصتی برای جذب استعدادهای جوان
- پیام حسن پورشیرازی به مصطفی زمانی؛ از تو آیین و رسم جوانمردی آموختم
- جمال و رومئو، ژولیت و شاه