سیف الله صمدیان عضو هیات داورن بخش مسابقه عکس جشنواره تئاتر فجر گفت: یک عکس میتواند تمام زحمات گروههای نمایشی را در معرض دید مخاطبان بگذارد و جشنواره تئاتر فجر میتواند سکوی پرش و محل پیشرفت برای عکاسانی باشد که در این حوزه فعالیت میکنند و سعی در ثبت تاریخ تئاتر ایران دارند.
به گزارش سینما سینما ،«سیف الله صمدیان» عکاس و مستندساز در گفت وگو با روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر افزود: یک عکاس برای ثبت لحظهها علاوه بر درنظر گرفتن تمام تکنیکهای عکاسی، باید اول از همه ببیند که به نوبه خود چه کمکی میتواند به تاریخ تئاتر ایران بکند تا تاثیر بسزایی در این بخش بگذارد.
وی که در این دوره از جشنواره تئاتر فجر یکی از داوران بخش عکس است، ادامه داد: در عکسهای گرفته شده باید نگاه همه عوامل از جمله کارگردان، نورپرداز و… دیده شود تا فضای آن اثر نمایشی به خوبی در عکسها به معرض نمایش در آید. آن زمان است که میتوانیم بگوییم آن عکاس کار خود را به درستی انجام داده است.
صمدیان درباره تاثیرات یک عکس خوب براثر نمایشی گفت: یک عکاس خوب میتواند زحمات یک گروه نمایشی را به خوبی در ثبت عکسهای خود به معرض دید مخاطبان بگذارد. همچنین از طرفی عکاس قدرت این را هم دارد که در بخش فروش آن اثر نقش بسزایی داشته باشد.
وی با اشاره به نقش جشنواره تئاتر فجر در ترغیب عکاسان فعال تئاتر عنوان کرد: با وجود برگزاری نمایشگاههای عکس در این حوزه، جشنواره تئاتر فجر میتواند سکوی پرشی برای عکاسانی باشد که در این حوزه فعالیت میکنند و سعی در ثبت تاریخ تئاتر ایران دارند.
صمدیان با اشاره به ایجاد یک گروه ثابت در جشنواره فجر اضافه کرد: باید روشی برای برگزاری این جشنوارهها در نظر گرفته شود که هرساله شاهد تغییراتی در مسئولان نباشیم. این را نباید فراموش کنیم که همه جریانها در جشنواره به هم متصل هستند و بخش عکس هم جزئی از آن ارتباط به حساب میآید. در واقع عکاسان در طول جشنوارهها باید بدانند باچه دیدگاههایی مواجه هستند تا بر اساس آن، آثار خود را شرکت دهند.
سیفاله صمدیان در پایان درباره تفاوت در نوع عکاسی و پیشرفت آن گفت: هر روز شاهد رویداد جدیدی در عکاسی تئاتر هستیم که این اتفاق به طور طبیعی کار عکاسان را هم به لحاظ تکنیک و هم به لحاظ اعتماد به نفس درخشانتر کرده است.
سی و پنجمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار میشود.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نشست خبری با اهالی رسانه همزمان با گشایش بیستویکمین نمایشگاه تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر
- انتشار فراخوان جشن «تصویر سال» و جشنواره «فیلم تصویر»
- برنامه کارگاههای جشنواره «سینماحقیقت» اعلام شد
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- اولین دوره جشنواره آسمان در ایستگاه پایانی
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
- هیئت داوران جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» معرفی شدند
- گزارشِ بدون گزارش «چهارم» از جشنواره کن ۲۰۲۴/ یادداشتی از سیفالله صمدیان
- اختتامیه بیستمین جشن تصویر سال برگزار شد؛ مرور ۲۰ سال رویایی/ نیاز به پوست اندازی داریم!
- درخواست از وزیر ارشاد برای تعطیل نکردن انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران/ حمید جبلی: ما در حال زندگی با مرگ هستیم!
- صمدیان: نزدیک شدن به دنیای هنرمند ایرانی بسیار دشوار است/ متیندفتری: متاسفانه مردم ما هنوز با عکس بیگانه هستند!
- داوران هشتمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- نوزدهمین جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر پایان یافت/ از وصیت رخشان بنیاعتماد تا جایزه جهانی کیارستمی
- جشنواره فیلم تصویر از سال آینده بینالمللی خواهد بود
- جزئیات برگزاری نوزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- «جگر هندی»؛ نمونهای از یک بازآفرینی موفّق نمایشی
- حضور فیلم کارگردان ایرانی در بخش جنبی جشنواره کن
- کاراکترهایی مثل «مهندس لقمان» و «مهندس حشمتزاده» در فیلم منصور به مهندس ترکان و مهندس نعمتزاده اشاره دارند
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- فیلمهای ۱۵ کارگردانان چطور انتخاب شدند؟/ در جستوجوی فیلمهای غافلگیرکننده
آخرین ها
- چشم سینماهای آمریکا به گیشه تابستانی/ هالیوود نگران افزایش قیمت بلیت سینماها شد
- فستیوال «کوچه» برگزار می شود
- حسین سلیمانی داور جشنواره ایتالیایی شد
- «یخ بستگی»؛ نمایشی که شنبهها سانس فوقالعاده دارد
- تأملی بر فیلم «صیاد» و بازنمایی یکی از مؤمنترین فرماندهان ایران/ صیاد در آیینه سینما
- موفقیت بینالمللی نمایش «مستطیل» در امارات
- «دورهمی زنهای دیکتاتورها» در تالار حافظ
- اولین جایزه بهرام/ یادداشت جواد کراچی درباره زندهیاد بهرام صادقیمزیدی
- «غبارزدگان» رونمایی شد
- شروین حاجیپور تیتراژ ابتدایی «وحشی» را خواند
- اولین نمایش جهانی «چشم در برابر چشم» در جشنواره ترایبکا
- با حضور داور ژاپنی جشنواره کن؛ هیات داوران جشنواره فیلم و عکس «پنج» معرفی شدند
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- نمایش و نقدِ «مصائب شیرین ۲» در سینما اندیشه
- سوگ، فقدان و زوال با طنز؛ آیا «کفنها» آخرین فیلمِ دیوید کراننبرگ میشود؟
- شهاب سنگ بهتر است یا نقی معمولی؟
- پس از گذشت حدود ۲ ماه؛ فروش اکران نوروزی سینماها به ۲۷۰ میلیارد رسید
- فروش بیش از دو میلیاردی نمایشها در فروردینماه ۱۴۰۴
- پایان تصویربرداری یک روایت کمدی از حضور در آسایشگاه اعصاب و روان
- ۱۲۰ سالگی سینمای چین در جشنواره پکن
- فیلمهای ۱۵ کارگردانان چطور انتخاب شدند؟/ در جستوجوی فیلمهای غافلگیرکننده
- ریاست هیئت داوران دوربین طلایی کن برعهده فیلمساز ایتالیایی
- بزرگداشت فرهنگ جولایی در فرهنگسرای ارسباران
- یادبود «منوچهر والیزاده» در خانه هنرمندان ایران
- «چای با نویسنده» پل میان نویسندگان و مخاطب
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ «پیر پسر» پروانه نمایش دارد ولی قراردادی در شورای صنفی نمایش ندارد
- به یاد آرش کوردسالی؛ فیلمساز نجیبی که جوانمرگ شد
- نگرانی انجمن تهیهکنندگان مستقل از حکم قضایی فیلم «کیک محبوب من»
- «جگر هندی»؛ نمونهای از یک بازآفرینی موفّق نمایشی