شامگاه پنجشنبه ١٢ اسفند ١۴٠٠ در پایان هفته نخست برپایی نوزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر در مراسمی فیلم «آقاى صیاد را ول کنید» به نمایش درآمد و برنامه ویژهای برای تقدیر از محمد صیاد هنرمند عکاس پیشکسوت برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، شب گذشته نمایش فیلم «آقاى صیاد را ول کنید» ساعت ١٩ آغاز شد و پس از نمایش آن با دعوت سمانه رستمى، محمد صیاد، مریم ملک مختار و حمید باباوند به روى صحنه آمده و به گفت و گو درباره فیلم پرداختند.
محمد صیاد در این نشست گفت: تلاش کردم که درباره خودم و کارم اغراق نکنم. به دوستانم توصیه مىکنم شرف شاتر را حفظ کنند.
او در بخش دیگرى از حرفهایش گفت: از همسرم تشکر مىکنم که با انجام این کار موافقت کرد. حقیقتا بعد از این که به آقاى صمدیان گفتم که براى این کار حاضرم، به همسرم گفتم اگر موافق نیستى بگو، چون مطمئنا این کار طولانى خواهد بود.
مریم ملک مختار نیز در صحبتهایش ضمن تشکر از سهند صمدیان و نقش ویژه او در شکلگیرى این اثر، از همراهى محمدرضا دلپاک، سهیل صمدیان، نغمه مقصودلو و زهرا راد نیز تقدیر کرد.
ملک درباره روند انجام مصاحبهها که به پنج مقطع انقلاب، حادثه طبس، جنگ، مهاجران کرد و ورزش تقسیم مىشود، گفت: مصاحبهها بر اساس فهرستى که آماده کرده بودیم، انجام شد؛ اما در طول مسیر خاطرات و صحبتهاى آقاى صیاد فضاهاى جدیدى را ایجاد مىکرد.
حمید باباوند نیز در این نشست اظهار کرد: این فیلم گذشته از نقش سیفاله صمدیان که به شکل واقعى در موقعیت تهیه کننده ایستاده است و آقاى صیاد که محور اتفاقات است، سه رکن دارد. مریم ملک که توانسته این طور به خصوصیترین لحظات محمد صیاد نفوذ کند، سهند صمدیان که با انتخابهاى دقیقش روایت فیلم را ساخته و تصاویر را بازآفرینى کرده، محمدرضا دلپاک که با افزودن جزییات بىنظیر در صداگذارى فیلم؛ محصولى را ساخته که بیش از آن که به شکل یک مستند پرتره معمولى دیده شود؛ یک فیلم هنرى است که مىشود بارها به تماشاى آن نشست.
با دعوت باباوند، سیفاله صمدیان به روى صحنه آمد و در جواب این پرسش که چرا از عنوان تهیه کننده استفاده نمىکنید، گفت: الان که تاکید کردى، با خودم مرور کردم که آیا واقعا من نقشى داشتهام یا نه و دیدم درست است که در دنیا معناى واقعى تهیه کننده همین نقش قراردادن افراد در جایگاه و موقعیت مناسب خودشان است؛ اما ناخودآگاه همه تهیه کننده را در جایگاه سرمایهگذار مىبینند. شاید دوسوم فضاى فعالیت دفتر تصویر طى یک سال در اختیار این پروژه بود.
سیفاله صمدیان در پایان صحبتهایش از سیروس علینژاد روزنامه نگار پیشکسوت براى صحبت دعوت کرد. او که روزگارى سردبیر روزنامه آیندگان بود، گفت: بعد از دیدن این فیلم دلم مىخواهد دوباره به سراغ عکسهاى صیاد بروم و آنها را مجددا نگاه کنم.
این نشست با عکس یادگارى عکاسان حاضر در نشست، در کنار محمد صیاد، در ساعت ٢١ به پایان رسید.
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شب وقایعنگاری بخارا
- گرامیداشت «لیلی افشار» در خانه هنرمندان ایران
- اختتامیه بیستمین جشن تصویر سال برگزار شد؛ مرور ۲۰ سال رویایی/ نیاز به پوست اندازی داریم!
- نمایش فیلمتئاتر «مکبث» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- بزرگداشت محمدرضا اصلانی و رونمایی از کتاب «اصلانی به روایت اصلانی»/ محمدرضا اصلانی: آنچه حاصل این سالهاست نه حاصل یک رنج بلکه حاصل یک جنگ عظیم اس
- فیلمتئاتر «دیکته»؛ داوود رشیدی هیچگاه زیر بار سانسور نرفت/ امید تنها راه نجات ما نیست، باید حرکت کنیم!
- نسخه مرمت شده «موشِت» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- در «یک سهشنبه کوتاه» مطرح شد: عوامل با فیلم کوتاهیهای کار اول سخت همکاری میکنند
- سیفالله صمدیان: با وجدانتان به «تصویر سال» بیایید
- آغاز «جشن تصویر سال» با نمایش مستند «کیارستمی مشغول کار است»
- شب محمدرضا اصلانی در خانه هنرمندان ایران
- هفتمین برنامه «یک سهشنبه کوتاه» در خانه هنرمندان ایران
- نمایش فیلمتئاتر «دیکته» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- «یک میخ و چند کت» در مستندات یکشنبه و نسخه مرمت شده «دردسر هَری» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- انتشار فراخوان بیستمین جشن تصویر سال
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت کیوان کثیریان؛ کلی آیهی یأس و یک آرزو/ درباره انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- سعید راد درگذشت
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
آخرین ها
- عشق از راه میرسد/ نگاهی به فیلم «چرا گریه نمیکنی؟»
- معرفی فیلمهای سارایوو ۲۰۲۴/ ۵۴ فیلم در ۴ بخش رقابت میکنند
- فیلم استیو مککویین پایانبخش جشنواره نیویورک ۲۰۲۴ شد
- دو جایزه جشنواره ایتالیایی به «سرنوشتِ» ایرانی رسید
- مراسم اکران خصوصی فیلم ساعت ۶ صبح / گزارش تصویری
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- بهترین مستندهای سال در فهرست نهایی جوایز مستند بریتانیا ۲۰۲۴
- مراسم تشییع زنده یاد سعید راد / گزارش تصویری
- ستارهای که عاشق وطنش بود؛ بدرقه سعید راد به خانه ابدی
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- به مناسبت آغاز ششمین سال فعالیت سوینا منتشر میشود؛ نسخه ویژه نابینایان «راتاتویی» با صدای محسن بهرامی
- بلوغ طلاق/ به بهانه نمایش دو سریال «افعی تهران» و «در انتهای شب»
- پدر، عشق و پسر/ درباره علیرضا داوودنژاد و «در انتهای شب»
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- «مرد نمکی» به مثابه یک جریان بوروکراتیک
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- نمایش «پیانو» در جشنواره «بچههای مارانو»
- سینمای ایران تیرماه امسال ۱۲۰ میلیارد فروخت
- سه نمایش جدید روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
- انتشار قسمت دوم نسخه ویژه نابینایان «هزار دستان» با صدای بهروز رضوی
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «۱-» در آمریکا رقابت میکند
- سعید راد / گزارش تصویری
- معرفی بازیگران نمایش «رگتیچ»/ آغاز بلیت فروشی
- نمایش و تحلیل فیلم «ساز دهنی» امیر نادری در بنیاد حریری
- سعید راد درگذشت
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود