سیف الله صمدیان عضو هیات داورن بخش مسابقه عکس جشنواره تئاتر فجر گفت: یک عکس میتواند تمام زحمات گروههای نمایشی را در معرض دید مخاطبان بگذارد و جشنواره تئاتر فجر میتواند سکوی پرش و محل پیشرفت برای عکاسانی باشد که در این حوزه فعالیت میکنند و سعی در ثبت تاریخ تئاتر ایران دارند.
به گزارش سینما سینما ،«سیف الله صمدیان» عکاس و مستندساز در گفت وگو با روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر افزود: یک عکاس برای ثبت لحظهها علاوه بر درنظر گرفتن تمام تکنیکهای عکاسی، باید اول از همه ببیند که به نوبه خود چه کمکی میتواند به تاریخ تئاتر ایران بکند تا تاثیر بسزایی در این بخش بگذارد.
وی که در این دوره از جشنواره تئاتر فجر یکی از داوران بخش عکس است، ادامه داد: در عکسهای گرفته شده باید نگاه همه عوامل از جمله کارگردان، نورپرداز و… دیده شود تا فضای آن اثر نمایشی به خوبی در عکسها به معرض نمایش در آید. آن زمان است که میتوانیم بگوییم آن عکاس کار خود را به درستی انجام داده است.
صمدیان درباره تاثیرات یک عکس خوب براثر نمایشی گفت: یک عکاس خوب میتواند زحمات یک گروه نمایشی را به خوبی در ثبت عکسهای خود به معرض دید مخاطبان بگذارد. همچنین از طرفی عکاس قدرت این را هم دارد که در بخش فروش آن اثر نقش بسزایی داشته باشد.
وی با اشاره به نقش جشنواره تئاتر فجر در ترغیب عکاسان فعال تئاتر عنوان کرد: با وجود برگزاری نمایشگاههای عکس در این حوزه، جشنواره تئاتر فجر میتواند سکوی پرشی برای عکاسانی باشد که در این حوزه فعالیت میکنند و سعی در ثبت تاریخ تئاتر ایران دارند.
صمدیان با اشاره به ایجاد یک گروه ثابت در جشنواره فجر اضافه کرد: باید روشی برای برگزاری این جشنوارهها در نظر گرفته شود که هرساله شاهد تغییراتی در مسئولان نباشیم. این را نباید فراموش کنیم که همه جریانها در جشنواره به هم متصل هستند و بخش عکس هم جزئی از آن ارتباط به حساب میآید. در واقع عکاسان در طول جشنوارهها باید بدانند باچه دیدگاههایی مواجه هستند تا بر اساس آن، آثار خود را شرکت دهند.
سیفاله صمدیان در پایان درباره تفاوت در نوع عکاسی و پیشرفت آن گفت: هر روز شاهد رویداد جدیدی در عکاسی تئاتر هستیم که این اتفاق به طور طبیعی کار عکاسان را هم به لحاظ تکنیک و هم به لحاظ اعتماد به نفس درخشانتر کرده است.
سی و پنجمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار میشود.
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
- هیئت داوران جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» معرفی شدند
- گزارشِ بدون گزارش «چهارم» از جشنواره کن ۲۰۲۴/ یادداشتی از سیفالله صمدیان
- اختتامیه بیستمین جشن تصویر سال برگزار شد؛ مرور ۲۰ سال رویایی/ نیاز به پوست اندازی داریم!
- درخواست از وزیر ارشاد برای تعطیل نکردن انجمن صنفی عکاسان تئاتر ایران/ حمید جبلی: ما در حال زندگی با مرگ هستیم!
- صمدیان: نزدیک شدن به دنیای هنرمند ایرانی بسیار دشوار است/ متیندفتری: متاسفانه مردم ما هنوز با عکس بیگانه هستند!
- داوران هشتمین مسابقه عکس سینمای ایران معرفی شدند
- نوزدهمین جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر پایان یافت/ از وصیت رخشان بنیاعتماد تا جایزه جهانی کیارستمی
- جشنواره فیلم تصویر از سال آینده بینالمللی خواهد بود
- جزئیات برگزاری نوزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر
- بیستمین جشن سالانه انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر برگزار شد؛ اهدای تقدیرنامه عالی یونسکو به نصیریان
- معرفی داوران بخش عکس چهلمین جشنواره تئاتر فجر
- معجزهی روایت سینمایی/ نگاهی به مستند «آقای صیاد را ول کنید»
- پر از ظرافتهای تصویری /یادداشت سیف الله صمدیان درباره مستند «بر سر خاک» ساخته محسن خانجهانی
- جشن زادروز علیاکبر صادقی در خانه هنرمندان برپا شد/ صادقی: خواب کودکانی را نقاشی میکنم که پدرانشان شهید شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود