مریم سعادت که خود عروسکگردان شخصیت «زیزی گولو» بوده است، از آینده «کلاهقرمزی» میگوید.
به گزارش سینماسینما، این بازیگر با اشاره به درگذشت دنیا فنیزاده یادآور میشود که «فکر نمیکنم حتی خود دنیا هم راضی باشد که کلاهقرمزی دیگر نباشد؛ دنیا نسبت به «کلاهقرمزی» خیلی متعصب بود و اصلاً دوست نداشت که عروسکش را فرد دیگری در دست بگیرد، اما دلیل ندارد که به این فکر کنیم که «کلاهقرمزی» باید بعد از دنیا از بین برود.»
سعادت که معتقد است «اسم دنیا همیشه در کنار اسم «کلاهقرمزی» هست و خواهد بود»، میگوید: هر فرد دیگری که بخواهد «کلاهقرمزی» را بگرداند، قطعاً این عروسک دچار تغییر و تحولاتی خواهد شد، ولی به هر حال این هم جزئی از زندگی است. وقتی عروسکی معروف و شناختهشده میشود، به خاطر مجموعه عواملی است که آن عروسک را شکل دادهاند؛ که مهمترین این عوامل صدا و عروسکگردانی است. «کلاهقرمزی» هم با صدای حمید جبلی و عروسکگردانی دنیا ماندگار شد و متن خوب و کارگردانی مناسب هم در ماندگاری این شخصیت بسیار تاثیرگذار بوده است.
او که در مجموعه «قصههای تا به تا» نقش «اعظم خانم» را ایفا میکرد، میگوید: «کلاهقرمزی» هم انشاءالله راه خودش را با درایت آقایان جبلی و طهماسب پیدا میکند. به هر حال خیلی شهمات میخواهد که یک نفر بعد از دنیا، «کلاهقرمزی» را دست بگیرد. اما بلاخره این اتفاق میافتاد و مردم هم میپذیرند؛ البته یاد دنیا در خاطر همه ما باقی خواهد ماند.
سعادت همچنین به نبود عروسک «جنابخان» در فصل چهارم «خندوانه» اشاره کرد و گفت: خیلی برایم جالب است وقتی عروسک «جنابخان» دست خود آقای سالارزهی بود، کسی آن را نمیشناخت. اگر او به سود خود از ساخت این عروسک رسیده بود که «جنابخان» را به مجموعه «خنداونه» نمیداد و همان زمان به این فکر میافتاد که این عروسک انحصار خود او است؛ اما وقتی عروسکی معروف میشود، همه یاد انحصارطلبیهایشان میافتند. به هر حال واقعا حیف است که «جناب خان» دیگر در «خندوانه» نیست.
او به شخصیت «زیزیگولو» اشاره میکند و میگوید: آن مجموعه هشت ماه طول کشید و در قسمت آخر «زیزی گولو» حضور نداشت و من هم نقشم تمام شده بود، ولی از غصه نتوانستم روز آخر سر ضبط بروم در کنار بقیه باشم. آن زمان «زیزی گولو» را به همراه عادل بزدوده میگرداندیم؛ زمانی که من نقش داشتم یا در خیابان و جاهای شلوغ بودیم، آقای بزدوده عروسکگردانی میکرد، اما با وجود اینکه اکثر اوقات آن را میگرداندم، حس انحصاری به آن نداشتم. به هر حال این خیلی طبیعی است که عروسک در دست عروسگردان خودش شخصیت پیدا میکند و وقتی دست فرد دیگری میرود انگار گلویش را گرفتهاند و اتفاق بدی در حال وقوع است.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آینده مبهم «خندوانه» از نگاه رامبد جوان
- در جشن سالانه نمایشگران عروسکی عنوان شد؛ روایت حجازیفر از چالشهای «مبارک»/ مرضیه برومند: دنبال بودجه بدوید
- فیلمبرداری فیلم کوتاه «شپش» پایان یافت/ روایتی متفاوت از یک تنهایی
- رامبد جوان و پله فوتبالیست افسانهای
- مروری بر چند مجموعه عروسکی خاطرهانگیز/ عروسکهایی که سلبریتی شدند
- معرفی هیات داوران دو بخش جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان
- بازگشت «خندوانه» به تلویزیون از عید فطر
- معرفی برنامههای شبکه دو به مناسبت عید فطر
- فینالیستهای خندانندهشو۳ مشخص شدند
- بازگشت جنابخان از پنجشنبه به «خندوانه»
- قصهی خانه مادربزرگ/نگاهی به فیلم «شب طلایی»
- یک استاد دانشگاه : خنداندن درخندوانه بسیار تصنعی است/خندوانه در این سالیان رقیب خوب نداشته
- فصل هشتم «خندوانه» در راه است + تیزر
- نسیم سرد تابستانی/ درباره برنامههای شبکه «نسیم»
- برشهای کوتاه/ ترانهای که برادران هاشمی به یاد مادر خود خواندند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- خانه هنرمندان ایران میزبان «سرزمین خیالی من» میشود/ اعتراضاتی که با بلیت مترو کلید خورد
- در چهارمین نشست «بازیابی» مطرح شد؛ کوک کردن ساز «اعتراض» در جامعه موسیقی/ هیچکس به داد ما نمیرسد
- نخستین تصویر و اطلاعات از فیلم پر بازیگر جشنواره فجر/ «یادگار جنوب» آماده نمایش شد
- آخرین آمار فروش سینماها در فاصله پنج روز تا جشنواره فجر
- پانتهآ پناهیها در نمایی از «کاپیتان»/ اولین تصویر فیلم منتشر شد
- رئیس صداوسیما به رئیسجمهور نامه نوشت/ جدال بر سر «سقوط» بالا گرفت
- انگیزه استفاده از ۵G با مقرراتگذاری هوشمند و حمایتهای دولتی بوجود میآید
- اهدای جایزه همراه اول به پایاننامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
- بازیگر باید پوست کلفت باشد/گفت وگو با مینا عبدی بازیگر
- اسکار و سزار زنان فیلمساز را فراموش کردهاند یا…
- آن دقایق جانکاه/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- صدایی که کلمات را تبدیل به تصویری واضح میکرد/ در یادبود هوشنگ لطیفپور
- تکملهای بر یادداشت رمانتیسم خونبار
- یک اجرای جنونآمیز/ یادداشت کارگردان «ملاقات خصوصی» درباره بازی پریناز ایزدیار
- جشنوارهای در تسخیر فارابی، اوج و حوزه هنری/ فیلمهای بخش سودای سیمرغ فجر چهل و یکم معرفی شدند
- همراه اول با هدف جذب نخبگان و بهعنوان حامی الماس در «نمایشگاه کار» حضور دارد
- «درب» بعد از جشنواره فجر اکران میشود
- نامزدهای جوایز سزار معرفی شدند/ «معصوم» در صدر
- حساسیتها و دشواریهای تولید و عرضه محتوا در ویاودیها بررسی شد
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سینماهای مردمی جشنواره فجر اعلام شدند
- با حضور مسعود شعاری، مهران مهرنیا و فردین خلعتبری؛ مداخلهی هنرمند موسیقی در صورتبندی امروز و فردا بررسی میشود
- نامزدهای اسکار ۲۰۲۳ اعلام شد
- انیمیشن «خانه» بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیکا آرژانتین شد
- عاشقانهای که دچار کماقبالی شد/ نگاهی به فیلم «ملاقات خصوصی»
- نیکی کریمی، کیارستمی را به جشنواره برلین بُرد
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای سه فیلمنامه
- مثل یک خانواده بزرگ و صمیمی در دوران طلایی مطبوعات/ در یادبود ابوالحسن مختاباد
- «بیمادر» بهترین فیلم جشنواره بینالمللی داکا شد
- فهرست فیلمهای جشنواره برلین کامل شد / یک کارگردان ایرانی در بخش «مواجهه»