محمد خزاعی گفت: برای تقویت سینمای هنری و تجربی برنامههای نوینی در سازمان سینمایی طراحی شده است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی محمد خزاعی گفت: در برنامههای کلان پیش رو در سازمان سینمایی ما در پی برنامهریزی و طراحی شیوههایی هستیم که مجاری اکران آثار هنری و تجربی سینمای ایران را تسهیل و گسترش دهد.
وی ادامه داد: سازمان سینمایی قصد دارد در راستای رشد دانش سینمایی مخاطبان و ارتقای کیفیت هنری سینما، فصل نوینی را برای حمایت از فیلمهای هنری و تجربی در کشور آغاز کند. در این مسیر ضمن بهره گیری و استفاده از تجارب و دستاوردهای ارزشمند فعالان این عرصه در سالهای گذشته بر این باور هستیم که حوزه پخش و اکران اینگونه محصولات سینمای ایران به گسترش بسترها و ظرفیتها بیش از گذشته نیازمند است.
رئیس سازمان سینمایی گفت: اگر چه موسسه هنر و تجربه ایرانیان طی هشت ساله گذشته، در این زمینه فرصتهای ارزشمندی را به عنوان تنها بازوی معین و فضای کمکی برای چرخه اکران این گونه آثار در کشور مهیا ساخته ولی کافی نبوده است.
به گفته وی؛ کارگروهی متشکل از کارشناسان، متخصصان و فعالان مجرب این حوزه پس از مطالعه، ارزیابی و آسیبشناسی این عرصه و بازشناسی ظرفیتهای بالقوه و بالفعل این بخش به بازتعریف و بازطراحی مدلها و ساختار اجرایی برای این بخش اقدام کردهاند. این تغییرات با هدف گسترش حوزه پخش این فیلمها در گستره مراکز و مؤسسات حقیقی و حقوقی بیشتر، نیاز جدی این عرصه است.
خزاعی ضمن تشکر از تلاشها و اقدامات اثرگذار مؤسسه هنر و تجربه ایرانیان گفت: ما در سازمان سینمایی ضمن دعوت و استقبال از تداوم فعالیتهای مؤسسه هنر و تجربه ایرانیان، برای پویایی بیشتر و بالندگی این بخش در نظر داریم از ظرفیتها، امکانات و همیاری های بیشتر بخشهای خصوصی و دولتی – حقیقی و حقوقی بهره ببریم.
وی با بیان این که مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از این پس به عنوان متولی این بخش معرفی میشود گفت: مرکز گسترش از این پس مدیریت، هماهنگی و نظارت بر فعالیتهای این حوزه و همچنین، وظیفه حمایت و کمک به چرخه اکران فیلمهای هنری و تجربی را بر عهده خواهد داشت.
رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان ساخت: در فصل جدید حمایت از اکران آثار هنری و تجربی، در کنار مؤسسه هنر و تجربه ایرانیان، کلیه مؤسسات و دفاتر پخش و اشخاص حقیقی و حقوقی علاقهمند هم میتوانند در این عرصه حضور پیدا کنند و هیچ مجموعهای به صورت انحصاری در این زمینه فعالیت نخواهد داشت.
وی با بیان این که سینمای تجربی و هنری بدون تردید، خاستگاه و رویشگاه نسل جدید فیلمسازان و آینده سازان سینمای ایران تلقی می شود، گفت: با تغییر مدل اجرایی و ساختار عملیاتی عرصه پخش و اکران فیلمهای هنر و تجربه، اکران این فیلمها میتواند به جایگاه شایسته و درخور سازندگان آنها برسد.
خزاعی با اشاره به این که احیای سینمای هنری و تجربی به ایجاد تغییرات بنیادین در زنجیره اکران و پخش در سینماها و اکران آنلاین و پلتفرمها وابسته است گفت: برای ایجاد این اتفاق ما نیاز به سرمایهگذاری گستردهتر و ایجاد بسترها و فضاهای نمایشی بیشتر داریم تا وضعیت آثار هنری و تجربی و فیلمهای کوتاه، مستند و انیمیشن از شرایط مهجور فعلی دستخوش تغییر و تحول شود.
رئیس سازمان سازمان با بیان اینکه نگرش ما به این نوع سینما، نگاهی از سر رفع تکلیف و نمادین و نمایشی نیست تصریح کرد: اهتمام به ظرفیتها و کارکردهای سینمای هنری و تجربی در کیفیت آینده سینمای ایران تاثیرگذار؛ و مکمل سینمای بدنه و اکران است. قطعا، اگر گونههای مختلف سینمایی هر کدام در جای خود برنامهریزی شوند برای رشد و اعتلای سینمای ملی مهم و ضروری هستند.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «انیمیشن ایرانی» به «اکران حقیقت» رسید
- تقدیر از برگزیدگان مرکز در دوازدهمین جشنواره پویانمایی/ استعدادهای پویانمایی مرکز را حمایت میکنیم
- انتشار برنامههای پنج ساله مرکز گسترش/ شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت آنلاین و حضوری برگزار میشود
- شیدخت دژم شهابی: پویانمایی تهران یکی از دلایل ساخت فیلمم بود/ «خوردم، خوردی» از حقوق حیوانات دفاع میکند
- ۱۰ جایزه برای انیمیشنهای مرکز گسترش در جشنواره پویانمایی
- حمید محمدی: وضعیت اقتصادی در کاهش تولید انیمیشن موثر بوده است
- شیوا ممتحن: جشنواره پویانمایی کانون، جامعه انیمیشن را به یکدیگر نزدیک میکند
- ثبت درخواست برای اکرانهای «هنروتجربه» آغاز شد
- گزارشی از نشست همفکری مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با هنرمندان درباره «هنر و تجربه»
- محمد حمیدی مقدم: فعالیت «هنر و تجربه» در همه حوزهها گستردهتر میشود
- هیات امنا مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی معرفی شد
- وضعیت اکران فیلمهای «هنروتجربه» چه زمانی مشخص میشود؟
- اعلام شیوهنامه حمایت مالی از مستندسازان/ «هنر و تجربه» تعطیل نمیشود
- سجادی حسینی: اکرانهای «هنروتجربه» اطلاعرسانی مناسبی ندارد
- رخشان بنی اعتماد: در بیان موضوعات و مسائل اجتماعی به تکرار رسیدهایم
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- زمانه را چو نکو بنگری همه پند است/ یادداشتی بر «شب قوزی»
- تدوین جدید فیلم «استرالیا»/ باز لورمن فیلم سینمایی را سریال میکند
- آقای خزاعی، سینمای مردمشناسی قومی را قدر بدانید
- آثار راهیافته به بخش «پویانمایی» جشنواره فیلم شهر معرفی شدند
- «یک روز با کیارستمی» را در خانه هنرمندان تجربه کنید
- اکران مردمی فیلم «زالاوا»
- در پی انتصاب مدیرعامل جدید خانه هنرمندان؛ کانون کارگردانان پیام تبریک خطاب به محمد مهدی عسگرپور منتشر کرد
- اختصاصی سینماسینما/ داستان «شما نمیتوانید دوباره به خانه برگردید و این دلیلش است» نوشتهی وودی الن از مجموعه «بیوزنی»
- بازیگر تونسی سریال «سلمان فارسی» درگذشت
- «انیمیشن ایرانی» به «اکران حقیقت» رسید
- فیلمبرداری فیلم کوتاه «جان درد» به پایان رسید/ قصه نبودن و درد جان
- پس از ساعد سهیلی؛ امیررضا دلاوری هم به «غرب دلگیر» پیوست
- سه فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- ایتن هاک و پدرو پاسکال مقابل دوربین آلمادوار/ یک وسترن نیمساعته
- بنیانگذاری جایزه سال پژوهش به زبان فرانسه
- حبیب رضایی و مهدی کوشکی از ترانه علیدوستی به قوه قضائیه شکایت کردند
- سینما، آینه اجتماع یا اجتماع، آینه سینما؟! مستند «کاپرا کجاست؟»؛ در جستجوی فرانک کاپرای سینمای ایران
- وودی آلن: هیجان فیلمسازی از بین رفته است
- چه فیلمسازهایی برای ریل جدید سینما تایید صلاحیت میشوند؟
- کیانوش عیاری تجربههای سینمایی خود را با علاقهمندان به اشتراک میگذارد
- امیر جدیدی و فیروزه خسروانی عضو آکادمی اسکار شدند
- در آیین گشایش نمایش ادواردو عنوان شد؛ داستان زندگی ادواردو آنیلی ظرفیت ساخت فیلم و سریال را دارد
- سینماسینما/ کریستین بیل در «شوالیه تاریکی» فقط با نولان همکاری خواهد کرد
- سفرهای مارکوپولویی یا دون کیشوتی/ درباره سفرهای استانی رئیس سازمان سینمایی
- در جلسه شورای راهبردی اکران مطرح شد؛ فعالیت شورای صنفی نمایش در جهت ایجاد عدالت در اکران
- اختصاصی سینماسینما/ گفتگوی تصویری محمد حقیقت با مرتضی فرشباف درباره فیلم سینمایی «سهراب شهیدثالث»
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ دبیر جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان معرفی شد
- «یک اتفاق ساده»؛ روایتی از دوران کودکی پرملال
- بانوی تمام عیار/ نگاهی به رُمان «خانم دِلُوی»
- ۱۰ اجرای پایانی تئاتر تمام موزیکال «دیو و دلبر»/ معرفی طراحان و عوامل کامل نمایش