اصغر نعیمی_اعلام اختصاص ۳۵ میلیارد تومن اعتبار برای تولید آثار فاخر از سوی وزیر ارشاد، خبر خوشی برای ویژه خواران و وابستگان به بودجه های دولتی و خبر تلخی است برای جریان مستقل سینمای
ایران.
در سینمای ایران که بزرگ ترین معضل آن کثرت تولید و محدودیت ظرفیت اکران و تعداد سالن های نمایش است و در شرایطی که نود درصد از دست اندرکاران این سینما گرفتار مشکلات معیشتی هستند و متاسفانه بسیاری از آن ها زیر خط فقر قرار دارند، چرا دولت به جای توسعه زیر ساخت های سینما، توسعه و تجهیز سالن های سینما و رسیدگی به امور رفاهی، معیشتی سینماگران، همچنان بودجه ها میلیاردی را صرف تولید فیلم
می کند؟
ای کاش وزیر محترم ارشاد و مدیران سازمان سینمایی متوجه این نکته می شدند که ایده تولید فیلم فاخر محصول جاه طلبی و خودنمایی مدیرانی در دولت دهم بود که مثمر ثمر بودن را تنها در تولید آثاری فرمایشی میدانستند و تنها نتیجه اش ایجاد رانت برای گروهی نورچشمی ، ساخت آثاری فرمایشی و مخاطب گریز و گسترش بی عدالتی در عرصه سینما بود. حال توقع نمی رود مدیران فعلی به جای درس گرفتن از آن تجربه ناموفق و توجه به مسایل زیرساختی سینما و نیازهای ضروری دست اندرکاران آن، باز هم بودجه های گزاف را صرف تداوم و تکرار یک تجربه شکست خورده و امری پیشاپیش محتوم کنند.
باید متوجه بود که تنها نتیجه تولید فیلم فاخر، ایجاد شرایط نابرابر رقابت میان سینمای دولتی و مستقل، بالا بردن دستمزدها، افزایش هزینه های تولید و پخش، ساخت فیلم هایی فرمایشی، بدون مخاطب یا کم مخاطب و از نقطه نظر صنعتی و اقتصادی زیان ده است.
تولید فیلم فاخر فقط تولیدکنندگان این قبیل آثار را فربه تر و ثروتمندتر میکند و سینمای مستقل را نحیف تر و در نهایت نابود خواهد کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «دو روز دیرتر»؛ یک فیلم سینمای بدنه که جایش در جشنواره نیست
- سیامک انصاری و فرهاد اصلانی روی «خط استوا»
- یاوری که با نامش غریبه بود
- پروانه نمایش دو فیلم صادر شد
- «هایلایت» در تدارک اکران بعد از جشنوارهی فجر
- «مرد خوب خدا»/یادداشتی از اصغر نعیمی درباره مرحوم طباطبایی
- چالش غیرت در نشست «هایلایت»/ بازغی: باور کنید نه مرد فیلم بیغیرت است نه من
- «هایلایت» به پایان تولید نزدیک شد
- «هایلایت» صاحب موسیقی شد
- صداگذاری «هایلایت» به نیمه رسید
- معرفی داوران جشن نوشتار سینمای ایران
- چه کسی از «عصبانی نیستم» عصبانی است
- «هایلایت» در نیمه راه تدوین
- سام قریبیان مقابل دوربین رفت / «هایلایت» در روزهای پایانی
- اصغر نعیمی دبیر جشنواره نوشتار سینمای ایران شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- رجبعلی عبادی درگذشت
- معرفی مدیر و داوران بخش عکس چهلوچهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- «گردباد» روی صحنه کاخ هنر
- عروسکهای ترندِ «لابوبو» بزودی روی پرده سینما
- واکنش آقااسفندیار به بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان در مورد پروانه ساخت
- «لیلا» در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- رونمایی از کتاب «استادان بزرگ بازیگری و شیوههای آموزش آنها» با ترجمه پیمان معادی؛ پاکدل: مادر سینما، کتاب است/ پیروزفر: آموزش بازیگری فقط انتقال تجربه نیست/ معادی: رونمایی این کتاب جذابتر از لحظات روی فرش قرمز فیلمها بود
- «چیزهایی که میکُشی»؛ پدرسالاری، سکوت و خشونت
- با این همه جشنواره چه کنیم؟
- تریلر فیلم «مایکل»؛ نمایش دگرگونی اساسی جعفر جکسون
- یک نظرخواهی متفاوت؛ فیلمهای محبوب رهبر کاتولیکهای جهان
- در سومین فیلم تام فورد؛ ادل برای نخستین بار بازیگر میشود
- تولید کپیهای مجازی از صدای ۲ هنرمند؛ متیو مککانهی و مایکل کین باهوش مصنوعی کنار آمدند
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- بدرقه پیکر همایون ارشادی به خانه ابدی
- رونمایی از جدیدترین اثر شمس لنگرودی / گزارش تصویری
- اکران آنلاین مستند «بودن»؛ مرزی باریک میان بخشش و قصاص
- طراحی در سینما در هفته طراحی تهران
- فواد شمس درگذشت
- پارسا پیروزفر «خانم شین» را میسازد
- طعم تلخ گیلاس
- «آقای زالو»؛ روایتی کمیک با طعم تلخ و گزنده
- پیشبینی اسکاری سردبیر هالیوود ریپورتر؛ فیلم پناهی برای اسکار چقدر شانس دارد؟
- نگاهی به فیلم «ناتور دشت»؛ یسنا گم شده!
- «چای سرد»؛ تصویر تلخ سیمای هنر و هنرمند در تنگنای زندگی
- نرگس آبیار خدای زدن به دل ماجراست
- نمایش «کازابلانکا» / گزارش تصویری
- موافقت شورای پروانه فیلمسازی سینمایی با ساخت ۷ فیلم
- «هزار و یک فریم» برنده دو جایزه از جشنواره فیلم تسالونیکی شد
- همایون ارشادی درگذشت





