شهرام شاهحسینی، حامد بهداد و محمد شایسته برای نمایش این فیلم در جشنواره بینالمللی فیلم توکیو به این کشور سفر کردهاند. «خانه دختر» در بخش رقابتی این رویداد حضور دارد که به گفته شایسته، این فیلم در توکیو در سه نوبت به نمایش درآمد و با استقبال خوبی هم مواجه شد.
برگزارکنندگان بیست و هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم توکیو برای این دوره از جشنواره ۷۰ فیلم از سینمای ایران را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت فیلم خانه دختر برای نمایش و رقابت در اصلیترین بخش این فستیوال پذیرفته شد. این فیلم تنها فیلم ایرانی بود که در بخش مسابقه
بیست و هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم توکیو نمایش داده شد. این فیلم در میان ۱۶ فیلم سینمایی پذیرفته شده از کشورهایی چون آلمان، فرانسه، امریکا، ژاپن و… در بخش مسابقه اصلی این جشنواره به رقابت میپردازد.
فیلم خانه دختر به تهیهکنندگی محمد شایسته است که در سال ۹۳ ساخته شد. این فیلم داستان دختر دانشجویی در آستانه ازدواج است که درست در روز عقد اتفاقی برایش رخ میدهد و قصه فیلم از اینجا رقم میخورد. منصور با بازی حامد بهداد و بهار با بازی رعنا آزادیور نقش این زوج را بازی میکنند و ابتدای این فیلم دوستان دانشجوی بهار با بازی پگاه آهنگرانی و باران کوثری مشغول خرید و آماده کردن خود برای این عروسی هستند که شخصی به آنها اطلاع میدهد بهار فوت کرده است و مراسم عروسی برگزار نمیشود.
حضور سینمای ایران در جشنواره بینالمللی فیلم توکیو که یکی از ۱۲ جشنواره بینالمللی بزرگ دنیا و از مهمترین جشنوارههای فیلم آسیاست سابقهای طولانی دارد. نخستین حضور سینمای ایران در این جشنواره به سال ۱۹۹۱ برمیگردد؛ نخستین سالی که جشنواره بینالمللی فیلم توکیو برگزاریاش را به صورت سالانه آغاز کرد و فیلم «هامون» داریوش مهرجویی جایزه سوم این جشنواره را کسب کرد. «بادکنک سفید» جعفر پناهی در سال ۱۹۹۵ موفق شد جایزه بزرگ این جشنواره را دریافت کند. این اتفاق دو سال بعد در سال ۱۹۹۷ برای فیلم «مسافر جنوب» پرویز شهبازی هم تکرار شد. پرویز شهبازی با دریافت جایزه بزرگ این جشنواره به نام آشنایی از سینمای ایران در جشنواره توکیو تبدیل شد.
جایزه بهترین دستاورد هنری برای فیلم «یک روز بیشتر» بابک پیامی در سال ۲۰۰۰ و جایزه بهترین کارگردانی و جایزه ویژه هیات داوران برای فیلم «زیر نور ماه» رضا میرکریمی در سال ۲۰۰۱ ادامه جایزههای مهمی بودند که از این جشنواره نصیب سینمای ایران شد. «قاعده تصادف»، «بدون مرز» و «ملبورن» مهمترین فیلمهایی هستند که در دو دوره قبلی جشنواره بینالمللی فیلم توکیو نمایش داده شده و مورد توجه داوران این جشنواره قرار گرفتهاند.
منبع: اعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بزرگداشت داریوش مهرجویی در جشنواره کوروش
- «پیر پسر» در جشنواره لوکا/ فیلمی با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد مسافر ایتالیا شد
- چهار فیلم جدید با ترکیب تازهای از بازیگران روی پرده سینماها
- رقابت «برای رعنا» در جشنواره بوسان
- حامد بهداد مادر ناصرالدین شاه شد
- جایزه بهترین فیلم سینمای جهان در جشنواره گالوِی به «پیر پسر» رسید
- رقابت «پیر پسر» در جشنواره ایرلندی
- معرفی هیات داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد؛ «پیر پسر» برگزیده روتردام شد
- «گیج گاه» نامزد سه جایزه جشنواره پالرمو شد
- گفتگو با عادل تبریزی کارگردان «گیجگاه»/ سینمای ایران هیچ مراقبتی از هنرمندان واقعی خود نمیکند
- حامد بهداد و رضا کیانیان از یک «استاد» گفتند
- «قهوه ترک» از سوم خرداد به فیلمنت میآید/ معرفی بازیگران سریال
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- موقعیت سیاسی امروز جهان روی جوایز اسکار فیلم خارجی تاثیر میگذارد؟
- نگاهی به فیلم اتاق تاریک / قصهی آدمهای خوبی که شکلنگرفتهاند!
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش ۵ مستند در بخش «اساتید» جشنواره «سینماحقیقت»
- معرفی نامزدهای جوایز اسپریت ۲۰۲۵
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نور» تام تیکور؛ داستان خانواده، امید و همبستگی در افتتاحیه برلیناله
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ باب دیلن: تیموتی شالامی در نقش من درخشان خواهد بود
- فیلمساز مستقل ایرانی در جشنواره هندی؛ ناهید حسنزاده داور جشنواره بینالمللی فیلم کلکته شد
- در بیانیهای مشترک مطرح شد؛ ابراز نگرانی خانه سینما، خانه تئاتر و خانه موسیقی درباره قانون حجاب و عفاف
- نگاهی به فیلم «باغ کیانوش»؛ پرهیز از شعارزدگی
- همکاری کارگردان ایتالیایی با ستاره فیلم برنده اسکار
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «نوسفراتو»؛ ادای احترام رابرت اگرز به یک کلاسیک ژانر وحشت خونآشامی
- موزه سینما برگزار میکند: «مهرجویی؛ سینماگر فیلسوف»
- برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک اعلام شد
- «نان و گل سرخ»؛ مستندی درباره زنان شجاع افغان در برابر محدودیتهای طالبان
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ شان پن: آکادمی اسکار با بزدلی عجیبش، تخیل و تنوع فرهنگی را محدود کرده است
- «بازنده»؛ حکایت آدمهای بازندهی زخمی
- نگین کیانفر: ناصر ممدوح از هویت و باورپذیری صدای خود مراقبت کرد
- مدیر پلتفرم فیلیمو خبر داد؛ دریافت ابلاغیه شکایت صداوسیما به دلیل پخش فوتبال و «جوکر» و چند سریال
- درگذشتِ نیلز آرستروپ و پارک مین جه
- «دو پرتره از دو نقاش معاصر» بررسی شد/ دانشگاهها نباید تنها به آموزش تئوریک بسنده کنند
- «مردی متفاوت» بهترین فیلم جوایز گاتهام شد
- تصاویری از پشت صحنه سریال«آیدا بین»
- کنسرت-نمایش لیلای بی مجنون / گزارش تصویری
- انتشار فراخوان اولین جشنواره عکس و فیلم تهران؛ «لالهزار»
- برنامه کارگاههای جشنواره «سینماحقیقت» اعلام شد
- علیرضا رئیسیان مطرح کرد؛ مرگ مغزی سینمای ایران بر اثر یک شوک غیرعادی
- رکوردهایی که با یک فروش انفجاری جابهجا شد/ فروش ۳ روزه «موآنا ۲»؛ بهترین افتتاحیه انیمیشنی از والت دیزنی
- معرفی مستندهای بلند و نیمهبلند هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- میزبانی صربستان از سومین جشنواره فیلم مستند ایران
- فوت یکی از برندگان اسکار/ مارشال بریکمن درگذشت
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
- کارگردان «کابین» مطرح کرد/ یاسر خیر: گفتوگو، گمشده فرهنگ ماست
بیا خرمشهر نگاه کنید نیاز نیست زیاد بررسی کنید داغون داغون