شکایتی که از سوی شبکه BEIN اسپورت از ایران به یوفا انجام شده توسط دفتر این شبکه در منطقه خاورمیانه و آفریقایی خود صورت گرفته است.
به گزارش سینماسینما، اولین رسانهای که پخش غیرقانونی مسابقات یورو توسط صداوسیما را رسانهای کرد روزنامه الوطن بود. این روزنامه عنوان کرد که به جز ایران، کشورهای چاد و الجزایر و موریتانی هم به طور غیرقانونی اقدام به پخش مسابقات یورو کردهاند. شکایتی که از سوی شبکه BEIN اسپورت از ایران به یوفا انجام شده توسط دفتر این شبکه در منطقه خاورمیانه و آفریقایی خود صورت گرفته است. در ادامه به بررسی زوایای مختلف این شکایت پرداختهایم.
در تورنمنتهای قبلی هر زمان که صداوسیما به دنبال خرید امتیاز پخش تلویزیونی مسابقات بود این کار با استفاده از یک واسطه انجام میگرفت. این واسطه هم در بیشتر مواقع کشور روسیه بود. به این صورت که روسیه پخش مسابقات مختلف را برای چهار شبکه خریداری میکرد و یکی از شبکههای خریداری شده را با دریافت مبلغی در اختیار صداوسیمای ایران قرار میداد که این مبلغ کمتر از مبلغ مورد نظر شبکه اصلی بود. این کار نه تنها غیرقانونی نبود بلکه باعث کاهش هزینهها برای صداوسیما هم میشد.
اما این بار صداوسیما برای پخش مسابقات یورو ۲۰۱۶ از یکی از شبکههای ترکیهای استفاده کرد و این کار بدون اجازه ترکیهایها انجام شد. زیرا آنها حق پخش این مسابقات را تنها برای کشور خودشان خریداری کرده بودند. شاید این کار صداوسیما تبعات زیادی داشته باشد، یکی از تعبات آن میتواند حذف شبکههای ایرانی از روی ماهوارهها باشد، ضمن اینکه شبکه BEIN اسپورت میتواند علاوه بر شکایتی که به یوفا ارسال کرده شکایتی را هم در فیفا مطرح کند و در صورتی که این اتفاق رخ دهد این شبکه ضرر و زیانش را از درآمدهای ایران در فیفا دریافت خواهد کرد.
پیش از این عنوان شده بود که شبکه قطری تنها حق پخش مسابقات یورو را در خاورمیانه در اختیار دارد، در حالی که این شبکه انحصار پخش مسابقات یورو را در تمام دنیا بر عهده دارد.
امیدواریم این مسئله هر چه زودتر ختم به خیر شود و مسئولان صداوسیما با در پیش گرفتن یک راهکار قانونی جلوی این شکایت را بگیرند.
منبع: خبرگزاری میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- بررسی فیلم «سامی» از منظر نویسنده عرب/ وفاداری به انسان
- «حمله به تایتان» بر صحنه جان میگیرد
- به کارگردانی مایکل مان؛ کریستین بیل، دیکاپریو را در «مخمصه ۲» همراهی میکند
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- در ژرفای اندیشهها و آرمانهای ناصرتقوایی/ برای رسم عاشقکشی و مرگ خاموشِ بزرگان
- چرا نمایشنامه های بیضایی کمتر اجرا می شود ؟
- تعویق اکران فیلم پرویز شهبازی در فقدان تهیهکننده
- بزرگداشت کیانوش عیاری با نمایش «شبح کژدم»
- جواد طوسی : نقد، حافظه زنده یک ملت است
- «اورول، ۵=۲+۲»؛ بهترین پادزهر برای دو ساعت موعظه
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- مراسم بزرگداشت شمس لنگرودی برگزار میشود
- «بامداد خمار»؛ روایتی دراماتیک از تاریخ معاصر ایران
- نگاهی به فیلم متفاوت همایون غنیزاده؛ رازها و دروغها
- عباس اقلامی، نویسنده سایت سینماسینما درگذشت
- رجبعلی عبادی درگذشت
- معرفی مدیر و داوران بخش عکس چهلوچهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- «گردباد» روی صحنه کاخ هنر
- عروسکهای ترندِ «لابوبو» بزودی روی پرده سینما
- واکنش آقااسفندیار به بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان در مورد پروانه ساخت
- «لیلا» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- رونمایی از کتاب «استادان بزرگ بازیگری و شیوههای آموزش آنها» با ترجمه پیمان معادی؛ پاکدل: مادر سینما، کتاب است/ پیروزفر: آموزش بازیگری فقط انتقال تجربه نیست/ معادی: رونمایی این کتاب جذابتر از لحظات روی فرش قرمز فیلمها بود
- «چیزهایی که میکُشی»؛ پدرسالاری، سکوت و خشونت
- با این همه جشنواره چه کنیم؟
- تریلر فیلم «مایکل»؛ نمایش دگرگونی اساسی جعفر جکسون
- یک نظرخواهی متفاوت؛ فیلمهای محبوب رهبر کاتولیکهای جهان
- در سومین فیلم تام فورد؛ ادل برای نخستین بار بازیگر میشود
- تولید کپیهای مجازی از صدای ۲ هنرمند؛ متیو مککانهی و مایکل کین باهوش مصنوعی کنار آمدند
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- بدرقه پیکر همایون ارشادی به خانه ابدی





