تهیهکننده فیلم سینمایی «سلام بمبئی» از روند تولید این اثر مشترک سینمای هند و ایران سخن گفت.به گزارش سینماسینما، جواد نوروزبیگی تهیهکننده فیلم سینمایی «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمدپور با اشاره به روند تولید این اثر مشترک سینمای هند و ایران گفت: مدتی است ساخت فیلمهای مشترک میان سینمای ایران و دیگر کشورها آغاز شده که امیدوارم این اتفاق مثبت به جهت تاثیراتی که می تواند در عرصه سینما داشته باشد، استمرار یابد. البته سینماگران ایرانی پیش از این در برخی از لوکیشنها در کشورهای دیگر آثاری را تولید کرده اند که این به معنای تولید مشترک نیست.
تهیهکننده «ملبورن» افزود: آنچه ما در «سلام بمبئی» انجام دادیم یک تولید مشترک بود که از همان ابتدا برنامه ریزی مشترکی برای آن تدوین کرده بودیم.
وی با اشاره به اینکه در روایت داستان هم از نظرات هندیها بهره بردهاند، بیان کرد: ما حتی در حوزه روایت نیز از نقطه نظرات هندی ها استفاده کردیم و میشود گفت که داستان اثر به طور مشترک میان طرفین نوشته شده است. این موضوع در انتخاب عوامل، بازیگران و لوکیشن نیز مصداق داشت که این تجربه می تواند در سینمای ایران مورد استفاده قرار گیرد.
نوروزبیگی ادامه داد: این تولید مشترک فارغ از همه جذابیت هایی که داشت، به دلیل اینکه اولین تجربه ما بود سختی های خود را هم داشت. وقتی لوکیشن در ایران باشد ما چشم بسته می توانیم کارها را جمع کنیم اما تولید کار در خارج از کشور مشکلات خاص خود را داشت که از آن جمله می توان به پرداخت های دلاری، نوع مالیات ها و آداب و رسوم خاص هندی ها اشاره کرد.
تهیه کننده «پرسه در مه» در بخش دیگر صحبتهایش توضیح داد: تقریبا سه روز مانده به تولید متوجه شدیم که گروه سازنده هندی چهار برابر گروه ایرانی جمعیت دارد که ما بر اساس قوانین مرسوم صنفی سینمای هند باید این شرط را رعایت می کردیم که این به طور طبیعی هزینه ها را افزایش می داد. البته همین موضوع مدیریت ماجرا را سخت کرد ولی خوشبختانه با تیمی که بسته شده بود از پس مشکلات بر آمدیم.
نوروزبیگی درباره پیش بینی خود از نظر منتقدان درباره فیلم «سلام بمبئی» گفت: هدف گذاری ما از همان ابتدا روی مخاطب عام بوده است. «سلام بمبئی» یک فیلم موزیکال است که خانواده ایرانی هم در آن داستان جذابی می بینید، هم موزیک می شنود و هم بخشی از زندگی جاری خود را می بیند. البته شاید بخشی از منتقدان که به سینمای تجاری توجه دارند به این فیلم نیز توجه کنند.
این ملودرام عاشقانه داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده ای می شوند…
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ابهامات تازه برای یک فیلم/ آیا بودجه ۱۵۰ میلیاردی «برادران لیلا» صحت دارد؟
- تهیهکننده فیلم مطرح کرد؛ امکان توقیف «برادران لیلا» وجود دارد؟
- انتقاد تند پرویز پرستویی از تهیهکننده فیلم «بی همه چیز»/ حیف که خستگی کار در تنمان ماند
- گزارشی از مراسم اکران خصوصی «عنکبوت»/ ایرجزاد: هنگام ساخت فیلم با خط قرمزهای زیادی مواجه بودیم
- مصاحبه اختصاصی سینماسینما با جواد نوروزبیگی (بخش چهارم و پایانی)/ انتقاد نوروزبیگی از ادغام جشنوارههای جهانی و ملی فجر
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با جواد نوروزبیگی، تهیهکننده فیلم «بیهمه چیز» (بخش دوم)/ برداشتهای متفاوت از فیلم، نشانه موفقیت آن است
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با جواد نوروزبیگی تهیهکننده «بیهمه چیز» (بخش اول)/ حوزه هنری خواستهای داشت که به پایان فیلم آسیب میرساند
- انتقاد شدید تهیه کننده فیلم بی همه چیز از حوزه هنری
- سینماسینما/ نوروزبیگی انتشار هرگونه فراخوان برای حضور در پشتصحنه سریال «میدان سرخ» را تکذیب کرد
- سعید روستایی فیلم «برادران لیلا» را میسازد
- سینماسینما/ واکنش جواد نوروزبیگی به انتشار خبری درباره کنار گذاشتن کارگردان سریال «میدان سرخ»
- فیلمبرداری «هِرمان» به پایان رسید
- آغاز اکران «خون شد» کیمیایی در سینماها
- فیلمبرداری فیلم «آهنگ دو نفره» آغاز شد
- توضیحات داریوش باباییان درباره انتشار فیلم «خرس» در کانال یوتیوب شکوفا فیلم
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- انگیزه استفاده از ۵G با مقرراتگذاری هوشمند و حمایتهای دولتی بوجود میآید
- اهدای جایزه همراه اول به پایاننامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
- بازیگر باید پوست کلفت باشد/گفت وگو با مینا عبدی بازیگر
- اسکار و سزار زنان فیلمساز را فراموش کردهاند یا…
- آن دقایق جانکاه/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- صدایی که کلمات را تبدیل به تصویری واضح میکرد/ در یادبود هوشنگ لطیفپور
- تکملهای بر یادداشت رمانتیسم خونبار
- یک اجرای جنونآمیز/ یادداشت کارگردان «ملاقات خصوصی» درباره بازی پریناز ایزدیار
- جشنوارهای در تسخیر فارابی، اوج و حوزه هنری/ فیلمهای بخش سودای سیمرغ فجر چهل و یکم معرفی شدند
- همراه اول با هدف جذب نخبگان و بهعنوان حامی الماس در «نمایشگاه کار» حضور دارد
- «درب» بعد از جشنواره فجر اکران میشود
- نامزدهای جوایز سزار معرفی شدند/ «معصوم» در صدر
- حساسیتها و دشواریهای تولید و عرضه محتوا در ویاودیها بررسی شد
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سینماهای مردمی جشنواره فجر اعلام شدند
- با حضور مسعود شعاری، مهران مهرنیا و فردین خلعتبری؛ مداخلهی هنرمند موسیقی در صورتبندی امروز و فردا بررسی میشود
- نامزدهای اسکار ۲۰۲۳ اعلام شد
- انیمیشن «خانه» بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیکا آرژانتین شد
- عاشقانهای که دچار کماقبالی شد/ نگاهی به فیلم «ملاقات خصوصی»
- نیکی کریمی، کیارستمی را به جشنواره برلین بُرد
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای سه فیلمنامه
- مثل یک خانواده بزرگ و صمیمی در دوران طلایی مطبوعات/ در یادبود ابوالحسن مختاباد
- «بیمادر» بهترین فیلم جشنواره بینالمللی داکا شد
- فهرست فیلمهای جشنواره برلین کامل شد / یک کارگردان ایرانی در بخش «مواجهه»
- همراه اول برترین اپراتور تلفن همراه در حوزه فروش
- در اولین «مستندات یکشنبه» مطرح شد؛ روایت بیواسطه انقلاب؛ از مصر تا ایران/ وقتی دوربینها سند میسازند
- جذابیتهای پنهان نیازهای اساسی/ نگاهی به فیلم «مثلث غم»
- این برخورد دوگانهی دردناک/ درباره اولین کنگره بانوان تاثیرگذار
- حسین شهابی درگذشت
- اساسنامه خانه سینما بهزودی تغییر میکند